19.04.2024
 
ארועי ראש השנה ברשות הטבע והגנים

 

(הודעה לעיתונות מטעם רשות הטבע והגנים)

 

 

חמישי, 25 בספטמבר (ראש השנה)

 

מוצאים אוצר זהב באפולוניה - גן לאומי אפולוניה

אביר אלמוני שכח כד מלא זהב, משימתכם - למצוא אותו! בעקבות אוצר הזהב שנמצא הקיץ בחפירות שנערכו באפולוניה נערוך סיור בין ערביים בגן הלאומי אפולוניה להכרת העיר הצלבנית יחד עם חידות, משימות וכתבי סתרים שיובילו אותנו (אולי) אל האוצר. לסיום, תמורות מעט מטבעות זהב ולאור שקיעה נתכבד בתה חם וכיבוד קל. בשעות אחר הצהריים. בהרשמה ותשלום ב- *ב.ט.ב.ע (3639*).

מערות והצגות בגן לאומי בית גוברין

לכבוד ראש השנה, שחקני תיאטרון "היסטריה" עושה היסטריה מההיסטוריה ותושבי "ארץ אלף המערות" שבגן לאומי בית גוברין נדהמים. מה זה קולומבריום? מי פרץ את קיר המערה של חצביהו? מי זה בכלל חצביהו ולמה לעבוד מתחת לאדמה? שחקנים-מדריכים בשלוש נקודות עניין ייקחו אתכם לעולם התחתון למסע מרתק שיספר את סיפור המקום בדרך משעשעת. בנוסף סדנאות יצירה ודוכני מזון בתשלום.
בין השעות 10:30 - 15:00.

 

שישי, 26 בספטמבר

מופע שקיעה- מוסיקה על האגם

מחווה לאריק איינשטיין-ענבל גרשקוביץ
חוגגים את ראש השנה ועושים כבוד למלך הקלאסיקות הישראלי במופע מחווה לשירים ולאדם.

מתחם תל אפק- אנטיפט ריס.

המופע יחל בשעה 18:30 בדיוק. דמי הכניסה: 29 ₪ למבוגר, 15 ₪ לילד (מגיל 5), חינם למנויי רשות הטבע והגנים.

 

בואי שבת המלכה - גן לאומי סובב חומות ירושלים

למשפחות. במעבר בין חול לקודש ובין מנחה לערבית ניפגש לטיול אחר הצהרים לקבל את השבת בירושלים. נרד מן השכונות היפהפיות מהמאה ה-19, משכנות שאננים וימין משה, ונדמיין את קבלת השבת בימים בהם השכונה עמדה בודדה מחוץ לחומות. נטפס מגן לאומי סובב חומות ירושלים בדרכם של עולי הרגל אל העיר העתיקה והרובע היהודי. נמשיך בשער ציון וברחובות הצרים של הרובע היהודי. נתבשם מאווירת ערב שבת, ממלבושיהם החגיגיים של תושבי הרובע, מהקולות והריחות. נתרשם משיחזורו של בית כנסת "החורבה" ומהתקהלות תושבי הרובע בכיכר סביבו. נסיים בכותל המערבי עם מתפללי תפילת ערב שבת.
(נא לשים לב - מיועד לגילאי 5 ומעלה. ללא עגלות ילדים. החזרה ברגל לימין משה רגלית. יש לבוא בלבוש צנוע). בהרשמה ותשלום ב"כוכבית בטבע" - 3639*.

 

עששירה בירקון - עששית ושירים בגן לאומי ירקון (מתחם מקורות הירקון-בפטיסיטים)

למבוגרים. "למרגלות ההר נולד ליד הנחל, בחורף שר בין ערבות בוכיות. בקיץ בין אורות בצעי המים לחמו שילח על פני הנחל לדגה..."(נתן יונתן). סיור לילי בחורשה שקטה ליד הנחל בשילוב שירים שנכתבו בהשראת נחל הירקון. נקשיב גם "לשירת חיי הלילה" של הטבע המקומי ונערוך היכרות עם זיהום אור וכוכבים - ובעיקר מה ומי שבינהם.
בליווי עששיות, שירים ושירונים. בהרשמה ותשלום ב- *ב.ט.ב.ע (3639*) .

 

צב קריאה - המרכז הארצי להצלת צבי ים

בואו להכיר את המרכז הארצי להצלת צבי-ים, בו מטפלים אנשי רשות הטבע והגנים בצבי-ים פצועים וחולים. במרכז ההצלה, הסמוך למכמורת שבעמק חפר, ניתן לשמוע את סיפורם, להבין את הסיבות להיותם בסכנת הכחדה בעולם והמאמצים הנעשים בישראל למנוע זאת, וכיצד אנו, ילדים ומבוגרים, יכולים לעזור להם בקלות. מיועד לגילאי 5 ומעלה. הגעה בנעלים סגורות. בהרשמה ותשלום ב"כוכבית בטבע" - 3639 *.

 

שבת, 27 בספטמבר(ראש השנה)

 

ראש בראש בגן לאומי בית גוברין

מעיפים עפיפונים לכבוד ראש השנה גבוה על תל מרשה, הניצב בראש גן לאומי בית גוברין. ניתן להביא מהבית עפיפונים או לרכוש במקום. ובנוסף הדרכת תצפית ותפוח בדבש. הפעילות בשבת 27 בספטמבר, בין השעות 10:30 - 15:00.

 

טיול עששיות בדרך אל העיר - שמורת טבע המסרק וגן לאומי קסטל

אחר הצהרים נטייל בשמורת המסרק, נעבור בין המשלטים ונעסוק בהעברת שיירות אספקה לעיר הנצורה. לעת ערב ניסע לגן לאומי קסטל ולאור עששיות נלך בתעלות הקשר של "הקסטל", שכיבושו היווה את אחת מנקודות התפנית של מלחמת העצמאות ובו נוצקה מורשתו של צה"ל "הטוראים נסוגים, המפקדים מחפים". למשפחות. יש להצטייד בבגדים חמים. בהרשמה ותשלום ב"כוכבית בטבע" - 3639 *.

 

 

 

 

15/09/2014