28.03.2024
 
עידוד פרסום בינ"ל חיובי על ישראל בתחום הטבע והתיירות, ביוזמת סטודנטים באוניברסיטת בן גוריון

 

 

שירות חדשות תיירות

 

21 סטודנטים מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב, בשיתוף משרד התיירות וארגון 'Stand With Us', יזמו פרויקט ראשון מסוגו 'TraIL' המעודד שיח על ישראל שאינו בהכרח פוליטי. במטרה לעודד מובילי דעה מאירופה, צפון אמריקה ודרום אפריקה לבוא ולהכיר את הצדדים היפים, המגוונים והפחות מוכרים של מדינת ישראל. במסגרת הפרויקט, הגיעה לארץ משלחת בינלאומית מגרמניה, פולין, ארה"ב סרביה וספרד שכללה שמונה עיתונאים, בלוגרים, צלמים וכתבים מתחום הטבע והתיירות. במהלך הביקור משתתפי התוכנית יצאו למסע עוצר נשימה של שמונה ימים דרך "פניני הטבע" לאורך שביל ישראל, ערכו מסע שטח ולינה בטבע במכתש הקטן ובאזור שדה בוקר בדרום. ביקרו בירושלים - עיר הקודש ונהנו מהמראות הירוקים בצפון הארץ. המסע איפשר לאנשי המשלחת להכיר לא רק את הנופים אלא גם להיחשף לרב תרבותיות ולהכיר קהילות שונות, כמו קהילת הדרוזים בצפון ומפגשים בלתי אמצעיים עם הבדואים בדרום.

חברי המשלחת הינם אנשי מקצוע אשר מכירים את תחום הטיילות בין אם דרך עדשות המצלמה או דרך סיקורים לאתרים ולעיתונות בין לאומית. לאחר המסע בארץ אנשי המשלחת יחלקו את חוויותיהם עם מאות אלפי עוקביהם ברחבי העולם ויעניקו להם זווית ראייה חדשה ומעניינת על ישראל ועלינו, הישראלים.

לדברי דניאלה, בלוגרית טיולים מגרמניה, "אני חושבת שזו הזדמנות מיוחדת במינה, אני רואה בישראל מקום עם משמעות תרבותית לא רגילה, אני מעוניינת לחוות את המגוון שיש לישראל להציע". דניאלה הוסיפה: "ביקרתי כבר בארבעים מדינות כחלק מעבודתי, טרם הייתי בישראל, המחשבה על כך שישראל מציעה היבט היסטורי וגם נופים במסגרת שביל שמדורג במקום בולט לצד שבילים עוצרי נשימה אחרים בעולם, כהמלצה לטיולים עבור הקהל שלי מרגשת אותי מאוד".

הפרויקט הייחודי הינו ביוזמה התנדבותית של הסטודנטים הלוקחים חלק בתכנית המנהיגות בדיפלומטיה ציבורית של ארגון StandWithUs, הפעילה בשבעה קמפוסים בארץ. במסגרת הכשרתם בתכנית, הסטודנטים מתבקשים ליזום פרויקט איכותי ומשמעותי בתחום ההסברה. לשם מטרה זו, הקבוצה יצרה שיתופי פעולה עם משרד התיירות ואגודת הסטודנטים באוניברסיטת בן-גוריון בנגב והשיקה את פרויקט TraIL הראשון מסוגו. הסטודנטים הינם תושבי באר שבע, עבדו ימים כלילות בזמן מבצע 'צוק איתן' על המיזם תחת ירי הטילים מעזה וחלקם אף גויסו בצו 8 והשתתפו במבצע הקרקעי. אחרים הקדישו את זמנם בחמ"ל ההסברה שהוקם באוניברסיטה ועבדו סביב השעון כדי לאזן את הסיקור התקשורתי של המדיה העולמית.

 

 

14/09/2014