29.03.2024
 
שר התיירות הפך לנטל כבד-מנשוא על תעשיית התיירות הסובלת

 

מאת יוסי פישר*

 

לאורך כל המלחמה, או כפי שמכונה על ידי הממשלה מבצע 'צוק איתן', לא החמיץ שר התיירות המכהן כל הזדמנות על מנת להתבטא בתקשורת ולהביע את דעותיו וה'אני מאמין' הביטחוני - פוליטי שלו. היו לא מעט אמצעי תקשורת כאלו, פשוט מכיוון שכל הערוצים החזיקו תוכניות פתוחות לאורך כל שעות היממה לאורך חלק ניכר מהמבצע ונזקקו למרואיינים טריים כל העת.

הביקורת של שר התיירות הייתה מכוונת בעיקר אל החלטותיו של הקבינט הביטחוני ושל העומד בראשו, ראש הממשלה נתניהו. לפני יומיים הגדיל השר לעשות, ובראיון ארוך לאתר נענע 10 פרש את משנתו המדינית-ביטחונית וסיכם את תוצאות המבצע והלחימה.

אין ספק שלכל אזרחי המדינה חשוב מאוד לשמוע מה שיש לשר התיירות לומר בנושא החלטות ראש הממשלה, הרמטכ"ל ושר הביטחון במבצע. זה מזכיר לי את דבריו של המחזאי הבריטי המפורסם ג'ורג' ברנרד שאו: "הוא איננו יודע דבר, אך משוכנע שהוא יודע הכל. זה מצביע בבירור על קריירה פוליטית".

על התבטאויותיו בכלל, ועל הראיון האחרון בנענע 10 בפרט, השיב לו היום סגן השר במשרד ראש הממשלה, אופיר אקוניס: "השר לנדאו לא מחמיץ הזדמנות לומר שישראל הפסידה ואיבדה את כושר ההרתעה, אמירות כאלה משר בממשלה מזיקות ומסוכנות, ופוגעות באינטרסים של מדינת ישראל. הדברים אינם עולים בקנה אחד עם אחריותו כשר בממשלת ישראל - ההגינות והמוסר מחייבות אותו להתפטר לאלתר מהממשלה".

נשאלת השאלה: האם לעת זו, לאור יחסיו המעורערים ביותר של שר התיירות עם ה"בוס" שלו - ראש הממשלה, השר לנדאו בתפקידו כשר התיירות יכול לספק את הדרישות המוצדקות של תעשיית התיירות לתמיכה ועזרה? במקום עבודה מסודר, די ברור כיצד הייתה מסתיימת פרשה כזו - בירור שבעקבותיו מכתב פיטורין.

אצלנו אולי קצת אחרת, בכל מקרה, את התשובה לכך תקבלו בקרוב, או שלא...

 

 

 

__________________________________________________

* מומחה תיירות, בעלי חברת VISION HOSPITALITY & TRAVEL 

 

31/08/2014