19.04.2024
 
ההתאחדות: משקרים לכם (אבל רק כי אנחנו רוצים שתשתמשו בסוכן נסיעות)

 

מאת חגי רוזן

 

התאחדות סוכני הנסיעות, או בשמה המעודכן "התאחדות סוכנויות הנסיעות ויועצי התיירות", או משהו מעין זה, בחרה בפרקטיקה מפוקפקת למדי כדי לקדם את מעמדו של סוכן הנסיעות (ובשמו המתוקן בעולם נטול-העמלות - "יועץ התיירות"), באמצעות באנר כזה:

 

 

לא, לא - אל דאגה. אין אזהרת מסע ללונדון. אם תקליקו על הבאנר תגיעו לעמוד שבו ההתאחדות הנ"ל מציעה לכם להשתמש בשירותיו של סוכן/יועץ/נסיעות/תיירות ("עם יועץ תיירות אתה לא לבד"). כלומר, הגוף המייצג של משרדי הנסיעות בישראל מפרסם את עצמו באמצעות סוג של 'טיזרים' מצוצים מהאצבע. ובימים בהם כל מה שמתפרסם תחת הכותרת "אזהרת מסע" גורם לעשרות אלפי ישראלים להחסיר פעימת-לב בכל רגע נתון, מדובר בלא פחות מבושה וכלימה. כן, כן, הבנתם נכון - הגוף המאגד את סוכנויות הנסיעות בארץ מקדם את עצמו באמצעים שאחרון המשתינים בקיר הפייסבוק מתבייש מלהשתמש בהם ("כנסו כנסו שרית חדד בעירום"). ומה השלב הבא? "אזהרת מסע לניו-יורק"? אולי "מטוס חברת לואו-קוסט התרסק בשדה התעופה ברומא" (שיוביל כמובן לעמוד האומר "אם הייתם משתמשים בשירותיו של יועץ תיירות - הוא לא היה מוכר לכם טיסת לואו-קוסט"). השמים, כמו שנהוג לומר, הם הגבול. או, במקרה דנן, תחתית החבית היא לא הגבול.

אגב, אם אכן נעניתם להמלצת ההתאחדות, ובחרתם להשתמש ביועץ/סוכן נסיעות, מקווה מאוד בשבילכם שהוא לא ישתמש בפרקטיקה המבישה שלמד מהאיגוד המקצועי שלו, ויחליט לספר לכם למשל שבטוח לחלוטין לנסוע לחופשה באנטליה, או שהמלון הלונדוני עליו הוא ממליץ בחום, נמצא במרחק הליכה מאוקספורד סטריט. לכו תדעו, אולי גם הוא הקליק על הבאנר.

12/08/2014

 

 

תגובת התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות לכתבה:

 

מערכת Tnet מעירה:

מר פתאל שולח אותנו ללמוד על פרסום באמצעות באנרים ברשת. אנו מודים לו מקרב לב על יוזמתו לחלץ אותנו מבורותנו וחוסר הבנתנו במדיה דיגיטלית. בתמורה, ראוי שנעניק לו עצה משלנו: שיקרא מעט אמצעי תקשורת, דיגיטליים וגם מסורתיים, וילמד שם על היקפו של חופש הביטוי - ובעיקר חופש הביקורת על טריקים ושטיקים בפרסום.

לגופו של עניין, אילו שיערנו כי מר פתאל ייפגע כל כך מדברי הביקורת, היינו עורכים את הקטע של חגי רוזן ומחפשים ביטוי הולם אחר במקום "ההתאחדות משקרת לכם". ולמען הסר כל ספק: לא, איננו סבורים שההתאחדות שקרנית. בדיוק כפי שמר פתאל יודע שאין אזהרת מסע ללונדון.

 

אגב, גם הקולגות מוואינט לא אהבו את הקמפיין הנ"ל (והורידו אותו מהאוויר):

 

 (http://b.walla.co.il/?w=%2F3051%2F2774568%E2%80%8F)

 

שימו לב, אגב, לתגובה יוסי פתאל להורדת הקמפיין בוואינט: "יש משום התחסדות או אינטרס כלכלי כלשהו שמעורב פה שאני לא יודע מה הוא כי אני לא מצליח להבין את העניין הזה". כן, פתאל, אתה בהחלט לא מבין.

 

14/08/2014