26.06.2024
 
"מגיע לאל על מחמאות, אך היא צריכה לבדוק גם את התלונות"

 

 

 

שירות חדשות תיירות

 

הוועדה לפניות הציבור של הכנסת התכנסה בעקבות פניות שהגיעו אליה על מאזרחים שטענו כי כאשר הם נתקעו בחו"ל בעקבות החלטת חברות התעופה הזרות בשבוע שעבר על הפסקת הטיסות לישראל בשל המצב הביטחוני, 'הקפיצה' אל על לטענתם  את המחירים תוך ניצול מצוקתם.

יו"ר הוועדה ח"כ עדי קול אמרה בפתיחת הדיון: "אין ספק שמגיע לאל על הרבה מחמאות על התגייסה עם רכבת אווירית משמעותית להביא את האזרחים לארץ, ועדיין הגיעו אלינו טענות של אזרחים על העלאת מחירים של אל על. עוד ועוד אנשים פנו וטענו שברגע האחרון אל על הקפיצה מחירים תוך ניצול העובדה שחברת התעופה הזרה בה רכשו את הכרטיסים, ביטלה את הטיסה".

ד"ר ינון שביטאל, שפנה לוועדה אמר: "אני נוהג לנסוע בחברת אל על אבל מאחר ואין טיסות לנורבגיה טסתי בחברת KLM. ברגע שהשער  נסגר לנו בפנים, ראינו שיש טיסת אל על, אמרנו לנציגה שאנחנו פליטים. היא אמרה שיש הרבה מקומות אבל המחיר הוא 488 אירו. היא המליצה לנו לחזור לחברת KLM ולעשות חיבור של הכרטיסים כדי שלא נשלם כסף. ביקשנו שהיא תשמור לנו את המקומות והמחיר על הטיסה הזו. רצנו ל-KLM שם קיבלנו סירוב, חזרנו לאל על ואז הם אמרו שהמחיר עלה ל-840 אירו. שאלנו איך המחיר הוכפל תוך שמונה דקות? הנציגה אמרה שזו ההוראה של אל על, ואז הגברת לוקחת את הכרטיס ומגהצת 1,079 אירו. כשמגיע חברי, היא אומרת לו שהמחיר הוא 1,709 אירו וזה מה שהיא לוקחת. אם זו לא הפקעה, מה היא הפקעה בימינו? מה זה, אם לא תחושה של הונאה ושימוש במצוקה שלנו?"

עו"ד עומר שלו, היועץ המשפטי של חברת אל על ומזכיר החברה: "הקמפיין התקשורתי שמתנהל נגד אל על משכיח את הדברים הטובים שהחברה עושה. היא נתנה שירות בכל העולם ושמרה על שמים פתוחים. יותר מ-200 עובדים שלנו מגויסים ולמרות זאת לא פגענו בשירות. 4,500 נוסעים של חברות תעופה זרות נשארו ללא מענה והם נקלטו אצלנו ללא עלות נוספת. רק בסופ"ש האחרון הפעלנו רכבת אווירית של תשע טיסות לאתונה כדי לחלץ את נוסעי החברות הטורקיות, ו-2,700 ישראלים חולצו משם. יש לנו גם מדיניות ליברלית לביטולים ואפשרנו לבטל טיסות, וזה לא עניין של מה בכך. מי שהפקיר את כל האלפים זו לא אל על אלא חברות תעופה זרות. חוק שירותי תעופה מחייב את חברת התעופה למצוא פתרון, אותה חברה הייתה צריכה לדאוג לנוסעים. יש הסכם בין חברות התעופה שמאפשר לחברה אחת לרכוש כרטיסים עבור חברה אחרת. 4,500 נוסעים במנגנון הזה קיבלו מענה, כולל KLM. הם אמורים לפנות לאל על במנגנון קיים ללא עלות ללקוח. זו הסיבה שבדלפק אומרים לו תפנה ל-KLM. אם היינו רוצים לגבות כספים - לא היינו שולחים אותו לדלפק אחר".

יהודית גריסרו, סמנכ"ל שירות של אל על: "הנציגה בדלפק עשתה ללקוח שירות כי אלמלא היינו מסבים את תשומת ליבו שיש לו עוד אופציה,הוא היה מתלונן. באותן שמונה דקות העבירו אלינו עשרות נוסעים, ובזמן שהמתלוננים הולכים ל-KLM וחוזרים, נותרו במקום שלושה מקומות פנויים במחלקת תיירים. יש פה שיטת תמחור שכשאתה קונה כרטיס דקה לפני הטיסה יש מחיר, ושאתה קונה את המקומות האחרונים במטוס. הנציגה בדלפק טעתה וחייבה בטעות את הלקוח על שני כרטיסים במחיר של אחד".

ח"כ רוברט אילטוב (ישראל ביתנו): "שמעתי מה שאמר המתלונן אבל צריך להבין ששמענו גם שכשהוא הלך לחברה שממנה הוא רכש את הכרטיס, הם שלחו אותו כמו שבא וגירשו אותו ללא פתרון. מי שבאמת היה צריך לטפל בנושא הזה זו החברה שגבתה ממנו את הכסף".

אשר אדרי, יו"ר נציגות העובדים של אל על: "מאז המלחמה אנחנו קרוב ל-200 עובדי החברה מגויסים. נתנו הנחייה ברורה למלא את החסר של החברים שנלחמים בעזה ואנחנו עובדים שעות על גבי שעות. גם במלחמת המפרץ הראשונה וגם היום אנחנו נותנים מענה לכל ישראל שתקוע בחו"ל. פה הכפישו עשרת אלפים משפחות שנפגעו מפרסום לא נכון. בזמן שכל חברות התעופה נטשו אותנו, בוחרים לתקוף אותנו".

ח"כ דוד אזולאי (ש"ס): "לחברת אל על במקרה חירום אין הצדקה להעלאת מחירים, במיוחד שמדובר בחברה לאומית. יחד עם זאת צריך לזכור שאל על עשתה מעשה אצילי שהעבירה 4,500 נוסעים בתוך 48 שעות חזרה לארץ. צריך להגיד מילה טובה לאל על."

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה): "זו הזדמנות להביע הערכה למעשה שאל על עשתה שנרתמה במסירות. אם פעם נשאלת השאלה למה צריך חברה לאומית, הינה קיבלנו את התשובה".

יו"ר הוועדה ח"כ קול אמרה בסיכום הדיון: "אני מבינה שלא הייתה מגמה של העלאת מחירים וניצול המצוקה. אם היה לנו יותר זמן היינו מנסים להבין איך המחירים עולים. אני קוראת לכם לקחת בחשבון את הפניות האישיות, התחושה הקשה שאיתה יצאו הנוסעים כשהם שילמו מחיר כל כך גבוה על כרטיס". 

 

28/07/2014