23.04.2024
 
יוסי פתאל: "התבטלות גמורה ורפיסות כלפי הטורקים"

 

 

 

שירות חדשות תיירות

 

במכתב חריף במיוחד פנה היום יוסי פתאל, מנכ"ל התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות לשר התחבורה, ישראל כ"ץ ולשר התיירות עוזי לנדאו בקריאה דחופה, לפעול לאלתר וליישם הקפדה על הדדיות ושוויון בזכויות הטיס בין ישראל לטורקיה.

"בעוד ממשלת טורקיה אוסרת הלכה למעשה בפני חברות תעופה ישראליות לטוס לטורקיה", כותב פתאל, "ממשלת ישראל מצידה נוקטת מדיניות של התבטלות גמורה ורפיסות, המאפשרת לטורקים מדיניות שמיים פתוחים חד צדדית, ומתירה לממשלת טורקיה לעשות ככל העולה על רוחה בשמי הארץ, ועל חשבון חברות התעופה הישראליות ואחרות".

 "אל מול יחסה של טורקיה לישראל, הנטוע בשנאה תהומית בעלת מאפיינים אנטישמיים מובהקים", מוסיף פתאל, "נוצר מצב שחברות תעופה טורקיות ובראשן חברת התעופה הלאומית של טורקיה, הפכו למובילים דומיננטיים בשדה התעופה בן גוריון". 

ביקושים משמעותיים מאד בשוק הישראלי "הניתנים על גבי מגש של התבטלות עצמית מצידנו וזלזול בוטה מצד הטורקים", כדבריו, "הם ביקושים שיכלו לשרת את חברות התעופה הישראליות, כמו גם חברות תעופה זרות אחרות, שמדינותיהן נוהגות בישראל כבוד ושוויון".

 פתאל קורא לשר התחבורה ולשר התיירות לפעול לאלתר לתיקון עיוות זה וליישם מדיניות של הקפדה על הדדיות ושוויון בזכויות הטיס בין המדינות וחברות התעופה. "ככל ששלטונות טורקיה לא יאפשרו כלל טיסות ישראליות בהתאם לדרישות מדינת ישראל", סיכם פתאל, "תתיר המדינה מספר טיסות מצומצם של חברת התעופה הלאומית של טורקיה לישראל וממנה, במטרה לשרת את קהל הנוסעים שיעד נסיעתו הוא טורקיה גופא ולא מעבר לה".

 

27/07/2014