29.03.2024
 
מענק למלונאים שיעסיקו חרדים, ערבים, בעלי מוגבלויות והורים יחידים

 

 

שירות חדשות תיירות

 

 

לראשונה יקבלו המלונות מענקים על העסקת ערבים, חרדים, בעלי מוגבלויות והורים יחידים. בעקבות עלייה בכניסות תיירים, בשיעור של 17% מתחילת השנה, (בהשוואה לתקופות המקבילות בשנתיים האחרונות), נוצר מחסור בכוח אדם במלונות. משרד התיירות פעל מול משרד הכלכלה להכרה בעבודה במלונות כתעסוקה מועדפת הזכאית למענק.

המענק יינתן במסגרת הקצאה בסך 50 מיליון שקלים של מרכז ההשקעות במשרד הכלכלה לעידוד קליטת עובדים בעלי שיעור השתתפות נמוך בשוק העבודה.

המסלול במשרד הכלכלה מיועד למעסיקים שהעסיקו השנה או מתכננים להעסיק עובדים ערבים, חרדים, אנשים עם מוגבלות או הורים יחידים. מעסיקים אלו יוכלו לקבל ממרכז ההשקעות מימון בשיעור ממוצע של עד 27.5% מעלות שכר העובדים. בקשות ניתן יהיה להגיש עד ליום 29.7.14.

ההכרה במקצועות המלונאות כתעסוקה מועדפת משרתת שתי מטרות: לסייע למלונאים שסובלים ממחסור בכוח אדם וגם להרחיב את היצע המשרות בהן יוכלו להשתלב אוכלוסיות אלו - ובכך להגדיל את שיעורי התעסוקה שלהן.

על פי נתוני התאחדות המלונות, במלונאות מועסקים כ-35,000 עובדים המשפיעים על כ-200,000 עובדים בתעשיית התיירות, רובם ישראלים, רובם בפריפריה. נשים - כ-50%, חיילים משוחררים כ-20%, בני מיעוטים - כ-30%. כמו כן מועסקים במלונות עולים חדשים רבים (בעיקר בעונות עמוסות), ובנוסף - סטודנטים, הורים יחידים, בעלי מוגבלויות ועוד. השכר החודשי הממוצע בענף המלונאות, הוא כ-6,900 ש'. המלונאים מדגישים כי שכר זה גבוה מהשכר הממוצע ברוב אזורי הפריפריה, בהם מתגוררים רוב עובדי המלונות.

להלן תגובת התאחדות המלונות:

"המלונאים מודים כמובן על המענק, אלא שמצרים על האיוולת בכך שאינו כולל את המקצועות שבהם יש מחסור עצום של ידיים עובדות בבתי המלון בעיקר באילת ובים המלח (חדרנות, עובדי שטחים ציבוריים ועובדי ניקיון מטבחים).
המחסור בידיים עובדות במקצועות אלו יוצר משבר קשה במלונאות באילת ובים המלח והופך את התפעול השוטף של בתי המלון למשימה בלתי אפשרית, כמעט, המחייבת בעיקר כישורי לוליינות של המנהלים.
מעבר לכך, ענף המלונאות כבר שנים מוביל במשק בתחום גיוס עובדים עם מוגבלויות והתמריץ להעסקתם אינו חדש".

 

 

 

17/06/2014