28.03.2024
 
מכרזים למתחם מלונות חדש בירושלים

 

 

שירות חדשות תיירות                                                                                               

 

כ-700 חדרי מלון חדשים צפויים להתווסף בשנים הקרובות להיצע החדרים בירושלים. לאחר שמשרד התיירות קידם את אישור התב"ע, מפרסמת רשות מקרקעי ישראל מכרז לשיווק קרקעות למלונות במתחם הרכס, בארמון הנציב (מול טיילת שרובר) בירושלים. המתחם שיקום הוא בין עתודות הקרקע המשמעותיות האחרונות בירושלים לבניית בתי מלון באופן מידי. המתחם כולל 6 מגרשים המיועדים למלונות (כאשר מגרשים 1-4 ישווקו ראשונים ו-2 מגרשים נוספים ישווקו בהמשך). המתחם כולל גם מגרש עם מבנה לשימור, ושטח מסחרי וכן מגרש המיועד לשמש חניון לאוטובוסים שיהיה משותף לכל המלונות. החזית המסחרית שמתוכננת בקומת הקרקע של המלונות תמשוך מבקרים מהטיילת הסמוכה, תחייה את השכונה ותהיה מוקד בילוי לתושבים ולתיירים.

במגרש הראשון מיועד לקום מלון בן 7 קומות עם כ-180 חדרים.

במגרש השני מיועד לקום מלון בן 7 קומות עם כ-150 חדרים.

במגרש השלישי מיועד לקום מלון בן 8 קומות עם כ-180 חדרים.

במגרש הרביעי מיועד לקום מלון בן 8 קומות עם כ-220 חדרים.

משרד התיירות יממן את הוצאות השיווק והפיתוח של המתחם, באמצעות החברה הממשלתית לתיירות, שתהיה מופקדת על הקמת חניון האוטובוסים. משרד התיירות מעודד הקמת מלונות בארץ, בין היתר כדי להוזיל את מחירי הנופש בישראל, על ידי יצירת תחרות. מנהלת ההשקעות במשרד נותנת מענקים ליזמים המעוניינים להקים בתי מלון, בשיעור של 20% מגובה ההשקעה.

בין השנים 2010-2013 נתן משרד התיירות מענקים ליזמים לעידוד הקמת בתי מלון בסכום של 323 מיליון ₪, מתוך השקעה כוללת של יותר מ-1.5 מיליארד ₪. השקעות אלה יוסיפו לעיר 2,578 חדרי מלון חדשים.   

 

28/05/2014