28.03.2024
 
מסכן פרנציסקוס

 

 

מאת חיים שוקרון

 

מסכן פרנציסקוס. במקום לנמנם או לקרוא קצת תהילים בטיסה חזרה לרומא הוא היה צריך לקרוא את הספרון שהכינו לו מומחי אל על ויועצי רני רהב: כולל ברכות נרגשות של דוד מימון, פלוס תקציר תולדותיה של חברת התעופה של העם היהודי וכמובן הביוגרפיות של הטייסים והדיילים. כל פעם שניגש / ניגשה אליו מישהו / מישהי עם סנדביץ', הוא נצרך לעלעל בספרון, לזהות את הדייל/ת וגם לגלות בקיאות בתחביביו.

קראתי את הביוגרפיות. ממש מלאכת מחשבת של איזונים, פוזות צבועות ושקשוקה של ספרא וסייפא, גאווה ילידית עם רגישות פטרנליסטית למהגרים, ניחוח גזעני במסווה של נאורות חביבה ועוד כהנה איכסה. יש שם שני טייסים בוגרי חיל האוויר שמי יודע כמה קרקפות תלויות על חגורתם (אבל אחד הוא משפטן והשני אוהב מוסיקה). כל הדיילים הגברים מנגנים באיזה כלי, או שרים במקהלה או משתתפים בטריאתלון או כותבים תסריטים ואבא שלהם מנגן בכינור. בין הדיילות יש שתיים אפריקאיות, הראשונה ילידת אתיופיה והשנייה שהוריה נולדו שם (מן הסתם בוגרי הפרוייקט ההוא לפני כמה עשורים, בהן הובאו עולים מאתיופיה במטוסי החברה הלאומית, כשהמושבים מכוסים בניילונים, אתם יודעים - בגלל שמישהו בהנהלה חשב שאחר כך צריך להושיב בני אדם על המושבים הללו), אחת קיבוצניקית שלמדה מינהל עסקים (וגם מנגנת בחליל צד), אחת ערבייה מחיפה (לא להיבהל - לא מחבלת מוסלמית חלילה, אלא נוצרייה טובה, למדה אצל הנזירות הכרמליתיות ובזמנה הפנוי נוסעת להפיץ תעמולה ישראלית בחו"ל, בהתנדבות), אחת שבזמנה הפנוי מאמצת צנחנים (???).

ויש גם גימיק אזוטרי לגמרי. לגבי אחת הדיילות, ליהיא רוט-וונג, בת 41, מציינים שהיתה נשואה "לדייל הסיני הראשון של אל על, ומגדלת את בתם בת ה-12". סיני? במדינת הלאום של העם היהודי? סתמו חכמים ולא פירשו. לגבי הדייל שחר וונג בן ה-24 (לא ברור אם יש קשר לליהיא רוט-וונג) מספרים שהוא בן למשפחת אנשי סירות וייטנאמים שנקלטו וקיבלו אזרחות ישראלית בהוראת מנחם בגין. נא לשים לב ש"שחר מגדיר עצמו כישראלי גאה וצבר", ואפילו שירת ארבע וחצי שנים כקצין בחיל החינוך.

אתה הבנת את זה, פרנציסקוס?   

 

 

 

27/05/2014