24.04.2024
 
סירים וסיפורים בבית שאן

 

מאת נילי ארנועם

 

גם בית שאן רוצה לתפוס מקום על מפת התיירות הארצית, וכמו שהצבא צועד על קיבתו והישראלים מטיילים בעקבות האוכל, מציעה בית שאן סיורי אוכל, בסגנון מיוחד משלה. סיורי טעימות בארוחה המורכבת ממספר מנות, כאשר כל מנה מוגשת בבית אחר, מלווה בסיפור אחר הייחודי לכל בית מארח.

בית שאן, זאת שהחלה דרכה כמעברה בראשית שנות המדינה, זכתה עקב זאת למגוון גדול של תושבים מכל הגלויות, מכל קצווי תבל. תמהיל עשיר בסגנונות חיים ולענייננו, תמהיל עשיר בטעמים. אוכלוסיה מגוונת הנותנת מגוון מטבחים וטעמים.

אביטל קופלזדה, בית שאנית גאה ואיכפתית ובעלת סוויטות האירוח "אל הגלעד" (טל. 050-6866444) היא העומדת מאחורי היוזמה להפעיל את ה"מאמות" המקומיות ולגייס את כישוריהם במטבח לטובת התיירות לבית-שאן. סיור הטעימות עובר בארבעה בתים, בכל בית מוגשים מטעמים יחד עם סיפוריהם האישיים והמרגשים של המארחים.

בין התחנות השונות: 

מרכז גרמאצ'ין - מרכז "ביתא ישראל" לתרבות ומורשת של יהדות אתיופיה, בו מארחת חווה, אישה אתיופית מקסימה  שלהכיר אותה זאת חוויה בפני עצמה. בחצר ביתה (רחוב ארז 3, שכונת נוף הגלעד) הקימה חווה כפר אתיופי אותנטי,בזעיר אנפין.  היא מספרת את קורות עלייתה ארצה כילדה בת 10, שעזבה את בית הוריה והלכה ברגל בעקבות אחיה, בדרך לא דרך. 

פרטים נוספים almo2008@walla.com       

טל. 054-2662335

 

ובסגנון אירופאי - בביתם וגינתם המטופחת של אסתר ואיציק.  הוא מותיקי בית שאן, עוד מתקופת המעברה, היא עולה חדשה מהונגריה, אישה מרשימה עם ידי זהב שאופה עוגות ועוגיות הונגריות (ואפשר גם איטלקיות). המאפיה שבחצר ביתה בוהקת מניקיון, כמו בית מרקחת, יש לה ציוד לאפיית "קיורטוש" - אותן גלילות עוגה, רולדות שממולאות ומצופות בכל טוב. על דברי המאפיה של אפשר להגיד " שפתיים יישקו" ו-"ללקק את האצבעות".

אפשר גם להזמין אצלה מאפים שונים לקחת הביתה - בטל. 052-3844252

 

אצל בת ציון אפשר ליהנות ממטעמים עירקיים ונשמע את סיפור עליית משפחתה ארצה מעירק וזכרונות מהילדות בבית שאן. 

אפשר לבקר אצל אתי ולינעמת ולשמוע את סיפורן האישי המרגש, אצל דינה חדידה לטעימה מרוקאית וסיפורים מבית אמא ואבא, ביקב הבוטיק וייצמן, ניתן לטעום מהיינות המשובחים ולשמוע מפיו של איציק איך הפך חלום למציאות וגם לרכוש יינות, ליקרים וערק בחנות היקב.

מחיר הסיור, כולל הטעימות השונות הוא 120 ש' לאדם בקבוצה של מינימום 20 איש. (+מע"מ) והסיור כולל אירוח בארבעה בתים לפי בחירה. משך הסיור בכל בית כ-45 דקות. ניתן לשלב סיור מודרך בבית שאן "חדש לצד ישן" מתובל בסיפור אישי.

לפרטים נוספים ותיאומים - אביטל קופלזדה  050-6866444

Barak_kopel@walla.co.il

26/05/2014