29.03.2024
 
עדכון על המצב בתאילנד

 

 

שירות חדשות תיירות

 

דב קלמן, נציג לשכת התיירות של תאילנד בישראל, ממשיך לעדכן:

 

עדיין אין ברשותי תשובות רשמיות ממשרד התיירות אבל לאחר מספר רב של שיחות  עם תאילנדים בכירים וישראלים השוהים כעת בתאילנד, ברצוני להבהיר כמה נקודות:

1. הצבא התאילנדי אינו נגד העם - הוא השומר על היציבות הפוליטית בממלכה. הצבא התערב כבר 20 פעם מאז כינונה של הדמוקרטיה הפרלמנטרית - כל פעם כשהיה חשש מאי יציבות פוליטית כתוצאה מהמאבק בין קבוצות אינטרסים שונות. וכל פעם הצבא הצליח "לכפות" פתרון פוליטי שיצר שקט ויציבות. וכך גם הפעם. הצבא לא ישלוט בממשלה לאורך זמן רב. תוקם ממשלה אזרחית, תהינה בחירות והכל יחזור למסלולו.

2. הצרה הכי גדולה שהמדינה סבלה ממנה בחודשים האחרונים, הייתה המאבק על השלטון בין ה"אדומים" (תומכי הממשלה) לבין ה"צהובים" (האופוזיציה). המאבק התנהל ברחובות בנגקוק כולל אין סוף הפגנות. בימים האחרונים הייתה סכנה של התנגשות בין הצדדים. על מנת למנוע זאת, הוחלט על עוצר - כלומר למפגינים יהיה אסור להתגורר באוהלים שלהם. כבר כעת, מפגינים רבים עזבו את מוקדי ההפגנה בהם שהו במשך החודשים האחרונים. וכן, אין ספק שאלה חדשות טובות גם לתעשיית התיירות.

3. כרגע לא קורה דבר חריג, לא בבנגקוק ולא באף מקום אחר. דברתי כרגע עם מנכ"לית רויאל ג'ורדניאן שמסתובבת בבנגקוק והיא דיווחה שהכל פתוח כרגיל: איזורי הקניות, בתי הקפה, התחבורה הציבורת - הכל.

4. על פי כל ההערכות, העוצר הזה יהיה בתוקף לזמן קצר בלבד, עד לעזיבת המפגינים האחרונים.

שדה התעופה מתפקד כרגיל. כל הטיסות הבינלאומיות והפנים ארציות מתקיימות על פי הלו"ז הרגיל.

5. אני אדווח ברגע שיהיה בידי מידע נוסף אבל המסקנה לעת עתה ברורה: לא נראה לי שקרה דבר שמצדיק הרהורים לגבי נסיעה מתוכננת לתאילנד. יש לחכות כמה ימים אבל סביר להניח שהמצב החדש דווקא יטיב לתיירות.

6. עדכונים שוטפים בעמוד הפייסבוק של מועדון ידידי תאילנד בישראל.

 

 

 

22/05/2014