20.04.2024
 
רש"ת: "גט טקסי פעלה באופן פיראטי ברחבי נתב"ג"

 

 

שירות חדשות תיירות

 

דוברת רשות שדות התעופה מתייחסת לטענות שפורסמו בתקשורת היום בנושא צו הרחקה שהוציאה לחברת המוניות גט טקסי מנתב"ג:

 

"ההודעה שהוציאה חברת המוניות גט טקסי לעיתונות היא הודעה שקרית וחסרת כל בסיס עובדתי.

רשות שדות התעופה דוחה את טענות חברת "גט טקסי" אשר בניגוד לרשות שדות התעופה עיקרה מיקסום רווחיה על חשבון ציבור הנוסעים. רש"ת מגינה על ציבור הנוסעים ובראשם התיירים המגיעים לישראל מ"חאפרים" הפוגעים בתדמית מדינת ישראל ובעיקר בציבור הנוסעים. רש"ת פועלת על פי החוק ועל פי חוק חובת המכרזים, תקנות התעבורה וחוקי ותקנות רשות שדות התעופה. בנמל התעופה בן גוריון פעולת מספר חברת מוניות שזכו כחוק במכרזים להפעלת מוניות משטח השדה. כל מונית מזדמנת מכל תחנה שהגיע לנמל התעופה יכול לאסוף נוסעים לאחר רישום ותשלום על פי החוק והתקנות.

צו ההרחקה הוצא כדין בעקבות הליך שימוע הגון שנעשה לחברה שהעלה כי החברה פעלה בניגוד לכללים בניגוד לדין וניסתה להתחרות באופן לא הגון ולא חוקי עם חברות מוניות שזכו כדת וכדין בזיכיונות להסיע נוסעים מנתב"ג.זיכיונות להסעת נוסעים במונית מנתב"ג ניתנים באמצעות מכרזים כנדרש על פי דין ומאפשרים מתן שירות בטיחותי מהיר, יעיל, ומסודר לטובת כלל הציבור הנוסעים והתיירים. כשחברה פועלת שלא כדין, לא בפיקוח ו/או הרשאה נגרמת פגיעה בסדר ובבטיחות המסכנים את שלום הציבור.

בנמל התעופה בן גוריון פועלות מוניות היוצאות לכל חלקי הארץ ברמת שירות גבוהה לנוסעים בלוחות זמנים קצרים בהסדר של מתן שירות מוניות גם על ידי נהגי מוניות תגבור לשירות הניתן לנוסעים מנתב"ג. בשירותי המוניות בנתב"ג הושקעו אמצעים טכנולוגיים מהשורה הראשונה כגון מערכת ניהול באמצעות ג'. פי. אס. וניהול תור נהגים ממוחשב,מערכת סלולארית, ייחודית מסוגה בעולם, שבאמצעותה ניתן לשלם את שכר הנסיעה במונית באמצעות כרטיס אשראי, ישראליים ובין לאומיים, מטבע מקומי ובמטבע זר, חברת המוניות הפועלת מנתב"ג הינה בעלת תקן איזו 9001.

כמו כן, בנתב"ג קיים פיקוח קפדני על שירותי המוניות, לחברות אשר להן מכרז למתן השירות והפועלות על פי הרשאה . בין השאר אלו מחוייבות להעסיק קצין בטיחות אשר אמון על ביצוע בקרה על תקינות המוניות, הדרכת הנהגים ובקרה על שעות העבודה והמנוחה של הנהגים - על פי תקנות התעבורה.יודגש, כי המחיר שנגבה על המוניות נקבע בצו פיקוח על המחירים על ידי משרד התחבורה והינו בפיקוח מלא של משרד התחבורה.

חברת גט טקסי פעלה באופן פיראטי ברחבי נתב"ג.

למרבה הצער, החברה לא שעתה להתראות הרשות והמשיכה בהתנהלותה הלא תקינה והלא חוקית פעלה באופן פיראטי וללא כל היתר מהרשות ותוך גרימת נזק לחברת המוניות שפועלת כדין בשטחי נתב"ג , בניגוד לכללים והפרת הסדר בשדה התעופה. התנהלות גט טקסי משולה לגוף שמחליט לפתוח שלא כדין עסק ללא רישיון עסק וללא היתר בשטחי קניון פעיל "חנות" פיראטית וזאת לצד החנויות שפועלות בו כדין. כפי שאותו בעל חנות יורחק משטח הקניון כדין כך הורחקה חברת גט טקסי".

 

 

20/05/2014