19.04.2024
 
אושרה תכנית המתאר לפיתוח מרחב הכינרת

 

 

שירות חדשות תיירות

 

תכנית המתאר לפיתוח מרחב הכינרת, תמ"א 13, שקידמה המועצה הארצית לתכנון ובניה של משרד הפנים, ביזמת איגוד ערים כינרת במהלך חמש השנים האחרונות, אושרה השבוע על ידי המועצה הארצית לתכנון ובניה של משרד הפנים.

מטרת התכנית - פיתוח תיירותי והנגשת החופים לציבור, תוך שמירה על ערכי הטבע וסביבה ומורשת. התכנית כוללת את 14 חופי איגוד ערים כינרת ואת שביל "סובב כינרת", פרויקט הדגל של רשות ניקוז ונחלים כינרת. בחודשים הקרובים תועבר התוכנית לאישור הממשלה לשם מתן תוקף.

במסגרת מהפכת הפיתוח והשיקום של חופי הכינרת, כבר בעונת הרחצה הנוכחית, ייהנו הנופשים, מחוף חוקוק צפון החדש ששודרג בהשקעה של 10 מיליון שקלים, על ידי איגוד ערים כינרת ואף הוענק לו תו איכות היוקרתי הבינלאומי "דגל כחול". החוף הירוק הראשון בכינרת שמוענק לו תו יוקרתי זה ומהווה מודל לפיתוח ושדרוג חופים נוספים סביב הכינרת בעתיד.

התכנית שאושרה כוללת פיתוח של חמישה מקטעים חדשים של שביל "סובב כינרת" לאורך 28 קילומטר, שנועדו לאפשר נגישות חופשית לציבור לחופים ולשביל רציף סביב הכינרת. התכנית שאושרה מפרטת את ייעודי הקרקע והשימושים לפיתוח תיירותי ל-14 חופים ציבוריים שבאחריות איגוד ערים כנרת שהוכנה בליווי מומחי סביבה, במטרה לבצע שיקום ופיתוח תיירותי מושכל תוך שמירה קפדנית על משאבי הטבע והנוף.

גיורא שחם, יועץ ומלווה תכנית המתאר הארצית, מטעם איגוד ערים כינרת אומר: "אין ספק כי אישור התכנית על ידי המועצה הארצית, הינה בשורה חשובה לציבור הרחב. בתוך חמש שנים הצלחנו לאשר תכנית מתאר ארצית שמהווה מנוף לפרויקט לאומי המאפשר לציבור הרחב נגישות מלאה ונוחה לאגם הכינרת. ייחודה של תכנית המתאר הארצית מאפשרת איזון בין פיתוח תיירותי ואטרקציות תיירותיות ברמה גבוהה כגון: פארקי שעשועים, קמפינג מוסדר, מבני מזנון ומעגני סירות ברמה גבוהה לבין שמירה קפדנית על משאבי הטבע והנוף".

דנה בכר, מנהלת אגף סובב כינרת ברשות ניקוז ונחלים כינרת אומרת: "אישור התכנית הינו נדבך נוסף בפרויקט "כינרת אחרת" שמוביל איגוד ערים כינרת, לשיפור התשתיות והשירות בחופי הכינרת, על מנת להטיב עם הציבור, שמוביל כבר עתה למשיכת צליינים תיירים ומבקרים מהארץ ומהעולם ויחזק את תדמיתה של הכינרת".

 

 

13/05/2014