20.04.2024
 
18% גידול בטיסות הסדירות בקיץ הקרוב

 

 

שירות חדשות תיירות

 

בעקבות יישום הפעימה הראשונה של הסכם השמים הפתוחים עם האיחוד האירופי, צפוי גידול של 18% במספר טיסות הנוסעים הסדירות לישראל וממנה בעונת הקיץ, שהחלה לפני כחודש. כך הודיע היום שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ.

מנתוני רשות התעופה האזרחית, עולה כי מספר חברות צפויות להגדיל את תדירות הטיסות שלהן לישראל באופן משמעותי, במהלך הקיץ. מדובר בין השאר בחברות איזיג'ט, וויזאייר, טורקיש, פגסוס, לופטהנזה, אייר ברלין, אליטליה ובריסל איירליינס.

חברת אל על צפויה להגדיל את תדירות הטיסות באופן משמעותי במספר קווי תעופה, הכוללים בין השאר את הקווים בין תל אביב ליעדים פריס, לוטון, פראג, מינכן, קייב ובודפשט. יישום תכנית הטיסות הסדירות של חברות אל על, ארקיע וישראייר, שאושרה על ידי רשות התעופה האזרחית, מאפשר גידול כולל בשיעור של כ-14%, לעומת מספר הטיסות הכולל שהופעל על ידן בעונת הקיץ 2013.

השר כץ ציין כי יישום הפעימה הראשונה של ההסכם בין ישראל והאיחוד האירופי, במהלך חודש מרץ, מאפשר כשליש מהגידול הצפוי במספר הטיסות. לדבריו, התחזית לגידול בטיסות הסדירות בקווים שבין ישראל לאיחוד האירופי, היא בשיעור של כ-20%.

62 חברות זרות ושלוש חברות ישראליות, קיבלו היתרים להפעלת טיסות נוסעים סדירות לישראל וממנה, במהלך עונת קיץ 2014. ארבע חברות שלא הפעילו טיסות סדירות לישראל וממנה, קיבלו היתר להפעלת שירות סדיר במהלך עונת הקיץ. מדובר בחברת טרנסאוויה בקו ת"א - אמסטרדם, טרנסאוויה צרפת בקו ת"א - פריס, חברת אנטר אייר בקו ת"א - ורשה ות"א - קטוביץ', וחברה גיאורגית בקו ת"א - טיביליסי.

אחד המדדים העיקריים המצביע על גידול ברמת התחרות, הוא מספר הקווים בהם מופעלות טיסות סדירות על ידי שלוש או ארבע חברות במקביל. מדד זה גדל בהתמדה במהלך השנים האחרונות. על פי הנתונים, מספר קווי התעופה שיופעלו על ידי מספר חברות במקביל בקיץ 2014 יגיע ל-17 קווים, בהשוואה ל-13 קווים בעונת קיץ 2013. מדובר בקווים בין ת"א לניו יורק, פריס, לונדון, רומא, וינה, ברצלונה, מינכן, ברלין, פראג, מילאנו, בוקרשט, אמסטרדם, בריסל, סופיה, ורשה, לרנקה וטיביליסי.

"מדיניות הליברליזציה של הסכמי התעופה, שמובילים משרד התחבורה ורשות התעופה האזרחית, הביאה לגידול המרשים במספר הטיסות של חברות התעופה לישראל וממנה ובקיבולת המושבים המוצעת. מדיניות זאת צפויה להוביל להמשך מגמת הירידה במחירי הטיסה ולהגדיל את החשיפה של ישראל כיעד תיירותי אטרקטיבי", אמר כץ.

 

11/05/2014