29.03.2024
 
ארועי מאי ברשות הטבע והגנים

 

(הודעה לעיתונות מטעם רשות הטבע והגנים)

 

 

צפון

 

במבוכי המבצר היפה ביותר בצפון

הנכם מוזמנים לסיור מודרך חווייתי, שייקח אתכם לאווירת ימי הביניים, בין מעברי סתרים, אולמות מרשימים, מגדלי שמירה ומאגרי מים. כל אלה מול נוף עוצר נשימה ובמבצר אפוף מסתורין שבקלעת נמרוד. המבצר הידוע גם בשמו הערבי - קלעת סוביבה, נבנה בשנת 1,228 על ידי אלמלכ אלעזיז עות'מן, מושל בניאס, כדי לחסום את הדרך בפני פלישת צבאו של פרידריך השני, שאיים לעלות מעכו לדמשק.

היכן: גן לאומי מבצר נמרוד

מתי: שבתות 17.5, 24.5 בשעות: 11:00, 13:00, 15:00.

ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

 

 

צוק זקוף בדמות גמל - על שמו נקראת גמלא

בסיור בעתיקות גמלא תמצאו הכול: סיפור דרמטי, נוף טרשי, מראות מרהיבים הנשקפים מהאתר, וחוויות מרתקות לצד עתיקות העיר ובחיק הטבע, כולל מפל מים ועופות דורסים מרשימים.

בגמלא שבמערב רמת הגולן הוקמה עיר במאה השנייה, בתקופת החשמונאים, על אדמת טרשים בזלתית.

העיר הניפה את נס המרד הגדול בשנת 66 לספירה לשחרור הארץ, ובעיקר ירושלים, מעול הרומאים. יוסף בן מתתיהו, מפקד הגליל במרד, הורה לבצר את גמלא כמעוזו הראשי. כ-9,000 נפש מתושבי גמלא והכפרים הסמוכים שבאו למצוא בה מחסה, נפלו בקרב מסמר שיער ועקוב מדם.

היכן: שמורת טבע גמלא

מתי: שבתות 17.5, 24.5 בשעות: 11:00, 13:00, 15:00

ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

 

 

בתי מדרש ברחבי גן לאומי ציפורי

הציבור מוזמן להשתתף בשלושה בתי מדרש שיתקיימו במקביל ברחבי הגן, בהובלת מומחים שונים: בית מדרש בנושא המים - במאגר המים ("ציפורי התת-קרקעית"); בית מדרש בנושא האבן - בווילה הרומית ("ציפורי של מטה"); בית מדרש בנושא הרוח בבית הכנסת ("ציפורי של מעלה").

היכן: גן לאומי ציפורי

מתי: שבתות 17.5, 24.5 בשעות 11:00, 13:00

כמו כן בשעות 10:00-15:00 יתקיימו באתר מופע מוזיקלי ויוצגו מחזות ברחבי הגן, סדנת חפירה, סדנת יצירה (בתשלום סמלי), משחקי רחוב וסיורים מודרכים על ידי מדריכי גן קהילה ברחובותיה העתיקים של ציפורי ובמפעל המים העתיק שבגן הלאומי בשעות 10:00-14:00 (בכל שעה עגולה).

ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

 

 

לגלות אוצר בסיור קצר

הדרכות מפי מתנדבי גן-קהילה. באתר מעיינות המרפא העתיקים שאליהם ירד רבי שמעון בר יוחאי להירפא, בין החמאם הטורקי לבית כנסת ובו רצפת פסיפס מהיפות בארץ.

היכן: גן לאומי חמת טבריה

מתי: כל שישי ושבת במאי בשעות 10:00, 11:00, 12:00, 13:00.

ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

עוד באתר: שכשוך רגליים במי מעיינות חמים, הרפתקה חווייתית לכל המשפחה בחוברת הפעלה עצמית - פעילות חקר ומשימות במהלך הביקור (בתשלום סמלי) ופעילות פקחים צעירים.

 

 

פאר בתי הכנסת העתיקים בגליל התחתון

סיור ייחודי להכרת היישוב היהודי הקדום דרך בתי כנסת הפזורים ברחבי הגליל התחתון. ביקור בשלושה בתי כנסת חרבים מתוך ה-70 המוכרים לנו באזור הגליל התחתון, הנמצאים בשלבי חפירה וגילוי שונים.

היכן: אזור גליל תחתון

מתי: ימי שישי 16.5, 23.5

הרשמה מראש ותשלום בטל' 3639*

  

 

עששיות בכוכב הירדן

טיול לילי באווירה קסומה ולאור עששיות במבצר המרשים ביופיו. נצפה אל אורות עמק הירדן ואל שכנתנו מדינת ירדן. נהלך בנבכי המבצר, במעבריו הנסתרים ונגלה את צפונותיו של כוכב רוחות.

היכן: גן לאומי כוכב הירדן

מתי: ימי חמישי במאי

בהרשמה מראש ובתשלום בטל' 3639*

מחיר: מבוגר - 45 ₪, ילד - 35 ₪; מנויים: מבוגר - 40 ₪, ילד 30 ₪.

 

 

גן לאומי בית שערים פותח שער חדש למערות המנורה

נתכנס במתחם מערות המנורה ונצא לגלות, בליווי דמות היסטורית ומוזיקה, את סיפורן של מערות עתיקות וסמלים יהודיים במתחמי המערות העתיקות התת קרקעיות .

היכן: גן לאומי בית שערים

מתי: שבתות 17.5, 24.5 שעות 11:00, 13:00, 14:00

ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

 

 

הנשר והיחמור בגובה העיניים

דמיינו לעצמכם אי בודד של שמירת טבע, חוף מבטחים ומקום רבייה לבעלי חיים הנמצאים בסכנת הכחדה. דמיינתם את חי-בר כרמל? החי-בר בכרמל אינו גן חיות ולא ספארי, אלא מפעל אישוש והשבה של חיות בר נכחדות לנוף ארצנו. סיור בשמורה בין הנשרים, היחמורים, אייל הכרמל, עזי בר וכבשי בר ששוטטו בו בחופשיות עוד בתקופת המקרא, יבטיח חוויית בראשית מול נופי הכרמל המדהימים.

היכן: שמורת טבע חי-בר כרמל

מתי: כל שבת בשעות 10:00, 12:00, 14:00

ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

 

 

מי חי בנחל מערות?

סיור מודרך במערות האדם הקדמון, המספר על אורחות חייהם של הקדמונים הפרהיסטוריים, מי חי בנחל וכיצד הצליח לשרוד? עטלפים, מאובנים ומערות קרירות ילוו אותנו במהלך הסיור. כולל חיזיון אור-קולי בתוך המערה.

היכן: שמורת טבע נחל מערות

מתי: שבתות, 10.5, 24.5

בהרשמה מראש ובתשלום בטל' 3639*

מחיר: משפחה - 180 ₪, זוג - 140 ₪, מבוגר - 75 ₪, ילד - 50 ₪, מנויים משפחה - 85 ₪.

 

 

מקום טוב באמצע

בואו לבקר בתל מגידו, שידע תקופות רבות של התיישבות, כל אחת מרתקת יותר מהשנייה. בואו לראות את שער העיר שבו ישבו הנביאים ונערך המסחר, את המקדשים הרבים, את האורוות ואת מפעל המים המפואר וגם להכיר את הפולחן המסתורי שכלל קריאה בכבד. מוזמנים לסיור בדגש ארכיאולוגי. חלק מהסיורים ייערכו בשפה הרוסית, יש לברר באתר לפני ההגעה. את הסיורים ידריכו מדריכים מתנדבים של רשות הטבע והגנים.

היכן: גן לאומי תל מגידו.

מתי: כל שבת בשעות 10:00, 12:00

ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

 

 

עששיות בקיסריה העתיקה

סיור ערב חווייתי בעתיקות קיסריה, בליווי עששיות, כולל מעבר סתרים סודי המוביל אל העיר העתיקה, ביקור בנמל העתיק ובהיפודרום. הזדמנות לראות את קיסריה באור אחר...

היכן: גן לאומי קיסריה.

מתי: כל שישי במאי

בהרשמה מראש ובתשלום בטל' 3639*

מחיר: מבוגר - 45 ₪, ילד - 35 ₪; מנויים: מבוגר - 40 ₪, ילד 30 ₪.

 

 

"ארוחת טעימות" בקיסריה העתיקה

סיור בן 45 דקות הכולל טעימה היסטורית וארכיאולוגית מהעיר המפוארת קיסריה. למנה ראשונה - העיר הצלבנית, למנה עיקרית - סיפורי המלך הורדוס, ולקינוח - הים המפואר של קיסריה. את הסיורים ידריכו מדריכים מתנדבים של רשות הטבע והגנים ויצאו במקביל משער הנמל (השער הצלבני) ומשער התיאטרון (השער הדרומי). הסיורים יודרכו על ידי מדריכים מתנדבים של רשות הטבע והגנים.

היכן: גן לאומי קיסריה.

מתי: כל שבת בשעות 11:00, 12:00, 13:00

ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

 

 

"אולימפיאדה של פעם" בקיסריה

פעילות משפחתית ספורטיבית ברוח קדומה. בואו להשתתף במשחקי האולימפיאדה הלוקחים אתכם ל"מסע בזמן" בהיפודרום הקדום של הורדוס לאורך הים. המסלול המותאם לפעילות משפחתית מזמין אתכם להתנסות בפעילויות המדמות את מקצועות האולימפיאדה בעת העתיקה, כגון: בניית קשת רומית קדומה, שאיבת מים מהבאר, בניית תצרפים ענקיים, בניית עמוד אובליסק וקפיצה לרוחק.

היכן: גן לאומי קיסריה

מתי: שבתות 17.5, 24.5 בין השעות 11:00-15:00.

ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

 

 

מרכז

צב קריאה במרכז הארצי להצלת צבי ים

בואו להכיר את המרכז הארצי להצלת צבי ים, שבו מטפלים אנשי רשות הטבע והגנים בצבים פצועים וחולים. במרכז ההצלה, הסמוך למכמורת שבעמק חפר, נסתכל בצבים, נשמע את סיפורם ואת הבעיות שעמם מתמודדים, ונלמד כיצד אנו, ילדים ומבוגרים, יכולים לעזור להם בקלות. הגעה בנעליים סגורות. לגילאי 5 ומעלה.

היכן: המרכז הארצי להצלת צבי ים

מתי: שבת, 10.5, 24.5

בהרשמה מראש ובתשלום בטל' 3639*

מחיר: 20 ₪ למשתתף; 15 ₪ למנויים.

 

 

חופים הם געגועים לצב

סיור לאורך חוף הים באזור בית ינאי ובמרכז הארצי להצלת צבי ים להיכרות עם עולמם המופלא של צבי הים בישראל ועם הקשיים שהפכו אותם לבעלי חיים בסכנת הכחדה. מטרת הפעילות להראות שבידי כל אחד מאתנו, קטן וגדול, הכוח לשמור על בית הגידול הייחודי שלאורך חופי הים בישראל ועל הצבים. בביקור במרכז הארצי להצלת צבי ים נפגוש את צבי הים המטופלים במקום ונשמע את סיפורם האישי. מגיל 5 בלבד.

היכן: המרכז הארצי להצלת צבי ים.

מתי: שבת 10.5, 24.5

בהרשמה מראש ובתשלום בטל' 3639*

מחיר: משפחה - 130 ₪, זוג - 110 ₪, מבוגר - 55 ₪, ילד - 40 ₪, מנויים משפחה - 85 ₪.

 

 

ים של אור - חוף בית ינאי (גן לאומי נחל אלכסנדר )

חגיגה רטובה ומיוחדת בים ובחוף לחובבי הספורט הימי ולכל המשפחה.

משחקי נופש פעיל, פעילות עם מדריכי רט"ג ועמדות יצירה, תחרויות כדורגל חופים וכדורעף חופים ובשעה 13:00 מעגל גולשים. בשיתוף חברות גלישה וספורט ימי מובילות.

היכן: גן לאומי בנחל אלכסנדר (חוף בית ינאי)

מתי: שבת 17.5 בשעות 13:00-10:00

ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר. חינם למנויים.

 

 

מיוחד לעצמאות: סיור בעקבות אניית מעפילים

ב22 בנובמבר 1945 עגנה אניית המעפילים "ברל כצנלסון" בחוף שבין סידנא עלי לשפיים. ביום העצמאות נקיים בגן לאומי אפולוניה סיור המספר את סיפורה של האנייה ואת סיפורה של ההעפלה הבלתי לגאלית לארץ ישראל בתקופת המנדט.

היכן: בגן לאומי אפולוניה

מתי: ביום העצמאות 6.5 בשעה 11:00

ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר. חינם למנויים.

 

 

מבצר בחשכה

סיור לילה במבצר הקסום. נצא לסיור לילי למפגש עם שודד ים, נסיכה קסומה ואביר מהודר. לאורך הסיור נספר את סיפורם של שודד הים האנגלי גודריך האדום, הנסיכה הקסומה מליסנד והאביר ג'ק דה אוונס, ויחד נחפש אוצרות מהעבר שהותירו שודדי הים והאבירים. נקנח בחדר האוכל בהרמת כוסית לזכרם של הגיבורים. אפשר להגיע מחופשים למכובדים - כי באפולוניה העבר עדיין חי.

היכן: גן לאומי אפולוניה

מתי: חמישי 8.5, חמישי-שישי 15-16.5

בהרשמה מראש ובתשלום בטל' 3639*

מחיר: מבוגר - 45 ₪, ילד - 35 ₪; מנויים: מבוגר - 40 ₪; ילד - 30 ₪

 

 

לפני שההיסטוריה תוסתר

בשנים האחרונות מתקיימות באפולוניה חפירות של משלחות מכל העולם, שבהן התגלו ממצאים רבים ומיוחדים. רגע לפני שהם עוברים למחסני האוניברסיטה לשם מחקר, יוצגו הממצאים למבקרים. כמו כן יתקיימו סדנת נרות שמן וסיורים בגן הלאומי.

היכן: גן לאומי אפולוניה

מתי: בימים שבת וראשון 17-18.5 בשעות 10:00 - 14:00.

ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

 

 

מכוניות אספנות מתארחות בירקון

המפגש השנתי של "מועדון החמש" לאופנועים ומכוניות האספנות בישראל. "מועדון החמש" (על שום חמש הספרות שבלוחיות הרכב של חבריו), המרכז את האופנועים ומכוניות האספנות בישראל, יערוך את המפגש השנתי שלו בגן הלאומי ומזמין את הקהל הרחב להתבונן בהיסטוריה הדו-גלגלית.

היכן: גן לאומי ירקון (מתחם תל אפק - אנטיפטריס)

מתי: שבת 17.5 בשעות 13:00-10:30

ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר. חינם למנויים.

 

 

עששירה בירקון - עששית ושירים בגן לאומי ירקון

"למרגלות ההר נולד ליד הנחל, בחורף שר בין ערבות בוכיות. בקיץ בין אורות בצעי המים לחמו שילח על פני הנחל לדגה..."(נתן יונתן). סיור לילי למבוגרים, בחורשה שקטה ליד הנחל בשילוב שירים שנכתבו בהשראת נחל הירקון. נקשיב גם "לשירת חיי הלילה" של הטבע המקומי ונערוך היכרות עם זיהום אור וכוכבים - ובעיקר מה ומי שבינהם. בליווי עששיות, שירים ושירונים.

היכן: גן לאומי ירקון (מתחם מקורות הירקון - בפטיסטים)

מתי: חמישי 22.5

הרשמה מראש ותשלום בטל' 3639*

 

 

עששיות בתל אפק

נצא לסיור באור אחרון וניכנס ללילה כמו גחליליות. לאורך הסיור נספר את סיפורם של האבנים, הקארדו העתיק, המבצר המרשים ואפילו החלונות המיוחדים יספרו לנו את סיפורם. נפגוש דמויות מהעבר הרחוק והקרוב ובבית המושל המצרי נהנה מקבלת פנים מסורתית ונתחמם עם תה חם ונתכבד במתוקים.

היכן: גן לאומי ירקון (מתחם תל אפק - אנטיפטריס)

מתי: שבת 24.5

הרשמה מראש ותשלום בטל' 3639*

 

 

בישולילה באפק - גן לאומי ירקון

סיור לילי המשלב חוויית חושים של טעם, ראייה ושמיעה. נתחיל בהיכרות עם סיר הפויקה וכיצד מכינים בעזרתו ארוחת ערב. בזמן שהאוכל יתבשל לאטו נצא לטיול בחשכה, נקשיב לבעלי החיים, נצפה בכוכבים ונלך לאיבוד במבוך בבית המושל המצרי. נסיים בארוחת ערב חגיגית ומיוחדת.

כל משתתף בקבוצה יביא עמו לסיור מצרך לבישול כפי שיורה לו צוות השפים.

היכן: גן לאומי ירקון - מתחם תל אפק (אנטיפטריס).

מתי: ימי שישי במאי 2.5, 16.5

בהרשמה מראש ובתשלום בטל' 3639*

מחיר: מבוגר - 55 ₪, ילד - 45 ₪; מנויים: מבוגר - 50 ₪, ילד - 40 ₪.

 

עששיות במגדל צדק

סיור לילי בגן לאומי מגדל צדק לאור עששיות. נלך בעקבות סיפורו של הנוסע ההולנדי ואן דה-וולדה, שבביקורו במגדל צדק נהנה משפע של אוכל, חום ואהבה וכפי שתיאר זאת: "כוס קפה בוץ, או יותר נכון, בוץ של קפה". המסלול יכלול תצפית על גוש דן וסיפורי טבע ומורשת של המגדל וסביבתו.

היכן: גן לאומי מגדל צדק.

מתי: שבת 10.5

בהרשמה מראש ובתשלום בטל' 3639*

מחיר: מבוגר - 45 ₪, ילד - 35 ₪; מנויים: מבוגר - 40 ₪, ילד - 30 ₪.

 

 

עטלפים, עששיות ועוד הפתעות

סיור לקראת חשיכה בין מים, צלבנים ועטלפים. הסיור יכלול את המורשת והטבע של הגן הלאומי ויתמקד בעטלפים, שליש מיונקי ארצנו שרובם בסכנת הכחדה, בהרצאה חווייתית ומעשירה המלווה בתמונות וסרטונים. הקינוח יהיה טיול עששיות בדגש עטלפים ובליווי גלאי מקצועי לאיתור קולות עטלפים.

היכן: גן לאומי עין חמד

מתי: שישי 9.5

בהרשמה מראש ובתשלום בטל' 3639*

 

 

יום העטלף - מכירים ושומרים

האירוע המסורתי שמארח גן לאומי עין חמד כבר שנה רביעית, יציג בצורה חווייתית, משעשעת ומלמדת את קבוצת היונקים הגדולה ביותר בישראל באור חיובי, מפתיע ומעניין. החגיגה כוללת "הישרדות עטלפים" (משחקי ספורט משפחתיים להמחשת חיי העטלפים), סיפורים וגם המחשות ודגמי עטלפים, הסברים על חייהם והמחקר בתחנת הסברה של בית החולים לחיות בר, משחק חפש את המטמון עטלפי (תלויים הפוך), מפגשים עם מכשפה והעטלף שלה, גלגל מזל עטלפי ושיחה עם פקחים ואנשי מקצוע. לילדים עם תחפושת עטלף הכניסה חינם. "תכנית פקחים צעירים" תופעל כרגיל.

היכן: גן לאומי עין חמד 02-5342741

מתי: שבת 10.5 בשעות 11:00-15:00

ללא תשלום למעט דמי הכניסה לאתר. חינם למנויים.

 

 

חמד של מנגינה

כיף של טבע וחגיגת מוסיקה שמתאימה לילדים, להורים, לסבים ולסבתות. הלהקות ינגנו במדשאות, בין עצי הדולב, ליד הנחל ובמבצר הצלבני. החגיגה כוללת סגנונות שונים: מוסיקה אירית סוחפת ומקפיצה; שירים מוכרים מהממלכה הבריטית (כולל שירים של בוב דילן ולאונרד כהן); מוסיקה קלאסית פופולארית עם רביעית כלי המיתר "סגנון"; ושלישיית "רטרו" עם מוסיקה סוחפת של צוענים, כליזמרים, לטיני ושאנסונים. מוסיקה טובה לאנשים טובים.

היכן: גן לאומי עין חמד

מתי: שבת 31.5 בשעות 15:00-11:00

ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר. חינם למנויים.

 

 

טיול עששיות בדרך אל העיר

לכבוד יום ירושלים. אחר הצהרים נטייל בשמורת המסרק, נעבור בין המשלטים ונעסוק בהעברת שיירות אספקה לעיר הנצורה.

לעת ערב ניסע לגן לאומי קסטל ולאור עששיות נלך בתעלות הקשר של "הקסטל", שכיבושו היווה את אחת מנקודות התפנית של מלחמת העצמאות ובו נוצקה מורשתו של צה"ל "הטוראים נסוגים, המפקדים מחפים". יש להצטייד בבגדים חמים.

היכן: שמורת טבע המסרק וגן לאומי קסטל

מתי: יום ירושלים 28.5

בהרשמה מראש ובתשלום בטל' 3639*

 

 

שומר הדרך לירושלים

בהר שכיבושו היווה אחת מנקודות התפנית של מלחמת העצמאות ובו נוצקה מורשתו של צה"ל "הטוראים נסוגים, המפקדים מחפים", יתקיימו נקודות הדרכה של רשות הטבע והגנים, ויוקרן סרט דוקומנטרי המתאר את הרקע לקרבות.

היכן: גן לאומי קסטל

מתי: שבת, 24.5

הכניסה והסיורים ללא תשלום.

 

 

כאן הכול התחיל

בעיר דוד נחזור אחורה בזמן ללבה של ירושלים הקדומה, שהקים דוד כבירת הממלכה המאוחדת.

בעקבות המלכים דוד, שלמה וחזקיהו נטייל בחפירות הארכיאולוגיות, במערכת המים התת-קרקעית, בפיר וורן ובבית המעיין.

לסיום נלך בתוך המים כחצי קילומטר בנקבת חזקיהו.

היכן: גן לאומי עיר דוד (סובב חומות ירושלים)

מתי: ימי שישי, 30.5

בהרשמה מראש ובתשלום בטל' 3639*

מחיר: משפחה - 180 ₪, זוג - 140 ₪, מבוגר - 75 ₪, ילד - 55 ₪, מנויים משפחה - 85 ₪.

 

 

 

 

קסם אור ירח

סיור לכל המשפחה לאור ירח. נקבל את פני השבת בעת דמדומים בין חול לקודש, בין יבשה לים ובין עיר לטבע. נטייל בחולות הלא-מוכרים, נעקוב אחרי סימני חיות בר ונקנח בפיתות על סאג'.

היכן: גן לאומי אשקלון

מתי: שישי 16.5

בהרשמה מראש ובתשלום בטל' 3639*

מחיר: משפחה - 180 ₪, זוג - 140 ₪, מבוגר - 75 ₪, ילד - 55 ₪, מנויים משפחה - 85 ₪.

 

 

זוחלים להיסטוריה בעקבות מרד בר כוכבא - שמורת טבע עדולם

טיול מרהיב בינות חורש ים תיכוני והנוף הפתוח של שפלת יהודה. נתחיל ממצפה משואה ונרד אל מסתורי מערות הזחילה בחורבת מדרס.

היכן: שמורת טבע עדולם

מתי: שבת 17.5

הרשמה מראש ותשלום בטל' 3639*

 

 

 

בואי שבת המלכה

למשפחות. במעבר בין חול לקודש ובין מנחה לערבית ניפגש לטיול אחר הצהרים לקבל את השבת בירושלים. נרד מן השכונות היפהפיות מהמאה ה-19, משכנות שאננים וימין משה, ונדמיין את קבלת השבת בימים בהם השכונה עמדה בודדה מחוץ לחומות. נטפס מגן לאומי סובב חומות ירושלים בדרכם של עולי הרגל אל העיר העתיקה ואל הרובע היהודי. נמשיך בשער ציון וברחובות הצרים של הרובע היהודי. נתבשם מאווירת ערב שבת, ממלבושיהם החגיגיים של תושבי הרובע, מהקולות והריחות. נתרשם משחזורו של בית כנסת "החורבה" ומהתקהלות תושבי הרובע בכיכר סביבו. נסיים בכותל המערבי עם מתפללי תפילת ערב שבת. מגיל 5 ומעלה. החזרה לימין משה רגלית. יש לבוא בלבוש צנוע.

היכן: גן לאומי סובב חומות ירושלים

מתי: שישי 23.5

הרשמה מראש ותשלום בטל' 3639*

 

 

דרקונים ומבוכים בקמרונות העיר הצפונית

משחק הרפתקאות ומשימות בין הכוכים והקמרונות, מבני הענק והחדרים החשוכים.

חידות ומשימות יובילו את האמיצות והאמיצים, החכמים והחכמות ואת אלו שהסקרנות היא נשמת אפם, לגילוי האמת שמאחורי הכתובת המסתורית שהותיר אדם מהעבר.

היכן: גן לאומי בית גוברין

מתי: יום העצמאות 6.5 בשעות 11:00-15:00

ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר. חינם למנויים.

 

 

סודו של סיסמאיוס

הרפתקת בילוש אחר מקום מחבואו של סיסמאיוס, ראש הקהילה הצידונית במראשה. מסע מרתק הכולל חיפוש אחר מפתח תיבת האוצר, יצירה במעמקי הקולומבריום ומפגש עם גן חיות קדמוני.

היכן: גן לאומי בית גוברין

מתי: שבת 10.5

בהרשמה מראש ובתשלום בטל' 3639*

 

 

עששיות במערות

סיור קסום לאור העששית בעולם התחתון של מערת המבוך.

במהלך הסיור נעבור בקולומבריום, בבית הבד ובעוד כוכים רבים שמהם מורכבת המערה. לסיום נשתה תה מצמחי הגן. מגיל 8 ומעלה.

היכן: גן לאומי בית גוברין

מתי: חמישי 15.5

בהרשמה מראש ובתשלום בטל' 3639*

מחיר: מבוגר 45 ₪, ילד 35 ₪; מנויים: מבוגר 40 ₪, ילד 30 ₪

 

 

 

 

 

 

רות ובועז בשדה החיטים

איך הופכים חיטה ללחם? בואו לשמוע ולחוות את מלאכת הכנת הלחם הקדומה בבית גוברין.

בואו לשמוע את סיפורו של גרגר החיטה הקטן במסעו הארוך משדה השיבולים ועד לטאבון, מנקודת מבטם של רות ובועז. סיור מודרך בגן לאומי בית גוברין במהלכו נחווה בגורן את מלאכת הכנת הלחם הקדומה ולקינוח נאפה פיתות.

היכן: גן לאומי בית גוברין

מתי: שבת 31.5

בהרשמה מראש ובתשלום בטל' 3639*

 

עיר בני החורין מספרת

סיורים אל העיר הלא-מוכרת ואל מכמניה המיוחדים. בסיור נכיר את האמפיתיאטרון היחיד בארץ שפתוח לביקור, המכיל קמרונות אפלוליים וכוכים לאמיצים. עיתון העיר, המספק הצצה על תושביה ומנהגיה, יחולק לכל משפחה.

היכן: גן לאומי בית גוברין

מתי: שבת 17.5, סיורים יצאו בין השעות 11:00-14:00.

כניסה אחרונה לעיר בשעה 15:00.

ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

 

 

 

חגיגת עיר בני החורין

חדרים אפלים, קמרונות מסתוריים ואמפיתיאטרון מדהים, היחיד לביקור בישראל. מי גר כאן, איך התפרנסו, ומאיפה יצאו הנמרים לקרבות? הרבה שאלות לעיר של חידות ומבנים ייחודיים.

פסטיבל של שחקנים, נקודות הדרכה ונגינה יחזיר עטרה ליושנה. עיתון העיר, המספק הצצה לתושביה ומנהגיה, יחולק לכל משפחה.

היכן: גן לאומי בית גוברין

מתי: שבת 24.5 בין השעות 11:00-15:00.

ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

 

 

יו"ש

 

המלך אמר - בעקבות המלך הורדוס בהרודיון

סיור במקום שבו בחר המלך הורדוס הגדול להקים את אחוזת הקבר שלו. תצפית נוף מרהיבה, ביקור בארמון מבוצר, ירידה למאגרי המים והתרשמות משרידי קבר הורדוס. בואו לגלות מה צופן בחובו ההר!

היכן: גן לאומי הרודיון.

מתי: כל שישי מאי בשעה 12:00

ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

 

 

גן לאומי הרודיון (יום עצמאות)
סיור במקום שבו בחר המלך הורדוס הגדול להקים את אחוזת הקבר שלו. תצפית נוף מרהיבה, ביקור בארמון מבוצר, ירידה למאגרי המים והתרשמות משרידי קבר הורדוס. בואו לגלות מה צופן בחובו ההר!

היכן: גן לאומי הרודיון.
מתי :ביום עצמאות ה 6.5 בשעות: 10:00 12:00 14:00

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

 

ל"ג בעומר במנהרות בר-כוכבא

סיור עם ארכיאולוג בהרודיון. פרשת מרד בר כוכבא אבדה בתודעה הלאומית ואיתם גם מוקד הקרבות שהתרחשו בגוש עציון ומבצר הרודיון. לכבוד ל"ג בעומר נערוך סיורים עם ארכיאולוג בהרודיון ואתריו ונשמע על הממצאים המרתקים, מצוקות הלוחמים ונחשוף את דמותו של מנהיג שנוי במחלוקת כפי שמשתקפים בראי איגרות בר כוכבא שהתגלו במדבר יהודה .

היכן: גן לאומי הרודיון

מתי: ביום שישי ושבת 16-17.5 בשעות: 10:00, 12:00 ו-14:00

ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

 

 

סודות השמורה החבויה

סיור בשמורה החבויה המסתתרת בין מעיינות וצמחייה עשירה. נשמע את סיפורן של הנמלה האורגת וברקנית האשל שחיות על שפת האגם הנמוך בעולם ומתמודדות עם נסיגתו. בשמורה מקום מוצל לפיקניק ובריכות לשכשוך במים.

היכן: שמורת טבע עיינות צוקים.

מתי: כל שישי ושבת בשעות 10:00, 12:00, בשבת גם בשעה 14:00

בימי שישי יתקיים סיור בערבית בשעה 10:30

בימים שישי וראשון יתקיים סיור באנגלית בשעות 11:00, 13:00

ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר. חינם למנויים.

 

 

סודות השמורה החבויה (יום העצמאות)

סיור בשמורה החבויה המסתתרת בין מעיינות וצמחייה עשירה. נשמע את סיפורן של הנמלה האורגת וברקנית האשל שחיות על שפת האגם הנמוך בעולם ומתמודדות עם נסיגתו. בשמורה מקום מוצל לפיקניק ובריכות לשכשוך במים.

היכן: שמורת טבע עיינות צוקים

מתי: ביום עצמאות 6.5 בשעות 10:00, 12:00 ו-14:00

ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר. חינם למנויים.

 

 

X44 מאלנבי לעבדאללה

סיור מרתק לבעלי רכבי 4X4 בלבד, באזור באחריות הצבא שבדרך כלל אסור לכניסת מטיילים! נסייר לאורך הירדן הדרומי, נעצור בעין יונס, נצפה על גשר אלנבי ועבדאללה, נצפה על מעברות הירדן במקום שבו בני ישראל נכנסו לארץ (קאסר אל יהוד), נשמע את סיפורו של קיבוץ בית הערבה שננטש בשנת תש"ח, נמשיך לתצפית מרהיבה ביופייה על שפך הירדן לים המלח, ונסיים בלידו. ייתכנו שינויים בכפוף להוראות גורמי הביטחון! לגילאי 7 ומעלה בלבד.

היכן: צפון ים המלח.

מתי: ימי שבת, 10.5

בהרשמה מראש ובתשלום בטל' 3639*

מחיר: לג'יפ - 150₪

 

 

עולים לרגל להר גריזים

בואו לסייר בין שכבות הזמן, בחורבות העיר אשר שכנה בראש הר הברכה. נהנה ממצאים ארכיאולוגיים מרשימים ונופי בראשית בתצפיות לכל רוחות השמיים.

היכן: אתר הר גריזים

מתי: ביום חמישי ה- 15.5 בשעות 10:00, 12:00 ו-14:00 ובשישי 16.5 בשעות: 10:00 ו-12:00

ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

 

 

על ברכה וקללה וקהילת השומרונים

סיור מרתק בין שכבות זמן שונות תצפיות מדהימות לארבע רוחות השמים ושכונה שומרונית. נשמע על הברכה והקללה וקהילת השומרונים, נבקר במפעל טחינה והפתעות נוספות צפויות ככל שיאפשר הזמן. מגיל 18.

היכן: אתר הר גריזים

מתי: שישי 9.5

בהרשמה מראש ובתשלום בטל' 3639*

מחיר: משפחה - 180 ₪, זוג - 140 ₪, מבוגר - 75 ₪, ילד - 55 ₪, מנויים משפחה - 85 ₪.

 

 

אל בירת ממלכת ישראל הקדומה

גן לאומי שומרון מתעורר לחיים ומספר למבקרים את סיפורה התוסס והמסעיר של עיר הבירה של ממלכת ישראל. בכל שעה עגולה ייצאו סיורים עם מיטב המדריכים באתר הארכיאולוגי המרשים וללא תשלום.

היכן: גן לאומי סבסטיה

מתי: ביום חמישי ה- 15.5 בין השעות: 09:00 - 14:00 ושישי ה-16.5 בשעות: 09:00 - 12:00

הסיורים והכניסה לאתר ללא תשלום.

*כניסה לרכבים פרטיים. האירוע באבטחת הצבא.

ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

 

 

נבי סמואל (ביום העצמאות)

בליל ערפל כבד באפריל 1948 יצאה פלוגות לוחמים מחטיבת הראל של הפלמ"ח לכיבוש נבי סמואל. בבוקר, כשהפלוגה של "פוזה" עמדה להסתער, התפוגג הערפל והיא נחשפה לאור היום בשטח חשוף לאש הערבים. נשמע סיפורי גבורה על פלוגה אמיצה שרובה לא שרדה.

היכן: פארק נבי סמואל

מתי: ביום עצמאות 6.5 בשעות 10:00, 12:00 ו-14:00

הכניסה והסיורים ללא תשלום.

 

 

עששיות בנבי סמואל

סיור מודרך לאור עששיות בנבי סמואל, המזוהה עם מקום קבורתו של הנביא שמואל.

נבקר במקום בשעות החשכה וננסה להבין מדוע הוא נקרא "הר השמחה", למי קדוש המקום ומה הם הסימנים המצוירים על קירות המבצר. מגיל 7 בלבד.

היכן: פארק נבי סמואל

מתי: שני 26.5

בהרשמה מראש ובתשלום בטל' 3639*

מחיר: משפחה 130 ₪ ,זוג 110 ₪, מבוגר 55 ₪ ,ילד 40 ₪, מנויים משפחה 85 ₪

 

 

המנזרים של העיר הקדושה

נסייר במנזר אותימיוס והשומרוני הטוב המספרים את סיפורו של מדבר יהודה המכונה "המדבר של העיר הקדושה". נבדוק מה מצבם של השרידים הארכיאולוגים במנזרים, מיהם הנזירים שהגיעו למקום ומה מצב הפסיפסים ומאגרי המים המרשימים במקום.

היכן: אתר השומרוני הטוב ומנזר אותימיוס

מתי: שישי 2.5

בהרשמה מראש בטל' 3639*

מחיר: מבוגר 28 ש"ח, ילד 13 ש"ח ובחינם למנויים (תשלום בקופת האתר)

 

 

דרום

 

תיאטרון בארמון

סיור חווייתי על במת מצדה ומפגש מפתיע בארמון המערבי. הסיור יציג את מורשתה של מצדה ואת הממצא האדריכלי והמגוון שנמצא בחפירות. על במה המוצבת בארמונו של המלך הורדוס יופיע תיאטרון וירטואוזי, מלמד ומשעשע במופע "אחרוני מצדה".

היכן: גן לאומי מצדה - אתר מורשת עולמית

מתי: ביום שבת 17.5 בשעות 11:00 ו-13:00.

ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

 

 

"מעפילים אל ההר"

סיפורים מן המדבר סביב למדורה ולקפה... בחניון הלילה "מחנה מצדה" למרגלות ההר. השכמה בטרם אור להעפלה אל במת ההר בשביל הסוללה הרומית לצפייה בזריחה מעל הרי מואב וים המלח ולהדרכה על "מלכים ומורדים", ארמונות ומעברות.

היכן: גן לאומי מצדה - אתר מורשת עולמית

מתי: שישי שבת 23.5-24.5

מחיר: דמי לינה לחניון הלילה "מצדה מערב". הרשמה מראש בטלפון 08-6280404 שלוחה 1.

 

 

"אל המקדש"

הדרכות מומחזות לצד סדנאות רפאות וכתב קדום והרכב מוזיקאלי מדברי בתל מקראי מתקופת בית ראשון שהתקיים עד שלהי החורבן. בלב התל מפעל מים קדום הנמצא בתהליכי הסדרה לביקורי קהל. בלב המצודה היהודית מקדש מתקופת בית ראשון.

היכן: גן לאומי תל ערד - אתר מוצע לאתרי מורשת עולמית

מתי: שישי 23.5

ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

בהרשמה מראש בטל' 3639*

 

 

נחל ערוגות זה הרגוע... עד לבריכות העליונות

נחל זורם, בריכות ומפלים, שפני סלע, יעלים, קוצנים - כולם יכולים להפתיע אותנו במהלך הטיול. מעבר למפל הנסתר הידוע מסתתר מפל נוסף, ולמרגלותיו בריכות שקטות ונעימות בלבו של מעוק יפהפה. גם לשם נגיע! מתאים לאוהבי לכת.

היכן: נחל ערוגות

מתי: שבת 17.5

בהרשמה מראש ובתשלום בטל' 3639*

 

 

 

 

"ניחוח עבר"

הדרכות בעיר המנהל מתקופת בית ראשון, ירידה אל מפעל המים הקדום בבטן התל, סדנאות רפאות וכתב עברי קדום, בניית מתקנים באדמה ברוח האתר הבנוי ברובו לבני אדמה.

היכן: גן לאומי תל באר שבע - אתר מורשת עולמית

מתי: שישי ושבת 16-17.5

ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

בהרשמה מראש בטל' 3639*.

 

 

"כיף ... לשמר ולשמור!"

יום חווייתי בגן לאומי ממשית אתר מורשת עולמית. סיור בסמטאות העיר הנבטית רומית היושבת על אחד מדרכי הבשמים, מפגש עם משמרים והתנסות אישית בהרכבת פסיפס ברוח הפסיפסים באתר. השתתפות פעילה של כל המשפחה בהסדרת אחד משלושת החאנים הנבטיים שבסיומה יחולקו "תעודות משמר",

ולקינוח מופע רב-חושי "צלילים מערוגת הבושם", המשלב מוזיקה מקורית והפקת בשמים לעיני הקהל בבית נבטו בשעה 15:00.

היכן: גן לאומי ממשית - אתר מורשת עולמית

מתי: שבת 24.5

ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

בהרשמה מראש בטל' 3639*

 

 

 

04/05/2014