19.04.2024
 
ארבעה יחלו מחר קורס צוערי תיירות

 

 

שירות חדשות תיירות

 

16 צוערים שנבחרו מתוך כ-2,500 מועמדים, לאחר מיון קפדני וממושך, 12 מהם צוערי מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה וארבעה (!) צוערי מינהל השיווק במשרד התיירות - יתחילו מחר קורס צוערים, שייפתח במעמד שר הכלכלה נפתלי בנט, שר התיירות לנדאו, מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי ומנהל מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה אוהד כהן.

הקורס יימשך כ-12 שבועות ועם סיומו יעברו צוערי התיירות השתלמות בתיירות וישתלבו במינהל השיווק של המשרד כדי להוביל את הפעילות השיווקית של משרד התיירות בארץ ובחו"ל. משרד התיירות מפעיל 19 לשכות תיירות ברחבי העולם, ביניהן בברזיל, ברוסיה, בקוריאה בצרפת, בארה"ב, בגרמניה ובסין. הלשכות מהוות זרוע ביצועית של המשרד ופועלות להגדלת תנועת התיירות לישראל, שהכניסה בשנה שעברה למשק קרוב ל-20 מיליארד ש'.

משרד התיירות יכשיר את הצוערים במסלול שיווק ומדיניות תיירות הכולל בין השאר: היכרות עם תעשיית התיירות בישראל ובחו"ל, איתור קהלי יעד ופילוח שוק, ניהול מו"מ עם סיטונאי תיירות וסוכנים, עבודה עם חברות תעופה, עם ארגונים דתיים, גורמים ממשלתיים, ציבוריים ופרטיים. כמו כן יירכשו הצוערים בקורס מיומנויות הסברה, ידע בשיווק ובפרסום, בתקשורת, במדיניות השקעות בתיירות ובפיתוח תשתיות תיירותיות. בסיום הקורס, יעברו הצוערים התמחות בת שנתיים ביחידות השונות במשרד התיירות.

ראש מינהל השיווק במשרד התיירות, אורן דרורי אומר כי "הצוערים יצטרפו לנבחרת שמובילה את שיווק התיירות לישראל בעולם בתקציב של מאות מיליוני ש' וישתלבו בעבודה מאתגרת ומרתקת. הם יהפכו להיות חוד החנית והפנים של המדינה ברחבי העולם, במטרה להגדיל את מספר התיירים המגיעים לארץ".

 לנדאו בתמונה קבוצתית עם "חוד החנית והפנים של המדינה ברחבי העולם"

 

צוערי התיירות שיתחילו את הקורס הם:

שרון ארליך (29) מירושלים היא בעלת תואר ראשון במדעי המדינה ולימודים רומאניים ולטינו-אמריקאים מהאוניברסיטה העברית. ארליך סיימה את לימודיה בהצטיינות והיא דוברת אנגלית, ספרדית ועברית. בעבר עבדה במטה בחירות לרשות עיריית ירושלים, כעוזרת פרלמנטרית לחבר כנסת וכראש מחלקת קשרי חוץ באגודת הסטודנטים של האוניברסיטה.

יעל גולן (27) מירושלים היא בעלת תואר ראשון במנהל עסקים ולימודים רומאניים ולטינו-אמריקאים מהאוניברסיטה העברית. גולן דוברת אנגלית, ספרדית ועברית, ובעברה הייתה מפיקת הצגות ילדים ומנהלת שיווק של עמותה.

לורין מוז'רי (34) מפתח תקווה הוא בעל תואר שני במשפטים מאוניברסיטת פול סזאן בצרפת, והוא דובר צרפתית, ספרדית, אנגלית ועברית. מוז'רי עבד כעורך דין וכיועץ משפטי בצרפת, ובישראל עבד כיועץ עסקי בחברות היי-טק.

בוריס שניטמן (36) מתל אביב הוא בעל תואר שני בתכנית הבינלאומית למנהלים מאוניברסיטת חיפה, והוא דובר אנגלית, רוסית, סינית ועברית. שניטמן בעל ניסיון בתיירות, בעיתונות וביזמות עסקית, הוביל פרויקטים בנציגות טאיוואן בישראל, ובחברות טיולים העובדות עם תיירים מרחבי אסיה.

השר לנדאו אמר לצוערים: "אתם המנהיגים וחוד החנית של הידע המקצועי, הטכנולוגי והאירגוני, מוטלת עליכם משימה חשובה: עליכם להצטייד בראייה לטווח ארוך ולחשוב כיצד תראה ישראל בעוד 30 שנים. עוד הוסיף השר לנדאו: "אני רוצה לראות צוערים מכל המגזרים - גם  אתיופים, גם בני מיעוטים". השר הדגיש בפני הצוערים החדשים, כי לתחום הכלכלי חשיבות מדינית ממדרגה ראשונה, וכי הוא מצפה לראות את הצוערים בתפקידים בכירים במגזר הציבורי - "כשתסתובבו בעולם ותייצגו את ישראל, אתם יכולים לחוש גאווה גדולה".

 

בכיר בענף התיירות הגיב על העניין במילים: "אני פשוט התייאשתי מהשר הזה וממנכ"לו - הם מלאים כרימון ביוזמות הזויות שכל כולן שום-כלום אחד גדול, במקום לטפל במה שמצריך טיפול דחוף בנושאים עליהם הם מופקדים. על מה החגיגה הזאת? נו, אז מצאו עבודה לארבעה אנשים. ביג דיל. אני מתפלל בכל יום שהצמד-חמד הזה במשרד התיירות לא יותיר אחריו חורבן גדול מכדי שמי שיחליפו אותם בתפקיד, בקרוב בעזרת-השם, יוכלו לתקן".

 

 

28/04/2014