24.04.2024
 
שר התיירות קיים סמינר בנושא רווחיות בתי המלון

 

 

שירות חדשות תיירות

 

שר התיירות לנדאו ארח הבוקר במשרדו סמינר בנושא רווחיות בתי המלון בישראל - זאת במסגרת תהליך למידת הנושאים הקשורים בתעשיית התיירות ומאמצי המשרד, בראשות השר, לפעול להוזלת מחירי הנופש בישראל. מטרת הסמינר - בחינת נושא רווחיות בתי המלון וכדאיות ההשקעה בישראל. במפגש נטלו חלק גם נציגי משרד האוצר ונציגי בנק ישראל.  

השר לנדאו יזם את הסמינר, אשר התקיים בשיתוף פעולה עם המלונאים. שני הצדדים הדגישו את חשיבות שיתוף הפעולה בין משרד התיירות לבין המלונאים. "מטרתנו היא להגביר תחרות בין בתי המלון", הדגיש השר לנדאו, "אנו שואפים להגיע למצב שבו כל משפחה תוכל לנסוע לנופש בארץ בלי לשבור חסכונות".

נשיא התאחדות המלונות, אלי גונן, ונציגי המלונות סקרו בפני השר את הנתונים מטעמם והשיבו לשאלות ולהתייחסויות שהופנו מצד אנשי משרד התיירות והאוצר. במהלך הדיון הזכירו המלונאים היבטים שונים המקשים על הקמה ותפעול שוטף של בתי המלון. בין הנושאים שהועלו: עודף עלויות תפעול, חוסר כדאיות למשקיע, נושא החזר ההשקעה, חסמים הקשורים בעודף רגולציה, גובה הארנונה, חוקי עבודה המקשים על המלונות ועוד.

לדברי שר התיירות, "נעבד את הנתונים שהוצגו לנו ונלמד את המשמעויות הנגזרות מהן. למסקנות אלה תהא השפעה על מדיניות המשרד לקראת דיוני התקציב הבאים, ובכלל". עוד ציין השר לנדאו, כי אין תיירות באילת או בטבריה כתיירות בתל אביב, וכי יש להתייחס לכל אזור בהתאם למאפייניו בהקשרים אלה. עוד התייחס השר לנושא רשתות הביטחון, וביקש שיוצגו לו נתונים המספקים השוואה בין ישראל לבין מדינות שונות בעולם.

לדברי אלי גונן, נשיא התאחדות המלונות: "אם הממשלה תפעל להורדת רגולציה ועלויות התפעול של בתי המלון, נראה תחרות גדלה וביקוש משמעותי יותר של יזמים לבניית בתי מלון חדשים".

למצגת התאחדות המלונות בסמינר.

 

 

26/03/2014