18.04.2024
 
ארועי פסח ברשות הטבע והגנים

 

(הודעה לעיתונות מטעם רשות הטבע והגנים)

 

 

האימפריה חוזרת - חגיגה רומית

טיכה, אלת השפע, מזמינה אתכם לחגיגה רומית בלתי נשכחת. נפגוש את הרוכלים הרומיים כשהם מקימים את הקרדו לתחייה, נשמע סיפורים מרתקים על אלים עתיקים, נצפה בקרב הגלדיאטורים הגדול, נתנסה במלאכות קדומות, נתפלסף כסנאטורים, נתגנדר כגברות רומיות ונחגוג בטקס היין החגיגי עם הקיסר פאיוס. עוד יהיו במקום סדנאות יצירה לילדים, שוק כפרי ייחודי, פונדק דרכים אותנטי, הפעלות תיאטרליות ועוד.

היכן: גן לאומי בית שאן

מתי: חול המועד פסח, רביעי וחמישי 16-17.4 בין השעות 15:00-11:00

ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

 

יום "פקחים צעירים" בשמורת טבע חוף דור הבונים

בואו להיות פקחים צעירים ליום אחד ותלמדו לזהות ציפורים, איך מתנהל ציד ואיך הוא פוגע בטבע, על פעולות כיבוי שריפות יער, על הצלת צבי הים, מתי נסגרות מערות העטלפים ולמה, איך משיבים בעלי חיים לטבע, אילו צמחים מותר לקטוף לסלט ועוד. ביום זה יעברו הילדים ובני משפחותיהם בתחנות שונות שיוצבו ברחבי השמורה, שם ימתינו להם פקחים ומדריכים של רשות הטבע והגנים ויציגו להם את תחומי העשייה המגוונים ברשות תוך הסברים המלווים בשלל מוצגים מרתקים. בסוף היום תיערך תחרות "רב פקח" - הילד או הילדה שיצליחו לענוד תגים רבים ככל האפשר של "פקח צעיר" שאספו מאתרי הרשות ברחבי הארץ, יזכו במדליה ובפרס!

היכן: שמורת טבע חוף דור הבונים

מתי: שבת 19/4 10:00-15:00

הפעילות ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר.

ועוד בחול המועד פסח מסע משפחתי של שאלות ותשובות בחוברות "פקחים צעירים" באתרים הבאים:

נחל מערות, כוכב הירדן, חוף הבונים, כורזים, ארבל, נחל עמוד, בניאס, תל דן, מבצר נמרוד, בריכת המשושים, גמלא, בית שערים, קיסריה, אפולוניה, ירקון, אשקלון, בית גוברין, עין חמד, עינות צוקים, הרודיון, עבדת, חי בר יוטבתה, חוף אלמוג.

ניתן לרכוש את חוברת הפעילות ב- 10 ₪ בכניסה לאתר או להורידה בחינם ב- www.parks.org.il

 

סוסים בהיפודרום

מופעי ראווה של סוסים בהיפודרום המלכותי של הורדוס לכל המשפחה.

היכן: גן לאומי קיסריה

מתי: רביעי עד חמישי 16-17.4 ובימים שבת עד ראשון 19-20.4 בשעות 11:00 ו-13:00

ללא תשלום למעט דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

 

 

תחרות פיסול בחול בנושא "יובל לרשות הטבע והגנים"

התחרות המשפחתית, שמתקיימת זו השנה ה-18 בחוף בית ינאי, מחפשת כישרונות צעירים וותיקים לחגיגה שמחה ולתחרות שעוסקת בשמירת טבע ומורשת, גנים לאומיים ושמורות טבע וכל מה שקשור לחגיגות יובל של רשות הטבע והגנים. נוסף על כך יהיו הדרכות חוף, פעילות נופש פעיל, סדנאות עפיפונים ומוסיקה. הכרזת הזוכים וחלוקת פרסים בשעה 14:00.

היכן: גן לאומי נחל אלכסנדר (חוף בית ינאי)

מתי: יום שני, 21/4 בשעות 14:00-10:00

ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר.

 

תחרות פיסול בחול בנושא "יובל לרשות הטבע והגנים"

תחרות משפחתית, שמתקיימת בפעם השלישית בחוף פלמחים, מחפשת כישרונות צעירים וותיקים לחגיגה שמחה ולתחרות שעוסקת בשמירת טבע ומורשת, גנים לאומיים ושמורות טבע וכל מה שקשור לחגיגות יובל של רשות הטבע והגנים. נוסף על כך יהיו הדרכות חוף, פעילות נופש פעיל, סדנאות עפיפונים ומוסיקה. הכרזת הזוכים וחלוקת פרסים בשעה 14:00.

היכן: גן לאומי חוף פלמחים

מתי: שבת, 19/4 בשעות 14:00-10:00

ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר.

 

פסטיבל חמד של אבירים - כפר אבירים ביער

מצודה אימתנית, עצי ענק מוריקים, פלג מים, פונדק ואבירים מהווים תפאורה הולמת לכפר האבירים שהוצב בדרך לירושלים. המלך ארתור והמלכה גווניביר, הנגר המוכשר ושולייתו השלומיאל, טרובדור מאוהב ומעריץ, נסיכה ודרקון, קרב חרבות אש, הסיפור האמיתי של רובין הוד מיער חמד ואחרים יציגו את שלא ניתן לדמיין כלל. שחקני קבוצת "בלבלו" ישלהבו את הדמיון וישעשעו קטנים וגדולים. להביא חרבות.

היכן: גן לאומי עין חמד

מתי: ימים רביעי-חמישי ושבת, 16-17, 19 באפריל בשעות 11:00 - 15:00

ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

 

"השוק הנבטי" - חוויה בת 2000 שנה!

רחוב השוק המקורי מתעורר לחיים, חוזרים אל הבזאר ברחוב השוק הקדום לאירוע בן 14 שנה, להתחבר אל ניחוחות העבר, להתרגש מחוויה "היסטורית" צבעונית וקסומה של מראות, ריחות וטעמים. סוחרים אותנטיים פורשים את מרכולתם: שלל שטיחים, "ענתיקות", כלים, דברי נחושת, תבלינים, מור ולבונה... לצד דוכני אומנים ובעלי מלאכה. כל זאת בליווי מוזיקה, ריקוד ואווירה ציורית שקשה להסביר במילים... מפגש עם בעלי מלאכה "מסורתיים": מנפח הזכוכית, הקדר, הנגר, נגנים ורקדנית, שפע סדנאות ייחודיות לילדים, מתחם משחקי חשיבה עתיקים (חינם), קדרות באבניים, בנייה בלבני בוץ (חינם), טיפול הוליסטי ופינוק לגדולים, נגינה אתנית מרגשת של להקת ממשית וריקוד "בלאדי" בבית האורוות הקדום (חינם), אוהל מספר סיפורים (חינם) והדרכות בסמטאות העיר כל שעה עגולה החל מהשעה 11:00 (חינם).

היכן: גן לאומי ממשית, אתר מורשת עולמית

מתי: בימים רביעי עד שני 16-21.4 החל משעה 10:00 ועד 22:00.

עוד באתר: "שוק לילי"- אווירה קסומה ומסתורית בלב העיר הנבטית, מופע מוזיקה סיפור וריקוד בשעה 20:00 לאור עששיות, אינספור כוכבים ולהטוטי אש מלהיבים.

מתי: 17.4 החל מהשעה 10:00 ועד 22:00.

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

 

 

יום הנשר

רשות הטבע והגנים בשיתוף עם כיל מקיימים את יום הנשר ומזמינים את הקהל ליום מרתק ומהנה שכולו בסימן הנשר. בתכנית: סדנאות בנושא הנשרים, ציור ענק בהשתתפות הקהל, צפייה מודרכת בטלסקופים אל קן פעיל ואל תחנת האכלה (בתקווה לבוא הנשרים), הדרכות בסמטאות העיר הקדומה, טקסי השבעה ל"פקח צעיר", כל מה שרציתם לשאול - פגישה עם הפקח והקרנת סרטי טבע.

היכן: גן לאומי עבדת

מתי: חמישי 17.4 בשעות פעילות האתר

ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

 

 

פארק אקטיבי

לקפוץ, לטייל, לנווט ולנפוש. טרמפולינת ענק ומתקני שעשועים(בתשלום), מתנפחים וסירות פדלים במעיינות (בתשלום), מסלולי אופניים משולטים, ערכת ניווט אישי/משפחתי בפארק (בתשלום), מעיינות ציוריים, בריכות שכשוך, מתקני פיקניק, כרי דשא ופינות חמד לרוב.

בנוסף, חינם! מסלול דיסק גולף חדש! הראשון במזרח התיכון (הדרכה בימים ד' ה' 16,17.4 בשעות 10:00 עד 14:00)

היכן: גן לאומי פארק הבשור (אשכול)

מתי: בימים שלישי - שני 15-21.4

ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר. חינם למנויים.

 

לילות במערות

הרפתקה מרתקת וקסומה לכל המשפחה. על רחבת הדשא נקבל את המבקרים במופע של האנסמבל האתני של הקונסרבטוריון טבעון ואחר כך נצא לסיור חוויתי במיוחד במערות בו נפגוש דמויות מן העבר שיפתחו לנו צוהר אל תקופת המשנה.

היכן: גן לאומי בית שערים

מתי: חמישי, חוהמ"פ 17.4 בשעות 18:00 ו- 20:00

ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

 

'חיים שכאלה' למלך הורדוס

אל מול הנוף הקסום של מדבר יהודה ניצב אחד הארמונות המרשימים של  העת העתיקה - ארמונו של המלך הורדוס. מי היה הורדוס? גאון או משוגע? מלך היהודים או עבד הרומאים? בואו לראות ולשמוע את  סיפורו המרתק של 'המלך הבנאי' ולחזות ב"חיים שכאלה" למלך הורדוס - תיאטרון "מקום" יפגיש אתכם עם המלך ודמויות מעברו במסע ססגוני ומצחיק אל העבר.

היכן: גן לאומי הרודיון

מתי: בימים רביעי-חמישי 16-17.4
הצגות יתקיימו בשעות: 10:30 12:30 14:30.
סיורים מודרכים יצאו בשעות 10:00, 12:00 ו-14:00. 
עוד באתר: סדנאות יצירה ארכיאולוגיות לילדים (בתשלום), וניתן יהיה לטייל עם חוברת פקחים צעירים ולערוך התחייבות בסוף כל יום בשעה 15:00.

ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

 

מתבלבלים עם בלבלו-  תיאטרון רחוב בשומרוני הטוב

אירוע מצחיק ומפתיע בשיתוף הקהל לכל המשפחה. בואו לפגוש בפינות שונות באתר את הנסיכה מליסנדה ורעים מספר הסיפורים ולהקשיב לחרסים עם פסיפולוס.

סיורים מודרכים ייצאו בשעות 10:00, 12:00 ו-14:00.

ההצגה "על אהבת חינם ומעשים טובים" תוצג בשעות 11:30 ו-13:30.

כמו כן יעמדו באתר דוכני יצירה וחוויה ארכיאולוגית (בתשלום), הפעלת חידות עצמאית משפחתית בין הפסיפסים וכניסה למערה לצפייה בסרט החדש.

היכן: אתר השומרוני הטוב

מתי: בימים רביעי - חמישי 16-17.4 בין השעות 10:00 - 14:00

ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

 

 

 

26/03/2014