28.03.2024
 
משרד התיירות מקציב 5 מיליון ש′ לתמיכה באירועים תיירותיים בפריפריה ב-2014

 

 

שירות חדשות תיירות

 

 

משרד התיירות תומך בפריפריה באמצעות סיוע בשיווק אירועים תיירותיים, שיחזקו את הכלכלה המקומית. ניסיון העבר מלמד כי אירועים תיירותיים מעודדים לינה וצריכה של שירותי תיירות נלווים כמו ביקור באטרקציות, במסעדות, בקניות, שימוש במוניות וכדומה - ובתוך כך מגדילים את ההכנסה של העוסקים בתיירות באזור. בין האירועים שיקבלו השנה תמיכה: פסטיבל דרום אדום באשכול, פסטיבל יוגה בערבה, פסטיבל לילות ירח בגולן, פסטיבל המוזיקה בגליל העליון, סאנביט - מסע מדברי ברמת הנגב, ואירועי ספורט באילת, שמקבלת השנה דגש מיוחד, למיתוגה כעיר ספורט בינלאומית. לראשונה גם חיפה מקבלת תמיכה לשיווק אירועים תיירותיים בעיר.

אילת: משרד התיירות מקציב כ-1.8 מיליון ש' למיתוגה כאמור, כעיר ספורט בינלאומית, ומשתתף בשיווק בארץ ובחו"ל של אירועי ספורט שיתקיימו בה, וביניהם: איש הברזל, חצי מרתון מדברי ומרוץ פורמולה. כמו כן, יסייע המשרד בשיווק פסטיבל מוזיקה קלאסית בים האדום, פסטיבל מוזיקה קאמרית, ג'אז חורף, ג'אז קיץ ועוד.

ים המלח: משרד התיירות ישקיע כ-700,000 ש' באירועים שיתקיימו במועצה האזורית תמר, ובכך יגדיל את החשיפה הבינלאומית, אליה זוכה האזור בשנים האחרונות. פסטיבל מינוס 424 צפוי למשוך תיירים רבים מרחבי העולם לאתר מצדה. בנוסף, יסייע משרד התיירות לשווק את מרוץ הר סדום, מרוץ עין גדי, פסטיבל גראן פונדו ופסטיבל התמר. מחוץ לנוהל תמיכה באירועים, תומך המשרד כבר מספר שנים בסכומים של מיליוני שקלים בקיום פסטיבל האופרה במצדה, שיתקיים השנה במאי.

חיפה: נוהל התמיכות החדש כולל לראשונה גם את חיפה, שתקבל למעלה מ-500,000 ש' לשיווק אירועים, המהווים מוקד משיכה מרכזי של תיירות נכנסת ותיירות פנים. בין האירועים שמקבלים סיוע בשיווק: פסטיבל הסרטים, פסטיבל חג החגים והפסטיבל הבינלאומי להצגות.

פסטיבלים ותיקים נוספים יזכו לתמיכה, וביניהם פסטיבל הכליזמרים בצפת, שיזכה ליותר מ-100,000 ש', פסטיבל המחולות בכרמיאל, ופסטיבל עכו, שיקבלו כ-70,000 ש' כל אחד. מלבד תמיכה במסגרת נוהל אירועים זה, בעכו תומך המשרד לראשונה גם בקיום פסטיבל אופרה באולמות האבירים, ששופצו בשנים האחרונות על ידי משרד התיירות בסכום של למעלה ממאה מיליון ש'. בטבריה יתמוך המשרד במרתון ווינר בסכום של 316,000 ש'. בתל אביב יתמוך המשרד בשיווק בחו"ל של אירועים בעלי פוטנציאל לתיירות נכנסת, בסכום של 700,000 ש'. יזכו לתמיכה: מצעד הגאווה, מרתון תל אביב, לילה לבן ועוד.

הרשויות שקיבלו את תמיכתו של משרד התיירות בשיווק האירועים, הן אלו אשר עמדו בתנאים החדשים אותם פרסם המשרד בסוף 2013. בין התנאים החדשים שהוצבו:

  • מארגן האירוע חייב להיות "רשות מקומית".

  • כדי לעודד אירועים בפריפריה, על האירוע להתקיים במרחק של לפחות 80 ק"מ בקו אווירי מתל אביב.

  • האירוע המתוכנן לא יתקיים ביום העצמאות.

  • עלויות הפקת האירוע לא תפחתנה מ-750,000 ש'.

  • האירוע מיועד לקהל הרחב או לקהל ממגזר מסוים, אם כצופה ואם כמשתתף ואינו אירוע סגור המיועד לקבוצות נבחרות מראש.

 

 

 

25/03/2014