20.04.2024
 
גולדן טורס: שיט במגה-יאכטות של Ponant

 

 

 

מאת נילי ארנועם

 

"מגה שיט" ב"מגה יאכטה" הוא מושג חדש ומתפתח בענף הספנות. בצד צי אוניות הענק של חברות הספנות השונות, המתחרות ביניהן מי תשיק ספינה גדולה יתר ליותר נוסעים, הולך ומתפתח במקביל טרנד המגה יאכטה - הפלגה בספינות קטנות יותר, מפוארות יותר, אינטימיות ואקסקלוסיביות - שיט יותר יקר ויוקרתי.

בעבר שיט תענוגות היה מוצר מותרות רק לשועי עולם, רק לאלפיון העליון. ככל שהספינות גדלו, מספר הנוסעים גדל - המחירים ירדו. כך הפך שיט התענוגות למוצר הרבה יותר נגיש לפלחי אוכלוסיה רבים יותר שהשכילו ליהנות מכל שמציע מוצר תיירות זה. ממוצר אליטיסטי הפך השיט להיות מוצר פחות יקר, פחות יוקרתי והרבה יותר פופולארי.

לכל אותו אלפיון עליון, עשירים, ידוענים, סלבס ואחרים, שהיו פעם קהל-יעד לאותן הפלגות יוקרה, מוצע עתה שיט במגה יאכטה. המדובר ביאכטות גדולות (או ספינות קטנות), עם קיבולת של עד 132 סוויטות מפוארות, עם מרפסות.

כהיענות לביקוש של קהל סלקטיבי להפלגות סלקטיביות, ברמת שירות גבוהה ביותר, קיבלה חברת גולדן טורס את ייצוג חברת השיט הצרפתית פוננט (שמה המלא: Compagnie Du Ponant) בישראל. מה שהיה שמור לעשירי העולם, מוצע עתה גם לישראלים.

לחברה חמש יאכטות עם עיצוב פנים מרהיב, ארוחות גורמה של שף צרפתי, מרתף יינות ושרות של משרת (באטלר) אישי. החברה נחשבת לאחת המובילות בעולם בהפלגות יוקרה ומתמחה ביעדים אקזוטיים. בניגוד למסלולי הפלגה רגילים, המגה-יאכטה מסוגלת להפליג ולעגון במקומות בהן הספינות הגדולות אינן יכולות לעגון - איים וחופים נידחים, נמלים נסתרים, במי הקרח של אנטרקטיקה או הפלגות באזורים הארקטיים.

כמו כן ידועה החברה בשל ההפלגות הנושאיות שהיא מקיימת, כמו תזמורת צוענית על הסיפון, או שחקני המחזמר 'ממה מיה' בהפלגה שבין איי יוון, הפלגת גורמה עם שפים צרפתים ידועי שם, שיט גולף בריביירה הצרפתית, שיט מוזיקאלי, שיט עסקים, שיט עם סלבריטיז או חיפוש אחרי המטמון.

למגה יאכטות שישה סיפונים, שתי מסעדות גורמה, אולם הופעות, בר, בריכת שחיה, ספא, טרקליני אירוח ועוד.

 

 

 

 

19/03/2014