19.04.2024
 
לשכת מארגני תיירות: חסרים 15 אלף חדרי מלון

 

 

שירות חדשות תיירות

 

לשכת מארגני תיירות נכנסת קוראת לשר התיירות לנדאו להגדיל תקציב השיווק של המשרד ואת תקציב קרן השיווק למארגני תיירות נכנסת באופן שיאפשר עמידה ביעד של חמישה מיליון תיירים לשנת 2017.

במפגש שהתקיים הבוקר בין לשכת מארגני תיירות, שר התיירות לנדאו וראשי משרד התיירות, ציינה לשכת מארגני תיירות נכנסת את ההחמצה הגדולה במימוש הפוטנציאל התיירותי של מדינת ישראל, החמצה שמשתקפת בעוצמה בהשוואה לגידול בתיירות האזורית. הסיבה לכך נעוצה בין השאר בשל המחסור בחדרי מלון.

בניתוח שקיימה הלשכה עולה כי על מנת להשיג יעד של חמישה מיליון תיירים, דרושה תוספת של 15,000 חדרי מלון לעומת המצבת הקיימת. עוד קוראת הלשכה לתגבר את התמריצים למארגני התיירות הנכנסת, לקדם שינוי במדיניות משרד הפנים לקבלת אשרות קבוצתיות, להיערך להגדלת התיירות מאסיה ולפתוח קווי תעופה חדשים מהמזרח הרחוק.

עמי אתגר, מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת, מציין כי בשנה החולפת הכניסה תנועת התיירות הנכנסת לישראל כ-4.5 מיליארד דולר, זאת בין השאר הודות לפעילותם הענפה של מארגני התיירות הנכנסת לישראל. הנהלת הלשכה מדגישה את החשיבות של תנועת התיירות של קבוצות כתנועה התורמת לעסקים הקטנים ברחבי הארץ. בשנת 2013 הגיעו לישראל כמיליון תיירים בקבוצות שתרמו לכ-70% מלינות התיירים בבתי המלון. לפי הערכות לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל בשנת 2014 יגיעו לישראל כ-3.8 מיליון מבקרים לעומת כ-3.5 מיליון מבקרים שהגיעו בשנת 2013. צפי זה מבוסס בין היתר מהגידול בהיקף הטיסות לישראל כתוצאה מהסכם התעופה עם האיחוד האירופי, שיפור במצב הכלכלי בעולם, ביקור האפיפיור, הרחבת היקף הפעילות של סיטונאים קיימים הפועלים בשיווק לישראל, כניסה של סיטונאים חדשים לשיווק של ישראל וגידול צפוי בתיירות מהמזרח הרחוק.

 

 

14/01/2014