29.03.2024
 
תאילנד: עדכון המצב, מטעם נציגות משרד התיירות התאי בישראל

 

 

שירות חדשות תיירות

 

דב קלמן, נציג משרד התיירות התאי (TAT) בישראל, מסר את העידכון הבא:

 

1. במהלך החודשים האחרונים מתקיימות הפגנות פוליטיות בבנגקוק המאורגנות ע"י המפלגה הדמוקרטית שבאופוזיציה לממשלה הקיימת. ההפגנה הגדולה ביותר התקיימה ב-22.12.13 - טוענים שמעל חמישה מיליון איש השתתפו בה. בעקבות הדרישה הודיעה ראש הממשלה יינגלוק צ'ינאווטרה על בחירות חדשות שאמורות להתקיים בפברואר 2014. האופוזיציה אינה מסתפקת בהחלטה זו ודורשת שצ'ינאווטרה תתפטר ושתקום ממשלת מעבר ע"י אנשים שאינם חלק מהממסד. ממשלה זו אמורה להכריז על רפורמות בניהול המדינה, לפקח על הבחירות, לקבוע מדיניות לחיסול תופעת השחיתות ולבטל את החנינה עבור רה"מ הקודם, אחיה של צ'ינאווטרה, אשר מחכה בקוצר רוח לשוב לתאילנד ולשלוט בה כבעבר.

2. עד כה, רוב ההפגנות עברו בשלום וללא אלימות. מארגני ההפגנות אינן מעוניינים בפגיעה בתושבים, רכוש או אנשי משטרה או צבא - הם רוצים ליצור מצב בו ההמשלה אינה יכולה לתפקד יותר. הם מנסים להשיג זאת ע"י "כיבוש" משרדי הממשלה ו/או חסימת הדרכים לאותם המשרדים.

3. התקשורת הישראלית קישרה בין אי היציבות הפוליטית בבירה לבין ארוע הטרור ליד הגבול עם מאלזיה, בו נהרגו מספר תושבים מקומיים. חשוב להדגיש כי אין כל קשר ו/או רלוונטיות בין שני הארועים: ההתנגדות האיסלמית והדרישה לעצמאות באיזור זה, קיימת כבר תשע שנים ודווקא ב-2013 יש ירידה במספר הארועים האלימים. האיזור הזה אינה מופיע על מפת התיירות. גם האיים הדרומיים ביותר, כמו קרבי וקו לנטה, נמצאים במרחק של מאות קילומטרים מאיזור הגבול עם מאלזיה.

4. בחזרה לבנגקוק ולהפגנות המתקיימות שם: חשוב להדגיש כי תיירים כמעט ולא הרגישו את קיומן של ההפגנות מהסיבה הפשוטה שבנייני הממשל וההפגנות שבקרבתם אינם נמצאים באיזור התיירותי של הבירה. מרכזי הקניות הגדולים, השווקים, חיי הלילה והאטרקציות כגון ארמון המלך או צ'יינהטאון, פתוחים ובטוחים. שדה התעופה הבינלאומי והמקומי, פתוחים ללא כל שינוי בלוח ההמראות או יציאות. כלי התחבורה לתוך העיר מתפקדים כרגיל, וכך גם ה-Skytrain והמטרו.

5. המפגינים קבעו תאריך ל"אם כל ההפגנות": 13.1.2014. ביום זה, כל משרדי הממשל הינם מטרה לביטויי המחאה של המפגינים. על פי כל ההערכות, ביום זה יהיו עומסים כבדים בכבישי הבירה ועלולות להיווצר בעיות תנועה ממקום למקום. המפגינים הצהירו שוב ושוב כי אין בכוונתם לפגוע בתיירים ואף התחייבו להשאיר מסלולים פתוחים עבור אוטובוסים של תיירים. גם השלטונות הצהירו כי בנגקוק בטוחה ושיעשו כל מאמץ למזער את אי הנוחות הזמנית. ההפגנות עשויות להמשך מספר ימים ואף שבועות.

6. המלצתנו העקרית הינה לשריין יותר זמן על מנת להגיע מ/אל שדה התעופה ולנסוע ברכבת המהירה - ולא במוניות העלולות להיתקע בפקקים.

7. משרד התיירות של תאילנד (TAT) מפעיל בימים אלה חדר מצב ושירות מודיעין בשתי שדות התעופה בבנגקוק.

8. כל קווי התעופה מבנגקוק לכל היעדים בבנגקוק כגון פוקט, קו סמוי, קראבי וצ'אנג מאי, מפעילים כרגיל. תאי איירווייס הודיעה כי תפעיל את טיסותיה ללא שינוי וכך גם אל על וחברות תעופה אחרות.

9. חשוב להזכיר כי גם משרד החוץ הישראלי לא שינה באופן מהותי את אזהרת המסע אלא קבע כי "ישראלים בתאילנד מתבקשים להקפיד ולהתרחק מאזורי הפגנות, אירועים בעלי אופי פוליטי וריכוזי כוחות בטחון. מומלץ לעקוב אחר דיווחי התקשורת, לנהוג בערנות ובמשנה זהירות ולפעול עפ"י הנחיות הרשויות המקומיות."

 

 

11/01/2014