29.03.2024
 
איילה גיאוגרפית: הרצאות חובקות-עולם

 

 

מאת נילי ארנועם

 

טיולים כאלה כל אחד יכול. טיולים למקומות המרתקים ביותר בכל קצווי תבל, עם מיטב המדריכים של איילה טיולים גיאוגרפיים - ובאפס כסף. מקסימום 20 - 15 שקלים - ואתם שם. יפן, בורמה, איסלנד,מרוקו, קובה, סין ונפאל, רוסיה ודרך המשי ועוד. רק תגידו לאן, ובמרחק קפיצה קטנה מהבית, אפילו עם נעלי בית - הגעתם אל היעד הנכסף.

למשל יפן, ארץ השמש העולה. אירית להב שהתמחתה בתרבויות מזרח אסיה וחיה שלוש שנים ביפן, תיקח אתכם למסע מרתק ליפן - גג העולם - בשילוב ספריו של הרוקי מורקמי, הסופר היפני המצליח ביותר בעולם המערבי. יפן המודרנית המשלבת מסורת עתיקה מול טכנולוגיה המתקדמת בעולם. עם התנאים הגיאוגרפיים, הפיסיים והאנושיים המהווים את התשתית להתפתחותה. לשם כך צריך להגיע רק לספריית באר שבע (ב-20.1.14) או לספרייה בקרית אונו (ב-22.1.14).

עם המדריכה מורן קושניר תוכלו לבקר בבורמה - ארץ פגודת הזהב - בלווית הספר "אמנות ההקשבה לפעימות הלב" שמתאר מפגש בלתי אמצעי בין מזרח למערב ומלמד על תפיסת העולם הפשוטה והצנועה עם קורטוב של חוכמה ורגישות אנושית. כל מה שהמשטר הקשוח לא הצליח להכחיד. עם מורן תוכלו לבקר גם בדרום הודו ואפילו להגיע לנורווגיה - בהרצאתה על החיים בין קרחון לפיורד.

פירוט מלא של ההרצאות, המקומות והמועדים - ניתן למצוא באתר של איילה גיאוגרפית (http://www.ayalageo.co.il).

בהרצאה על איסלנד, עם הקרנת הסרט "לרדוף אחר הקרחונים" שהתקיימה במכון אבשלום (בחינם), האולם היה מלא עד אפס מקום. הסרט הנדיר שצולם משך מספר שנים, תיעד באמצעות מצלמות שהוצבו במקומות נידחים שונים את נסיגת הקרחונים. המצלמות הקליקו כל שעה ולאחר העריכה ניתן לראות בעין את התמוססות הקרחונים, קצב הנסיגה והשינויים שנגרמו בעקבות כך.

לכל היעדים הללו, ואחרים רבים נוספים, מוציאה איילה גיאוגרפית טיולים מאורגנים. ההרצאות פותחות צוהר אל העולם הגדול, על קצה המזלג, בתקוה שעם הטעימה יבוא התיאבון ליהנות מכל מה שיש ל"איילה" להציע לנו, עם מיטב המדריכים שכל אחד מהם מומחה בתחומו.

 

 

 

08/01/2014