20.04.2024
 
"גורמים פרטיים מונעים כניסת תיירים ומטיילים לאתרים היסטוריים ברובע היהודי בירושלים "

 

 

שירות חדשות תיירות

 

ח"כ מיכל רוזין (מרצ) פנתה לשר התיירות, לבקשת אגודת מורי הדרך בישראל, בבקשה לברר כיצד גורמים פרטיים עושים שימוש באתרים היסטוריים ברובע היהודי בירושלים ומקיימים אירועים פרטיים, ובכך מונעים כניסת תיירים ומטיילים בשעות הפעילות. שר התיירות בתגובה אישר את הדברים.

חברת הכנסת רוזין פנתה כאמור לשר התיירות, לבקשת האגודה, על מנת לברר את הסוגיה. ממידע שהגיע לאגודה עולה כי, גורמים פרטיים שוכרים את אותם אתרים היסטוריים ברובע היהודי בירושלים לצורך קיום אירועים פרטיים. בנוסף, נודע כי הגן הארכיאולוגי אף נמכר לישיבת "אש התורה". אותם אתרים שייכים למשרד השיכון ומתוקצבים ע"י משרד התיירות.

שר התיירות אישר את הדברים וציין בתגובה לפנייה: "ידוע לי כי החברות הממשלתיות, המנהלות אתרים מסוימים, משתמשות בקיום אירועים כאחד מהאמצעים לגיוס הכנסה לתחזוקה ולשמירה על המקום. במקרים בהם מושכרים אתרים לאירועים פרטיים (כגון בר מצוות, חתונות או אירועים המתאימים לצביון המקום), נעשה הדבר מחוץ לשעות הפעילות השוטפות המוגדרות לביקור לקהל הרחב".

במענה לשאלה בדבר מכירת הגן הארכיאולוגי המכונה ה״אכסניה הגרמנית״  אשר נמכר לישיבת "אש התורה", טוענים בלשכת שר התיירות כי: "מדובר באתר הנמצא תחת סמכותו של שר השיכון והבינוי, מר אורי אריאל, והחברה הממשלתית - החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי . ישיבת 'אש התורה' הודיעה לבית המשפט כי אין לה כל עניין בהקמת מבנה במתחם האכסניה הגרמנית. עניינה הוא בשמירת המקום ובאחזקתו תוך השארתו פתוח וזמין לציבור".

יו"ר אגודת מורי הדרך בישראל, יעקב מיטרני, מציין כי: "אנחנו דורשים גישה חופשית לאתרים היסטוריים לציבור הרחב. לא ייתכן שקבוצת תיירים ומטיילים מגיעה לאותם אתרים והם סגורים בטענה כי המקום מושכר לאירוע פרטי. אנו נדאג לכך שגם כשמתקיימים אירועים פרטיים הדבר לא ימנע את הביקור באתרים היסטוריים ולאומיים בעלי ערך תיירותי מהמעלה הראשונה".

חברת-הכנסת רוזין: "לא ייתכן שאתרים היסטוריים השייכים למשרד השיכון ומתוקצבים על ידי משרד התיירות יושכרו לאירועים פרטיים וימנעו ביקור תיירים ואזרחים במקום, ובוודאי לא ייתכן שגן ארכיאולוגי כזה יימכר לישיבה פרטית. תפקיד שרי הממשלה להגן על האתרים ההיסטוריים בישראל למען כלל הציבור - ולא עבור גורמים פרטיים המרבים במחיר. אני קוראת לשרי התיירות והבינוי לטפל בתופעה הפסולה בהקדם". 

 

 

08/01/2013