25.04.2024
 
"יש להפוך את ביקור האפיפיור למערכת משומנת של יחסי ציבור על מנת למשוך לארץ צליינים"

 

 

מאת יוסי פישר*

 

מנהיגם הרוחני של 1.2 מיליארד הקתולים בעולם הודיע אמש על ביקורו הראשון בארץ הקודש. לפי ההודעה שפורסמה בהרחבה רבה בעולם הביקור יערך בסוף חודש מאי ויכלול ביקור בישראל, ברש״פ ובעמאן. ישראל חייבת להיערך לביקור בצורה מיטבית. יש להפוך את הביקור למערכת משומנת של יחסי ציבור על מנת למשוך לארץ צליינים שעד כה לא ביקרו בארץ הקודש. זהו האפיפיור הפופולרי ביותר מזה זמן, ולא לחינם הוא נבחר כאיש השנה לשנת 2013 במגזין TIME.  

הייתי מציע למשרד התיירות לרכז את מאמצי יחסי הציבור שלו בעיקר בשתי יבשות: יבשת אמריקה - דרום אמריקה - היבשת ממנה הגיע האפיפיור הנוכחי בדגש על ברזיל וארגנטינה, ויבשת אפריקה, בה זוכה הדת הקתולית לפריחה מחודשת. יש לתת גם את הדעת למדינות מזרח אירופה לשעבר - פולין והונגריה, בהן לזרם הקתולי יש מקום מרכזי. אפשר להעזר בחברות התעופה שטסות מיעדים אלו על מנת למנף את ביקור האפיפיור בארץ הקודש.

שיתוף פעולה איזורי עם משרד התיירות הירדני ומשרד התיירות של הרש״פ הוא אינטרס תיירותי משותף. זהו פרויקט רחב היקף וטוב יהיה להתחיל לעבוד עליו מיד בעזרת צוות מיוחד.

טוב יעשה משרד התיירות באם ידרוש תקציב שיווק מיוחד ממשרד האוצר עבור קידום ביקור זה. מדובר באינטרס לאומי מהדרגה הראשונה שקושר את משרד התיירות, משרד התחבורה, משרד החוץ, ומשרד ראש הממשלה. זוהי הזדמנות פז לקדם את התיירות הצליינית ולשפר במקצת את תדמיתה של ישראל בעולם. הבה נקווה שקברניטי המדינה בראשות ראש הממשלה והשרים הנוגעים בדבר ירימו את הכפפה.

 

 

______________________________________________

* מומחה תיירות, בעלי חברת VISION HOSPITALITY & TRAVEL

 

 

06/01/2014