19.04.2024
 
בדיקת מחירים לפראג: UP מנצחת את וויז אייר

 

 

מאת שירן כצנלסון

 

בשבועות האחרונים היינו עדים לגידול מהיר מאוד של יעדי חברות הלואו קוסט המפעילות טיסות מנתב"ג למגוון יעדים ברחבי אירופה, תודות להסכם "שמים פתוחים" עם האיחוד האירופי, שנחתם השנה. שתי החברות הבולטות בישראל תחת קטגוריית חברות הלואו קוסט הן איזיג'ט הבריטית וויז אייר (Wizz Air) ההונגרית, שבשבועות האחרונים התוודענו לשתי הודעות נוספות של החברות - וויז אייר הודיעה על קו תל אביב - פראג, ובמקביל הודיעה איזיג'ט על קו תל אביב - פריס, שעד כה היה רק בגדר שמועה.

רבים המכנים המשותפים של שתי חברות הלואו קוסט שעוד החלו לפעול בארץ בטרם גובש הסכם "שמיים פתוחים" - שתי החברות הודיעו על שלושה יעדים חדשים כל אחת במהלך החודש האחרון. איזיג'ט הודיעה בחודש האחרון על קווים מתל אביב ללונדון (גטוויק), מילאנו ופריס (לפני קצת יותר מחודש - תל אביב - ברלין). וויז אייר במקביל הודיעה על יעדים במזרח אירופה ולראשונה גם במרכזה - בין תל אביב לסופיה, פראג ולבוב.

עוד באותו חודש עמוס חדשות בתחום הלואו קוסט, השיקה אל על את מותג הלואו קוסט שלה - UP. החברה הודיעה על מספר מצומצם של יעדים: בודפשט, פראג, קייב, לרנקה וברלין. אל על מצידה מפסיקה להפעיל טיסות סדירות ליעדים הללו, והחיפושים מובילים לתוצאות באתר UP. עד כה היעדים המשותפים של UP עם החברות הוותיקות היו בודפשט וברלין, וכעת, עם הוספת פראג כיעד למפת היעדים של וויז אייר מתל אביב, התווסף מאבק נוסף בין החברות.

בדקנו איזו חברה מציעה את המחירים המשתלמים ביותר בקו תל אביב - פראג, שאותו מציעות שתי החברות - UP ו-וויז אייר.

לשם השוואה, נבדוק את התעריפים אותם מציעות שתי החברות למספר תקופות שונות: תחילת חופשת הפסח, ימי חול בחודשים מאי-יוני ותקופת השיא בחופש הגדול.

בתחילת פסח, בתאריכים 07/04-11/04, טיסה ישירה לאדם אחד דרך UP (כולל מזוודה אחת לשני הכיוונים) תעלה 300 דולר. במקביל, מציעה וויז אייר טיסה דומה במחיר של 333 דולרים - הפער: 33 דולרים לטובת UP. בתקופת ימי חול, בתאריכים 30/05-04/06 מציעה UP טיסה ישירה + מזוודה לשני הכיוונים במחיר של 280 דולרים. על טיסה דומה תשלמו בוויז אייר 275 דולר - הפער: חמישה דולר בלבד לטובת וויז אייר.

בשיא אוגוסט, בתאריכים 06/08-11/08, וויז אייר מציעה טיסה ישירה + מזוודה לשני הכיוונים במחיר של 565 דולרים. במקביל מציעה UP טיסה במחיר של 240 דולר בלבד. הפער הפעם: 325 דולר (!) לטובת UP.

המסקנה: UP מנצחת את וויז אייר במרבית המועדים שנבדקו, לעיתים בנקודות ולעיתים אף בנוק-אאוט.

 

 

28/12/2013