24.04.2024
 
לנדאו: "נמשיך להשקיע בשימור האתרים הקדושים לנצרות"

 

שירות חדשות תיירות

 

שר התיירות לנדאו ונציגים של משרד התיירות, קיימו הבוקר בירושלים קבלת פנים חגיגית לראשי הקהילות הנוצריות בישראל, נציגי העדות השונות ואנשי ציבור, לרגל חג המולד.

השר לנדאו פנה בברכת חג לנוכחים: "זה לא סוד: חג המולד הוא אחד החגים היפים והפופולאריים ביותר בעולם הנוצרי, ובכלל. מעבר לעובדה שהחג מביא עמו את ה-"Christmas Break", זהו חג שמביא התחדשות, יצירה, התחלה חדשה. הוא מביא עמו אור מיוחד; הוא מסמל את השלום; את אהבת הזולת; את הנתינה".

השר לנדאו הוסיף: "משרד התיירות בראשותי פעל רבות בשיתוף פעולה עם הכנסייה כדי לשדרג את חגיגות חג המולד לטובת עשרות אלפי המבקרים המגיעים לישראל בתקופת החג. פעלנו רבות להקלות במעברי הגבול; השקענו כספים רבים בפיתוח ובשימור אתרים הקדושים לנוצרים באזורים שונים, והכל - על מנת להעשיר את החוויה הרוחנית עבור הצליינים המבקרים בהם. נמשיך לעשות זאת עבור המאמינים הנוצרים ברחבי העולם".

עוד אמר השר: "מדינת ישראל חרטה על דגלה עקרונות הומניטאריים, בראשם חופש דת, כבוד האדם וערך החיים, והיא פועלת על פיהם מיום היווסדה".

השר לנדאו הזכיר, כי בבתי החולים בישראל מטפלים חדשות לבקרים בפצועים, בחולים ובנזקקים המגיעים מהרשות הפלסטינית ומהמדינות השכנות - זאת גם בהיעדר יחסים דיפלומטיים ולמרות מצוקת המקום בבתי החולים. כן הזכיר לנדאו, כי בעת סופת השלגים שהשתוללה לאחרונה באזורנו, מדינת ישראל הגישה סיוע הומניטרי לשכנינו בשטחים ובסוריה, בעזרת האו"ם. "ישראל מקדשת את חופש הדת והפולחן", אמר לנדאו. "עבורי, כתלמיד של התנ"ך וכשר במדינת ישראל, היום הזה מסמל לא רק את החג, כי אם גם את הקיום המשותף של בני הדתות, את הידידות ואת היכולת למצוא את השפה המשותפת ולהיבנות מערכים משותפים של קדושת החיים, חירות, חופש דת ומצפון וכבוד האדם".

בין המשתתפים באירוע בירושלים: הפטריארך היווני האורתודוקסי תאופילוס השלישי, שגריר הוותיקן ג'וזפה לזרוטו, הממונה על המקומות הקדושים האב פיצבלה, ומנהל השגרירות הנוצרית בירושלים, יורגן ביולר.

קבלת פנים דומה התקיימה אמש בנצרת. בין המשתתפים: ראש העדה היוונית הקתולית בישראל הארכיבישוף אליאס שקור, ראש המנזר הפרנציסקני וכנסיית הבשורה הלטינית בנצרת האב ברונו, בישוף העדה יוונית אורתודוקסית בנצרת והצפון קריוס קריאקוס, ראש העיר נצרת מר עלי סלאם, אימאם מסגד השלום בנצרת דיאא אבו אחמד ועוד.

השר לנדאו הזכיר לאורחים את אירוע "יום האמונה הבינלאומי", אשר התקיים בחודש שעבר בשיתוף פעולה של משרד התיירות עם הכנסייה. "הבעתי תקווה בפני כבוד הפטריארך, פואד טוואל, באותו היום, שאירוע יום האמונה הבינלאומי יהיה הראשון מני רבים", אמר לנדאו, "והנה, כפי שאומרים אצלנו, נפגשים בשמחות". כמו כן, משרד התיירות יחלק תשורות של ממתקים ותחתיות עם הדפס של תמונות מישראל, לצליינים שיעברו במעבר רחל בדרך למיסת חצות בכנסיית המולד בבית לחם.

על פי נתוני משרד התיירות, 56% מכלל התיירים שביקרו בישראל בשנת 2012 היו נוצרים. משרד התיירות נערך להגעתם של 75,000 המבקרים שצפויים להגיע לישראל בתקופת החגים.

23/12/2013