29.03.2024
 
שדה"ת הבינ"ל השני של ישראל יוקם ברמת דוד

 

 

מאת יוסי פישר

היום בערב התבשרנו בחדשות שצה״ל ימליץ לוועדה לבחינת החלופות להקמת שדה התעופה הבינלאומי השני על שדה התעופה הצבאי ברמת דוד.
זהו יום חשוב מאוד. לא פחות ממהפכה בתחום התיירות והתעופה בישראל. צפון מדינת ישראל יזכה לקבל שדה תעופה בינלאומי שישרת את מיליוני האזרחים המתגוררים באזור, ובמקביל יוכל לתת מענה לגידול בתנועה האווירית לישראל וממנה.
הסכם השמיים הפתוחים עם האיחוד האירופי צפוי להגדיל באופן דרמטי את תנועת חברות הלואו-קוסט. שדה התעופה רמת דוד יכול להיות פיתרון מצוין לחברות דוגמת ראיינאייר שמחפשות עלויות נחיתה זולות ביותר. יתרון נוסף - הלחץ על נתב״ג ירד.

 
מבחינת זרימת התיירות בארץ, נחיתה ברמת דוד תאפשר לקבוצות ובודדים נגישות מהירה למקומות הקדושים לנצרות. נצרת, כפר כנא, כפר נחום, טבחה, הכנרת ואתרי ההטבלה בירדן. משם הגישה לים המלח ולירושלים תיעשה דרך כביש הבקעה. חשבו על תיירים שיוכלו להגיע לסופ״ש ארוך מאירופה ולהעבירו בצפון הארץ. לעומת זאת, תחשבו על כשני מיליון אזרחים שעד כה נאלצו לבלות כשעה וחצי ולפעמים שעתיים ושלוש בכבישים על מנת להגיע לנתב״ג ומשם לעלות על טיסה לאירופה. בזבוז ענקי של זמן, דלק, ופגיעה באיכות חיים.  
במשך שנים שמענו על כך שצה״ל וחיל האוויר הם הגורם המעכב. כעת כשצה״ל החליט, תפקידה של הממשלה הוא לקדם את פינוי בח״א רמת דוד מהר ככל האפשר והסבתו לשדה תעופה בינלאומי בהקדם האפשרי לטובת אזרחי ישראל ופיתוח תשתית התיירות במדינה. 

11/12/2013