28.03.2024
 
"סוכני הנסיעות הם צינור השיווק העיקרי של קשרי תעופה"

 

מאת גיורא נוימן

"סוכני הנסיעות הם צינור השיווק העיקרי של קשרי תעופה," מכריז דודי גוטמן, מנהל אגף שיווק סוכנים בחברה, "ואנחנו עושים כל מה שאפשר כדי להמשיך ולשמר יחסים אלה."

הסוכנים הקמעונאים למדו מזמן כמה חשובה אמינותו של הספק מולו הם עובדים, ממשיך גוטמן. "לסוכן חשוב לדעת שהמידע המופיע במערכות הוא נכון, מדוייק ואין בו בלופים. הוא רוצה להיות בטוח שיקבל מענה ברגע שייתקל בבעיה. והוא לא מוכן בשום אופן לספוג את זעמו של הלקוח בגלל רשלנות, מחדלים או תרגילים של הספק. אנחנו בקשרי עושים כל מאמץ שהסוכן יהיה מרוצה מהעבודה איתנו."

לדבריו, מאז ראשית השנה רשמה קשרי תעופה גידול משמעותי במכירות סוכנים, וזאת בכל התחומים ולכל רוחב הפעילות של החברה.

דוגמה אחת אופיינית: בעידן הדיגיטל נהוג לחשוב שאין חשיבות למיקום הפיזי שבו נמצא מוקד שירות הלקוחות. אבל בקשרי ממשיכים להפעיל את משרדי ההזמנות בחיפה ובירושלים, בנוסף למשרד המרכזי בתל אביב. וההצדקה לכך, לדברי גוטמן, היא שאנשי המוקד בירושלים מכירים את הניואנסים הדקים המיוחדים לירושלמים ויודעים הכי טוב כיצד לשרת את הסוכנים ואת הלקוחות שם. כך גם אנשי המוקד החיפאי המשרת את הצפון, הגליל והמגזר הערבי. "וחוץ מזה, בימי העומס הגדול בעונת הקיץ, זו ממש הצלה שיש לנו עוד שני מוקדים פעילים ואפשר לפזר את הלחץ."

מלבד המוקדים, מעסיקה קשרי תעופה חמישה מקדמי מכירות המקיימים קשר אישי ובלתי אמצעי עם מנהלי משרדי הנסיעות ועם העובדים. ועוד בעניין השירות לסוכן. כדי להקל על העבודה השוטפת ולצמצם את הצורך לטלפן למוקד, השיקה קשרי תעופה מערכת בשם B-Viewer המאפשרת לסוכן להיכנס אליה מכל מקום באמצעות האינטרנט, לכרטס מהיכן שהוא נמצא ולוודא את מצבה של הזמנה קיימת.

אחרי עונת קיץ פוריה ומוצלחת, מהטובות שהיו בשנים האחרונות, מתארגנים בקשרי תעופה בימים אלה לפעילות בעונת החורף, מנובמבר ועד מרס. על פי הסיסמה שטבע יורם מוטעי, מנכ"ל החברה, שהציב את היעד השאפתני להיות one stop shop, כלומר לספק לסוכן כל מוצר אפשרי בתחום התיירות, מעמידה קשרי על המדף מגוון רחב של מוצרים גם בעונת החורף. לאירופה הקלאסית יש לה מספר רב של חבילות סוף שבוע ואמצע השבוע, רובן בטיסות סדירות של אל על, ליעדים כמו פריז, לונדון אמסטרדם, רומא (גם בטיסות אל על וגם עם אליטליה), מדריד, מינכן (עם סאן דור), פרנקפורט, ציריך (עם סוויס), זאגרב (סאן דור), ברלין (ישראייר), וינה (אוסטריאן).

לרומניה יהיו חבילות ספא. הטיסות של אייר מדיטראנה לעיר הצרפתית ליון יהיו הבסיס לחבילות סקי באלפים הצרפתיים. בסוף פברואר ובראשית מרס יהיו טיסות רבות לקרנבל בוונציה. בנוסף, ממשיכה קשרי תעופה גם בחורף בהפעלת טיסות שכר לסיציליה (לראשונה יש גם חבילות של שלושה או ארבעה לילות) עם טיסה מתגלגלת לפלרמו במקום לקטניה, שלוש טיסות בשבוע לברצלונה (עם חבילות של שלושה, ארבעה, חמישה ושישה לילות) ולמלטה, שההצלחה שלה בשוק הישראלי הפכה אותה ליעד נופש לכל השנה. "אנחנו מחזיקים בבלעדיות במלונות הטובים ביותר במלטה," אומר גוטמן בגאווה.

במקביל מציעה קשרי תעופה חבילות נופש חורפי באנטליה, בודפשט ופראג. לעומת זאת, הטיסות לכרתים ורודוס ממשיכות רק עד סוף אוקטובר.

שיתוף הפעולה המוצלח שיש לקשרי עם החברה הבת סנורמה, בניהולו של המייסד והבעלים השותף אורי שנבל, מאפשר להציע מוצרים שלא היו מוכרים קודם לכן בשוק: חבילות מבוססות שיט הכוללות את הטיסות ואת שירותי הקרקע, ואפילו טיולים מאורגנים המשלבים שיט ומסלולים ביבשה. במוקד ההזמנות של החברה יש נציגי מכירות מומחים שעברו בסנורמה הכשרה למכירת שיט. לחורף הקרוב מכינים בקשרי חבילות שיט לקריביים, וגם טיולים בארה"ב שישולבו בשיט, ומחודש מאי יהיו חבילות שיט בים התיכון. "לסוכנים נוח למכור את השיט במסגרת חבילה," מציין גוטמן, "וזה גם עוזר להם להגיע לטרגטים."

פעילות אחרת שצמחה השנה באופן משמעותי היא הזמנת המלונות בכל העולם באמצעות המערכת B-Pro, שהושקה לפני שנתיים והוטמעה אצל סוכני הנסיעות.

דרך החופש, החברה הבת לטיולים מאורגנים, צמחה מאוד השנה הן בטיולים ליעדים רחוקים והן בטיולי הלואו-קוסט, הקצרים יותר והמבוססים על טיסות שכר ליעדים קרובים יחסית. בחורף הקרוב יש טיולים לברצלונה, רומניה, מלטה וכמובן טיולי קרנבלים לונציה ומלטה . בנוסף, מציעה דרך החופש כמה חידושים כמו חבילות להונג קונג ומקאו בטיסות אל על, טיולים לתאילנד, לקובה ולקרנבלים בברזיל ובטנריף.

בדרך החופש פועל צוות גדול של טור אופרייטורים מיומנים ומקצועיים, המכירים באופן אישי את היעדים אותם הם משרתים. דרך החופש מפעילה מותג נפרד, "קודש וחו"ל", של טיולים לשומרי מסורת. השנה היא הוציאה טיולים כאלה לברצלונה, איטליה וקרואטיה, ובקרוב גם למלטה. מחלקה פעילה נוספת היא מחלקת האירועים והספורט, המייצרת חבילות הכוללות כרטיס כניסה למופעים ולמשחקים מבוקשים.

ביעדי נופש הקיץ באיי יוון היתה השנה קשרי תעופה פעילה במיוחד ברודוס ובכרתים. "ברודוס שיווקנו בבלעדיות זו השנה השנייה את מלון פלטינום המפואר מרשת אטריום, כמו גם את מלון גראנד, שהוא מלון דלקס היחידי הממוקם בעיר רודוס עצמה. לאחרונה קיבלנו בלעדיות גם על מלון אלילה מרשת מיציס, מלון דלקס הכל כלול בחוף פליראקי, הנחשב לחוף המשובח ביותר ברודוס."

- בשיחה עם צ'רטריסט אי אפשר לדלג על השאלה הנצחית: מה נשמע באנטליה?

דודי גוטמן: "כל המארגנים הרגישו השנה היטב את חזרת הישראלים לשם. אבל המספרים היו יכולים להיות גבוהים בהרבה ממה שהיו בפועל, אלמלא המחירים שם, שעלו משמעותית לעומת מה שנצרב בזיכרון הישראלי בשנים 2007 ו-2008. המלונות המפוארים החדשים שנפתחו באנטליה אכן נותנים תמורה מלאה לכסף, אבל אלה כבר מחירים שלא מתאימים לכולם אלא לפלח אוכלוסיה יותר מצומצם. וגם כך, נסעו השנה לאנטליה רבבות ישראלים שחזרו מרוצים מאוד". חשוב להדגיש, ממשיך גוטמן, שהעננה הפוליטית לא העיבה על החופשה באנטליה ולא פגעה בתחושת הביטחון של הישראלים. באוגוסט הפעילה קשרי תעופה, לראשונה אחרי כמה שנים שחונות, טיסות שכר למרמריס.

 

 

 

29/11/2013