16.04.2024
 
משרד התיירות: 1.5 מיליון ש′ השקעה בטיילת באילת

 

 

שירות חדשות תיירות

 

עם פינוי הדוכנים הבלתי חוקיים מהטיילת באילת השבוע, משרד התיירות באמצעות הזרוע הביצועית שלו - החמ"ת (החברה הממשלתית לתיירות) יתחיל לבצע שיפוץ מאסיבי של הטיילת. בשלב ראשון ישקיע המשרד 1.5 מיליון ש' בתכנון שידרוג הטיילת, כאשר 300 אלף שקלים מתוכם יושקעו באופן מידי בבדיקת המפגעים שנוצרו במשך השנים, כתוצאה מחיבורי תשתית פיראטיים בלתי בטיחותיים. תכנון הטיילת יארך כחצי שנה, בשיתוף עם עיריית אילת. בהמשך ישופץ וישודרג החלק שפונה והוא יצטרף לרשת טיילות שנבנית בימים אלה על ידי משרד התיירות, מהחלק המזרחי של החוף ועד אחרי קניון מול הים בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים.

משרד התיירות הודיע כי הוא "מברך את עיריית אילת על אכיפת החוק תוך שמירה על השקעות שנעשו בכספי ציבור. החשש היה שהטיילות החדשות עלולות היו להפוך גם הן לריכוז של מאות "בסטות", המרחיקות את אילת ממיתוגה ובידולה משכנותיה, כעיר המערבית היחידה לחופי הים האדום". עוד נכתב בהודעה לעיתונות של המשרד כי "במשרד התיירות סבורים כי עתידה התיירותי של אילת תלוי באיכות גבוהה של תשתיות תיירותיות, שהן הבסיס למיתוגה זה, והוא הסיכוי הגדול שלה להתחרות בערים סמוכות המציעות נופש זול יותר באופן משמעותי".  

משרד התיירות ועיריית אילת מבצעים בארבע השנים האחרונות עבודות פיתוח תשתיות תיירותיות בעיר בסכום של למעלה ממאה מיליון שקלים. המשרד נתן בארבע השנים האחרונות מענקים להקמת מספר אטרקציות באילת ובין היתר: לפארק הקרח, לפארק היובל הכולל מזרקה, מגרש החלקה רחב לסקטים ותכנון מתקדם של הנוף.

 

27/11/2013