26.04.2024
 
שת"פ תיירותי מתבקש ונדרש עם איטליה

 

 

מאת יוסי פישר*

 

בתחילת חודש דצמבר הקרוב יטוס ראש הממשלה לאיטליה בראשות חלק משרי הממשלה לפגישה השנתית עם ממשלת איטליה. בפגישה זו ידונו על העמקת שיתופי פעולה בתחומים שונים בין המדינות.

רק לאחרונה ביקר בארץ שר התרבות האיטלקי לשם קידום הצגת היצירה "הבשורה" של צייר הרנסאנס המפורסם סנדרו בוטיצ'לי. הרקע המשותף של ישראל ואיטליה מתבסס בעיקר על תיירות העלייה לרגל. רומא היא ביתו של הכס הקדוש ואילו ישראל היא ערש הנצרות. הרעיון הבסיסי שלי הוא שמשרדי התיירות בשתי המדינות ייזמו חבילות תיירות משותפות שישווקו יחדיו בעיקר באסיה, צפון אמריקה, דרום אמריקה ואפריקה - שילוב של ביקור ברומא ופירנצה ביחד עם ביקור בירושלים, נצרת וים המלח. חבילות נופש שישווקו יתבססו על 10-14 ימים סיורים מאורגנים בשתי המדינות: חמישה עד שבעה ימים באיטליה ומשך שהיה דומה בארץ הקודש.

איטליה זקוקה להכנסות מהתיירות על מנת לצאת מהמשבר הכלכלי בו היא נמצאת. ישראל מסיבותיה היא זקוקה לקישור ליעד נוסף ולחיבור לטיסות לדרום אמריקה, אפריקה ואסיה המגיעות באופן שוטף לרומא המשמשת כצומת תעופה ("האב").

תקציב השיווק של משרד התיירות שלנו ירד באופן משמעותי והפעילות השיווקית התיירותית של ישראל נפגעה כתוצאה מכך. אין זה רעיון חדש. עוד בשנת 2009 פניתי במקביל לראש עריית רומא וראש עריית ירושלים בהצעה לקדם מיזם דומה המתבסס על ערי התיירות רומא וירושלים. כדרכם של פוליטיקאים מדברים אך לא עושים. הרעיון הועבר לגורמי התיירות בעירייה ושם נשכח או נגנז.

ביקור האפיפיור החדש בארץ הקודש בחודש מרץ 2014 יכול להוות קרש קפיצה מעולה לקידום מיזם שיווקי תיירותי לשתי המדינות. הרעיון פשוט, ומוכח. שיתופי פעולה בשיווקים בין מדינתיים לקידום התיירות הוכיחו עצמם באזורים רבים בעולם.

בריתות תיירות בין ערי תיירות בעולם מקובלות, ודוגמא לכך ניתן למצוא בשיתוף פעולה שנערך לפני מספר שנים בין עיריית ניו-יורק לעיריית לונדון לשיווק משותף של הערים. האמת היא שלאור ניסיון העבר שלי, קשה לי להאמין שמישהו מהפוליטיקאים האמונים על הנושאים הללו יעשה משהו.

לטעמי הסיבה הפשוטה לכך היא ש"אם לא עושים הרבה, אזי גם לא עושים הרבה טעויות". אנחנו כאנשי תיירות חייבים לנסות ולהניע מהלכים. אסור לנו לשבת ולחכות שהדברים ייעשו מאליהם. לניסיון המקצועי ולרעיונות שלנו אין תחליף, לא על ידי פקידי ממשלה מנוסים ככל שיהיו ובטח שלא על ידי הפוליטיקאים.

חייבים 'להאכיל אותם בכפית' על בסיס יומיומי ואז אולי ייצא משהו טוב. אשמח להיות מופתע.

 

 

 

 

_____________________________________

* מומחה תיירות, בעל חברת VISION HOSPITALITY & TRAVEL

 

 

 

25/10/2013