29.03.2024
 
גלובל כנפיים ליסינג רכשה שני מטוסים

 

 

שירות חדשות תיירות

 

החברה-הבת של כנפיים (100%), גלובל כנפיים ליסינג, ממשיכה בהרחבת פעילות החכרת המטוסים שלה ומודיעה על השלמת עסקה לרכישת שני מטוסים מוחכרים ומימונה. בהתאם לעסקה שנחתמה, גלובל כנפיים רכשה שני מטוסים: אחד, מדגם איירבוס 321-200 (שנת ייצור 2006), המוחכר לחברה-בת של בריטיש איירווייס (ובחכירת משנה לבריטיש איירווייס), לתקופה המסתיימת ב-2018 ושני, מדגם בואינג 737-800 (שנת ייצור 1999), המוחכר לחברת תעופה דרום אפריקאית, לתקופה המסתיימת ב-2021.

על פי הסכמי ההחכרה צפויים התקבולים מדמי החכירה המשולמים על ידי שתי החוכרות להסתכם בסך של כ-36.5 מיליון דולר. היקף העסקה הכולל מסתכם בכ-200 מיליון ש', (כ-56.5 מיליון דולר). החברה ממנה נרכשו המטוסים הינה חברה בינלאומית מובילה הנמצאת בין עשר החברות הגדולות בעולם להחכרת מטוסים.

לטובת מימון העסקה, גלובל כנפיים ליסינג חתמה על הלוואה בנקאית בשיעור של כ-65% מעלות רכישת המטוסים. ההלוואה ניתנה ע"י בנק אמריקאי המתמחה בתחום החכרות המטוסים. יתרת הסכום תמומן ממקורותיה העצמאיים של גלובל ליסינג, בסך של כ-16 מיליון דולר וכן מפיקדונות שתי החוכרות.

עם השלמת העסקאות מונה צי המטוסים הקיים של גלובל כנפיים ליסינג 18 מטוסי סילון, המוחכרים לעשר חברות תעופה בשמונה ארצות על פני ארבע יבשות שונות. בעקבות עסקה זו צפויות הכנסות החברה מדמי חכירה על פי כלל הסכמי ההחכרה להסתכם בשנים הבאות בכ-146 מיליון דולר.

סידני סלסקי, מנכ"ל גלובל כנפיים ליסינג מסר: "עסקה זו ממשיכה בעקביות את הגשמת יעדי החברה להרחבה משמעותית של שווי צי המטוסים שלה תוך הצערת הצי, הגדלת מספר הלקוחות והרחבת הפריסה הגיאוגרפית. המימון המשמעותי שקיבלנו מבנק בינלאומי מוביל בתחום החכרת המטוסים מהווה הבעת אמון בפעילותה של החברה, בניסיונה ובמומחיותה הבינלאומית בתחומה".

 

16/10/2013