28.03.2024
 
יונייטד מקצצת בעמלת הסוכן מ-7% ל-5%

 

 

שירות חדשות תיירות

 

חברת התעופה האמריקאית יונייטד איירליינס הודיעה הבוקר לסוכני הנסיעות בישראל על קיצוץ בעמלת הסוכן. החל ב-1 באפריל 2014, בעוד שישה חודשים בדיוק, עמלת הבסיס שתשלם החברה לסוכני הנסיעות בגין מכירות וכרטוס בישראל תעמוד עד 5%, במקום 7% כיום.

בהודעה לעיתונות שפרסמה הנהלת החברה נאמר: "שינוי עמלת הבסיס משקף את התנהלות שוק הנסיעות הישראלי. התגמול המעודכן הוא הוגן וראוי".

כזכור, חברת אל משלמת לסוכני הנסיעות עמלת בסיס של 5%, כבר מאז ה-1 במאי השנה, וזאת אחרי שקיצצה אותה משיעור של 7% עד אז. לפיכך, נראה שיונייטד מתאימה את עצמה לחברה הגדולה בשוק הישראלי, אם כי באיחור ניכר של 11 חודשים. פער זמנים זה מעניק ליונייטד יתרון משמעותי אצל סוכני הנסיעות, שזוכים אצלה במשך קרוב לשנה בעמלת בסיס הגבוהה ב-40% מאשר אצל המתחרה העיקרית.

יונייטד ושתי החברות האמריקאיות הנוספות הפועלות בישראל, דלתא איירליינס ויו-אס איירווייס, ממשיכות לשלם עמלת סוכן ומקפידות שלא תהיה נמוכה מזו של אל על, בניגוד לחברות התעופה האירופיות העיקריות שביטלו את עמלות הבסיס לסוכנים. בשוק הנסיעות מעריכים כי מדיניות זו מניבה לחברות האמריקאיות יתרונות תחרותיים משמעותיים מול אל על. מנכ"ל יונייטד בישראל, אבי פרידמן, שיזם מדיניות זו כשניהל את קונטיננטל איירליינס בישראל, הקפיד להמשיך בתשלום עמלה שאינה נמוכה מעמלת אל על גם אחרי שקונטיננטל התמזגה לתוך יונייטד, ולמרות שיונייטד ביטלה מזמן את עמלת הסוכן בכל השווקים האחרים בהם היא פועלת.

כעת מצפים בשוק לראות אם ומתי שתי החברות האמריקאיות האחרות יתאימו את עצמן לצעדיה של יונייטד. אריק מטייה, מנהל המכירות העולמי של יו-אס איירווייס, עומד לבקר השבוע בישראל וצופים כי ימסור הצהרה בעניין.

 

 

 

01/10/2013