25.04.2024
 
יו"ר ועד עובדי ארקיע מאשים: אל על הפסיקה הטיסות לאילת משיקולי רווחיות ולא משיקולי בטחון

 

 

 

שירות חדשות תיירות

 

להלן מכתבו של יו"ר ועד עובדי ארקיע, יגאל כהן, לשר התחבורה בנושא הפסקת טיסות אל על לאילת:

 

 

שלום רב,

 

  1. בפברואר 2010 מאות עובדי חברת ארקיע זעקו, מחו והפגינו מול משרדך בירושלים כנגד ההתעקשות הבלתי מובנת שלך לפתוח את הקו הפנימי לאילת לחברת אל- על. אנשי לשכתך התפארו בכך שהמהלך יוריד במאות שקלים את מחירי הטיסות עקב התחרות. לעומתם, אני זעקתי בשם עובדי ארקיע שהמהלך לא יוביל לשום הורדת מחירים אלא אך ורק לפגיעה בחברת ארקיע ובעובדיה.

  2. אנו זוכרים את הטיעונים ההזויים שהושמעו כי פתיחת הקו תביא לתחרות עזה וערה בטיסות הפנים ארציות, את הטענה כי עשרות אלפי תיירים יגיעו לארץ בעקבות ההחלטה "ההיסטורית", את הטענה כי העיר אילת תפרח וכלכלתה תשגשג בעקבות המהלך ועוד... - הכול התברר כעורבא פרח.

  3. כל הטיעונים בנושא התגלו כאחיזת עיניים וכשקר אחד גדול ומוכיחים כיום בצורה ניצחת כי המטרה סומנה מראש וכי השיקולים המקצועיים והעניינים נדחקו לשוליים.

  4. לצערי אז, לא היית מוכן להקשיב, ולצערך כיום, צדקתי.

  5. כיו"ר ועד עובדי ארקיע נלחמתי על מנת שלא יפוטר עובד אחד בעקבות המהלך, מכיוון שידעתי כל העת שמדובר במהלך זמני ושאל - על לא תחזיק מעמד בקו שאינו רווחי לחברה בסדר גודל כמו שלה.

  6.   ברצוני לשתף אותך בסוד מקצועי בענף התעופה: התירוץ הנפוץ ביותר הנועד להסתיר מחדל או החלטה מוטעית הוא תירוץ ה- "שיקולי הבטיחות". למעשה, "שיקולי/טעמי בטיחות" הוא מונח הסברתי מנצח. הציבור לעולם לא יתווכח עם הטיעון המנצח הזה.
  7. אמש, כולנו עקבנו "בדאגה" אחר הודעתה של חברת אל על כי היא מפסיקה את טיסותיה לאילת מ"שיקולים של בטיחות". תיבלו את ההודעה במונחים כמו, סימולציה וקברניט בכיר והגישו את מנת ה"שיקולי - בטיחות" לציבור. ובכן, אדוני השר, אתה, אני ורבים בענף יודעים שהסיבה המרכזית של אל על להפסקת הטיסות היא חוסר רווחיות ותו לא.

  8. אין לי כל כוונה להאשים אותך בהחלטה הכושלת הזו מ-2010 . אני בטוח שעשו לך "מעשה פולישוק". אני בטוח שהגורמים השונים בענף הציגו בפניך מצגות עם פירוטכניקה מדהימה והוליכו אותך שולל, כפי שהם מנסים כעת להוליך שולל את הציבור בכך שהקו לאילת אינו בטיחותי.

 

 

 

 

11/09/2013