18.04.2024
 
נתוני יאט"א: קצב גידול עולמי של 6% בתנועה ביוני

 

 

מאת גדי שוקרון

 

מנתונים שפרסמה יאט"א העולמית עולה כי ביקוש הנוסעים בחודש יוני עמד על צמיחה שנתית של 6.0%. הצמיחה האיתנה, הנמדדת ב RPK (Revenue Passenger Kilometres) הינה גבוהה באופן משמעותי מהגידול בביקוש של 4.8% שדווח בששת החודשים הראשונים של 2013, בהשוואה לתקופה המקבילה בשנת 2012. כמו כן ישנה עליה של 5.6% בקיבולת לחודש יוני לעומת השנה הקודמת שגרמה לעליה בתפוסת הנוסעים ל 81.7%.

בעוד שמגמת הצמיחה החזקה באה לידי ביטוי בכל השווקים, ראוי לציין כי חברות התעופה באסיה פסיפיק הן האחראיות למחצית מהעלייה בRPKs ממאי עד יוני. בשל התנודתיות בביצועי חברות התעופה באסיה פסיפיק עדיין מוקדם לומר האם האצה זו מסמנת מגמה שתמשך עד סוף השנה.

חברות התעופה האירופיות היוו אף הן את גולת הכותרת של חודש יוני. הן דיווחו על חודש שני ברציפות של צמיחה טובה (4.8%), המשקפת הקלות בתנאי המיתון בגוש היורו ושיפור באמון צרכנים ועסקים. השווקים המתעוררים ממשיכים להוביל, בייחוד אפריקה (10.8%) והמזרח התיכון (11.0%).

"יוני היה חודש חיובי לשווקי הנוסעים. היציבות בגוש היורו, למרות היותה בלתי קבועה, נתנה דחיפה לאמון הצרכנים והעסקים. שיעור התפוסה של 81.7% מראה כי חברות תעופה השכילו לענות באופן יעיל על הביקוש ההולך וגובר לטיסות. מאידך, יש לשים לב לכמה רוחות נגדיות. הצמיחה בשווקי ה- BRIC, כולל סין, מאיטה ומחירי הנפט יישארו גבוהים. תעשיית התעופה מתקדמת עדיין במסלול של להפוך את ה-4.00 דולר לנוסע ב-2013 לרווח נקי גלובלי של 12.7 מיליארד דולרים. אבל מרווח הטעות הינו קטן. שינוי מזערי במחצית השנייה של השנה עלול לשנות את התחזית באופן משמעותי", אמר טוני טיילר, מנכ"ל יאט"א העולמית.

"הדו"ח החצי שנתי לתנועת הנוסעים הינו חיובי באופן כללי, יחד עם זאת יש שפע של ראיות שתומכות באופטימיות זהירה. חברות התעופה מצפות להמשך צמיחה בביקוש, ובנוסף יש תקווה קטנה ומיידית לשיפור בתשואות. בטווח הקצר, השליטה בעלויות נשארת במיקום גבוה בסדר היום של כל חברות התעופה. האתגר לטווח הארוך הוא להרחיב את האפיקים שייצרו רמות רווחיות ברות קיימא", הוסיף טיילר.

האינדקס של יאט"א לחודש יולי מדווח כי 61.5% מהמשיבים לסקר צופים שיפור בביקושים. אבל רק מחצית (30.8%) מצפה לשיפור בתשואות ב-12 החודשים הקרובים.

 

 

03/09/2013