20.04.2024
 
פבלו מורלגר: "מבחינתי, עונת הסקי כבר החלה"

 

 

מאת גיורא נוימן

 

"מבחינתי עונת הסקי כבר החלה. כל מהלך אוגוסט התקשרו סוכנים או גולשים וסגרנו עסקאות. חלק מזה הוא בהשפעת העובדה שהחגים מתחילים השנה מוקדם, אבל חלק מזה נובע מכך שהקהל התבגר, הלקוחות יודעים יודעים בדיוק היכן הם רוצים לגלוש ובאיזה תאריך, ויודעים שכדי לקבל זאת צריך להזדרז ולהזמין מוקדם."

את הדובר, פבלו מורלגר, אין צורך להציג לפני הענף. הוא מתמחה בסקי מאז 1990, ועבד במהלך השנים בחברות הגדולות והחשובות ביותר, עד שדבק בו התואר "מיסטר סקי". לפני שנתיים פתח עסק משלו, "טרוול אנד סטייל", ומאז הוא רואה ברכה בעמלו כמארגן עצמאי. הלקוחות מכירים אותו, הסוכנים שומרים לו אמונים, ולקהל לקוחותיו הפוטנציאלים הצליח לצרף את חבר, קרנות השוטרים ועוד.

בימים אלה סיים מורלגר להפיק שתי חוברות סקי במקביל: חוברת אחת עם מוצרים רגילים השווים לכל כיס, חוברת שנייה עם חבילות במלונות חמישה כוכבים פלוס.

השנה הוא מרגיש ביקוש גובר לאתרי סקי בבולגריה ורומניה. "הגולשים למדו שבמקומות כמו בנסקו ובורובץ יש מסלולי סקי טובים, בתי מלון טובים ובילוי טוב, והכל במחירים נוחים. חבילה יפה כולל סקי פס, ציוד סקי והדרכה, בבתי מלון טובים עם בריכה, סאונה וג'קוזי, וכל זה בתנאי חצי פנסיון, לא מגיעה ל-900 אירו. ומה שחשוב לא פחות: בבולגריה וברומניה לא מגבילים אותך במספר הימים או ביום המסויים בשבוע שאתה חייב להגיע או לעזוב."

אתרי הסקי בצרפת ואוסטריה, לעומת זאת, תמיד היו במקום הראשון, גם בביקוש וגם במחירים. בצרפת פבלו מורלגר משווק את מועדוני רשת אם-אם-וה (MMV), המתחרה העיקרית של קלאב מד, בלז ארק וקושרוול ("בשנה שעברה הוצאתי למועדונים אלה 500 נוסעים"), ואת וילאז' קלאב די סוליי. באוסטריה הוא משווק כבר 20 שנה את סי ג'יי (סנט ג'ון), בית הספר מספר 1 לסקי בכל אירופה, הפועל באלפנדורף. יעד סקי חשוב שלישי במערב אירופה הוא הנסיכות אנדורה שבפירנאים, וכן יש לו אתרי סקי באיטליה.

ומה הוא מציע בחוברת עם המוצרים היוקרתיים? מורלגר: "פה השמיים הם הגבול. אתה יכול לקבל סוויטה יוקרתית ב-1,000 עד 1,500 אירו ללילה בקושרוול. אתה יכול גם למצוא 'שאלה', בקתת הרים מאובזרת שהיא בעצם וילה מפוארת של שלוש קומות, עם צוות שפים, חדר קולנוע ורכב צמוד, המתאימה לארח קבוצה של תריסר חברים. זה יעלה לכם 50 או 60 אלף אירו לשבוע."

- יש לזה ביקוש?

"בטח. אנשים עם כסף אוהבים לשלם בשביל איכות. הסוכנים שעובדים איתי יודעים למצוא אותם. רק שלא תמיד אתה מוצא אותם בארץ. הלקוחות יכולים להיות גם אוליגרכים רוסים."

 

03/09/2013