20.04.2024
 
ממ"ן אוויאיישן מציגה את הלי-אייר מונאקו

 

 

מאת גיורא נוימן

את חברת האן אייר כבר אין צורך להציג לסוכני הנסיעות: חברת התעופה הווירטואלית, בעלת קוד יאט"א והרשומה במערכות ההפצה, המאפשרת כרטוס אלקטרוני לטיסות של חברות תעופה אוף-ליין בשווקים שבהם נוכחותן דלה או נדירה.

עם קונצפט מוצלח, שעונה על צורך אמיתי, לא מתווכחים אלא מייצרים לו מוצר מתחרה. מוצר כזה הוא הלי-אייר מונאקו (Heli Air Monaco, קוד: YO). הפעילות התעופתית שלה היא שירות הליקופטרים בין מונאקו לניס, מרחק טיסה של שבע דקות. אבל הפעילות המסחרית שלה חובקת עולם. מי שפיתחה את הטכנולוגיה המתאימה והפכה את החברה הזעירה ממונאקו לפלטפורמה שימושית לסוכני הנסיעות בכל העולם היא רשת איי-פי-ג'י (APG Network), מסגרת גלובלית שבה שותפות יותר מ-100 חברות ג'י-אס-איי המתמחות בייצוג חברות תעופה, בדומה לאוויה רפס או דיסקבר דה וורלד.

השותפה הישראלית ברשת איי-פי-ג'י היא ממ"ן אוויאיישן, המקדמת בימים אלה בצורה נמרצת את הלי-אייר מונאקו בשוק הישראלי.

דוד הוכמן, מנכ"ל ממ"ן אוויאיישן, מספר על מוצרים נוספים של החברה בזכות שותפותה באיי-פי-ג'י: "הצלחנו להוסיף לבי-אס-פי הישראלי חברות שלא היה להן קודם פתרון כרטוס בארץ, כמו נפאל איירליינס, אייר מדגסקר ורויאל אייר מרוקו. זה הייעוד שלנו, זו ההתמחות שלנו - להציע לסוכן פתרון של כרטוס אלקטרוני לחברות אוף-ליין."

לממ"ן אוויאיישן הסכמי שיתוף פעולה בתחום טיסות הנוסעים עם יותר מ-30 חברות תעופה, ובהן וייטנאם איירליינס, ג'ט איירווייס ההודית, קובנה, סקיי הצ'יליאנית, אייר אסטנה הקזחית, טאאג של אנגולה, מיאנמר איירווייס הבורמזית ואינטר ג'ט ממקסיקו. בנוסף, השותפות עם הלי-אייר מונאקו מאפשרת לחברה להציע פתרונות בלעדיים לעוד 36 חברות לפחות.

בתחום המטענים מייצגת ממ"ן אוויאיישן חברות אוף-ליין שונות וגם חברות און-ליין חשובות בנתב"ג: אייר פראנס קלמ ואליטליה. תחום ייצוג נוסף הוא הרכבות המהירות באיטליה וספרד.

סמנכ"ל המטען הוא יריב אברמוביץ, 10 שנים בחברה, מנהלת השיווק והמכירות היא מריאל בן-לולו, גם היא 10 שנים בחברה, ומנהלת המחלקה לסידורי קרקע היא סופי לרמן.

דוד הוכמן, שהיה סמנכ"ל החברה בשבע השנים האחרונות, החליף לפני מספר חודשים את ברכה בן אלי, שהקימה את החברה וניהלה אותה עשר השנים. גם אחרי שפרשה, בן אלי עדיין פעילה בחברה וממשיכה לסייע ולייעץ. הוכמן: "פה אני חייב מילה אישית. ברכה היא חברה טובה מאוד, ויש לי הזכות לעבוד איתה כבר יותר מ-30 שנה, 23 שנים באל-על ובשבע השנים האחרונות בממ"ן אוויאיישן. המקצועיות שלה והיכרותה המצויינת עם השוק היו גורם חשוב למיצוב החברה והתפתחותה."

רוב הצוות המקצועי עובד בחברה שמונה שנים ומעלה. "יש לנו צוות רב תרבותי," אומר הוכמן, "מרוסיה, מברזיל, מארגנטינה, אורוגואי, צרפת, הפיליפינים - וכן, גם כמה ישראלים ותיקים."

האני מאמין של הוכמן: "אנחנו מאמינים שהשותפים העיקריים שלנו הם סוכני הנסיעות. אנחנו דואגים לשפר את השירות ולהביא לסוכן יותר מוצרים. השירות הטוב והתמיכה בסוכן הם אצלנו ערך עליון."

03/09/2013