19.04.2024
 
איך רושמים מאגר מידע?

 

 

מאת אוריאל ישיב

סעיף 7 בחוק הגנת הפרטיות מחייב רישום מאגר מידע אצל רשם מאגרי מידע ברשות למשפט טכנולוגיה ומידע במשרד המשפטים.

לאחרונה אכיפת חובת הרישום תופסת תאוצה. מסתבר שאי רישום המאגר כחוק יכול לגרור קנס מינהלי של עד 3,000 שקלים לרשומה במאגר. כך לאחרונה נקנסה חברת "דרך ארץ" (כביש 6) בסכום של 25,000 שקלים עקב מסירת פרטי רשומה לגורם אחר.

מאגר מידע משמעותו כל אוסף נתוני מידע אישי שמצוי במחשב שהוא מעבר לשם, כתובת ומספר טלפון. הוא מחייב רישום כאשר יתקיימו בו התנאים הבאים: המאגר הוא לצרכי עסק (לדיוור ישיר, להעברה לגורם אחר), יש בו פירוט (נסיעות, כתובת דואר אלקטרוני, פרטי כרטיס אשראי ועוד פרטים אישיים). כן הוא חייב ברישום אם בעסק יש יותר ממאגר אחד.

לדוגמה, מאגר פרטים אישיים של יותר מעשרה עובדים באירגון או מקום עבודה אחד מחייב רישום. לעומת זאת מאגר ספקים, כלומר רשימת חברות מסחריות העומדות בקשר עם העסק, אינו חייב ברישום. מכאן שלכל משרד נסיעות בימינו יש לפחות שני מאגרי מידע (אחד ללקוחות והשני עובדים) שככלל חייבים ברישום.

כאמור, הרישום מתבצע אצל רשם מאגרי המידע ברשות למשפט טכנולוגיה ומידע, בהליך שאינו מסובך אך מחייב מיומנות - במיוחד בעת ניסוח מטרות ההקמה וניהול המאגר. הרישום הוא כנגד אגרה שנתית עבור כל מאגר.

נכון שרישום המאגרים הוא פעולה המתחייבת על פי החוק ויש לה עלויות, אבל רישום נכון של המאגרים יאפשר למשרד הנסיעות לנצל את המאגרים כך שיביאו תועלת לעסק, רווח כלכלי בין היתר מאפשרויות של העברת מידע, כולל מסחורו ושיתופי פעולה.

מערכת חדשות תיירות החליטה להתגייס לעזרת הסוכנים בנושא זה. בלווי גורם מקצועי מוסמך היא תפעיל, תמורת תשלום סביר, מערכת לטפול בכל הליכי הרישום של מאגרי המידע של משרדי הנסיעות שיהיו מעוניינים בכך.

לפרטים נוספים והתקשרות ניתן לפנות בדוא"ל rishummagarim@gmail.com או בטלפון נייד: 050-836-4624.

 

03/09/2013