29.03.2024
 
אורי שנבל, מנכ"ל סנורמה: מי שיוצא להפלגה מקבל את התמורה הטובה ביותר לכסף

 

 

ריאיין: גיורא נוימן

 

- מה חדש בתחום השיט הבינלאומי?

כמו בשנים קודמות, גם הפעם אנחנו מזהים עלייה בביקוש וגידול במספרי היוצאים לנופש בשיט. פעם, בעבר הרחוק, זה נחשב למוצר נישה לאנשים עשירים מאוד או בעלי גינונים לא ממש ישראלים, אבל המוצר הזה כבר הפך מזמן לאופציה רצינית בסל מוצרי הנופש של הישראלי. מלבד היתרונות הברורים לכל מי שהתאהב בסגנון הנופש הזה, כדאי לציין גם את הערך הכלכלי: מחירי ההפלגות נקובים בדולרים, גם אם ההפלגה היא באירופה. כך שהישראלי אשר משלם בשקלים חזקים תמורת דולרים חלשים מקבל מוצר מעולה במחיר מאוד סביר. ולדעתי, הוא מקבל את התמורה הטובה ביותר שהוא יכול לקבל לכספו.

להערכתנו, מספר הישראלים המפליגים לנופש מגיע השנה ל-40 אלף, והוא ממשיך לגדול מדי שנה. אין עוד תחום תיירותי שבו הגידול הוא בקצב כזה, ולדעתי קצב זה יישמר עוד שנים רבות. אגב, הגידול במספר המפליגים לנופש הוא לא רק תופעה ישראלית אלא תופעה כלל עולמית.

בימים אלה מציינים בחברת רויאל קריביאן, שקמה בשנת 1968, את הנוסע ה-50 מיליון בהפלגות החברה. לא ייאומן, 50 מיליון נוסעים ב-45 שנה. במסגרת החגיגות, מפרסמת החברה בכל העולם דברי תודה לסוכני הנסיעות.

- מה שמביא אותנו לקשר המיוחד של מוצרי השיט לסוכני הנסיעות.

כן, כמובן. זהו מוצר שהרוב הגדול של הלקוחות מעדיפים לקנות אותו באמצעות סוכן הנסיעות. כי הסוכן שמתמחה בשיט מבין את הביטויים המקצועיים, ויש הרבה כאלה, יודע כיצד בנויים סיפוני האוניות ויכול להדריך את הנוסע ולייעץ מה בדיוק מתאים לו. לכן גם בארה"ב, הרוב הגדול של המכירות הוא דרך סוכני נסיעות מתמחים.

 

- נשמע כמו מוצר חלום התפור בדיוק למידותיו של סוכן הנסיעות.

נכון בהחלט. והוא גם מקבל עמלה מכובדת באחוזים שכבר שכח איך לבטא אותם כשהוא מוכר מוצרי תיירות אחרים.

 

- מכאן אפשר להבין שבמשרדי סנורמה יש התנפלות של סוכני נסיעות שדורשים מכם: תנו לנו עוד הפלגות! אנחנו רוצים למכור יותר!

אז זהו, שלצערי זה לא בדיוק כך. רוב הסוכנים חוששים להציע את המוצר ללקוחות שלהם, ובדרך כלל מוכרים שיט רק כשהלקוח מבקש זאת מהם. לכן אנחנו ממשיכים להשקיע מאמצים בהדרכת הסוכנים, כדי שירגישו נוחות וביטחון עם המוצר.

- מהם היעדים הכי מבוקשים אצלכם?

ההפלגות הכי פופולאריות השנה אצל הישראלים היו בים התיכון, בעיקר מברצלונה. שם יש לנו את ליברטי אוף דה סיז, שהיא אוניית הקרוזים הגדולה ביותר המשייטת באירופה, עם אטרקציות שאין לשום מתחרה. במקום השני נמצאת רומא, גם היא עם מסלולים בריביירה האיטלקית והצרפתית, ואחר כך מסלולים בסקנדינביה ובים הבלטי. כדאי להזכיר את ההפלגות באלסקה, שהביקוש להם התחזק, ואת הקריביים, ששומרים על ביקוש יציב.

חשוב לציין שבשנה הבאה רוב חברות השיט עומדות להקטין את הפעילות שלהן באירופה, בגלל המשבר הכלכלי, ויעבירו את האוניות למסלולים אחרים במזרח הרחוק ובארה"ב. אבל ליברטי תמשיך להפליג במסלולים של 7 לילות גם מברצלונה וגם מרומא.

- מאז שמכרת 50% מסנורמה לקשרי תעופה, החברה האם שלך משווקת את מוצרי השיט שלכם במסגרת חבילות. סליחה, נזכרתי שהשנה מכרת לקשרי עוד 5%.

שיתוף הפעולה שלנו עם קשרי תעופה בתחום השיט רק הולך ומתחזק, וקשרי בונה מהמוצרים שלנו גם חבילות וגם משלבת אותם בטיולים מאורגנים. הדוגמה הטובה והמוצלחת ביותר היא שילוב של שבוע שיט ושבוע טיול באלסקה.

 

 

 

03/09/2013