20.04.2024
 
רוני אלוני, סמנכ"ל שיווק ומכירות ברשת פתאל: יחסית לעלויות, מחירי המלונות בישראל לא יקרים. וגם לא ביחס לתמורה

 

ריאיין: גיורא נוימן

 

- איך אתם נערכים לעונת החגים?

בניגוד לשנים קודמות, הפעם ראש השנה סמוך לאוגוסט תחילת ספטמבר. לכן כבר בשבוע השלישי של אוגוסט הגענו לתפוסות של קרוב ל-95% בראש השנה. לשמחתנו הרבה, זה בא אחרי יולי ואוגוסט מצויינים, ולא על חשבונם. גם סוכות מתמלא יפה, אם כי יש עוד זמן עד אז. זו ההזדמנות להמליץ לכל מי שלא הצליח להשיג חדר במלון שרצה או במועד שרצה: בפעם הבאה הקדימו להזמין. ככל שמקדימים אפשר לקבל דיל טוב יותר.

- בניגוד לעמדה הרווחת אצל סוכני הנסיעות וחברות התעופה הוותיקות, אתם המלונאים נלהבים מהשמיים הפתוחים ומהסיכוי שתגיע לכאן חברה כמו ראיינאייר.

ודאי. בענף המלונאות מצפים לכך בכיליון עיניים. נכון שבשלב הראשון פתיחת השמיים פגעה בצ'רטריסטים ממערב אירופה, כי תנאי הפעילות שלהם בישראל הורעו. כעת אסור למדינה להציע להם תמיכה או רשת ביטחון כמו שהיה בעבר. אבל כולנו מקווים שבמקביל, פתיחת השמיים לחברות לואו קוסט גדולות, שמסוגלות להניע מספרים גדולים של תיירים, תביא תועלת גדולה לענף המלונאות וכל מי שמעורב בתיירות הנכנסת ובפרט לאזורים כמו אילת, ששם התיירות הנכנסת בטיסות משמעותית במיוחד. ואם יהיו נחיתות בעובדה זה יהיה טוב גם לים המלח ויגרום לביקושים גדולים למלונות שם, בוודאי בתקופת החורף - ואז נדע שהשמיים הפתוחים אכן עשו טוב לענף המלונאות.

- הטענה המקובלת היא שאין סיכוי להביא לישראל תיירי לואו-קוסט, כי מי שמשלם 100 אירו לכרטיס טיסה לא ירצה לשלם 200 ללילה במלון.

כל אחד מסתכל על הדברים מהזווית שלו. תשובתי לטענה שהזכרת היא שבאופן יחסי לעלויות בישראל המחירים שלנו לא יקרים - וגם לא ביחס לתמורה. ההשוואות עם אזורים אחרים בים התיכון הן לא הוגנות, כי רמת המוצר בישראל וטיב המלונאות כאן גבוהים בהרבה מהמוצרים שאליהם משווים. בסופו של דבר, המחיר נקבע על ידי היצע וביקוש ומותאם לכך.

- איך עברה עליכם שנת תשע"ג ומה אתם צופים לשנה הבאה?

אנחנו מודדים את הדברים לפי הלוח האזרחי, לכן אדבר על שנת 2013. ברבעון הראשון נפגענו מהשפעות מבצע עמוד ענן, וככל שהתקדמנו בזמן, התיירות הנכנסת והביקושים חזרו לצפוי. נכון שבמהלך השנה הרגשנו את ההשפעה של חולשת המטבעות הזרים, שמייקרת את החבילות לישראל, אבל יחד עם זאת, השילוב של אתרים דתיים שאין להם חלופה עם מדינה מודרנית ידידותית לתייר, בעלת מלונאות ברמה גבוהה ואקלים נוח - מהווה מקור משיכה ייחודי.

- בשנים האחרונות אתם מתרחקים מתדמית הרשת העממית ומסגלים גינונים של מותגי יוקרה.

לא, לא הרחקנו את עצמנו מהמלונות הוותיקים שלנו אלא הוספנו בכל פעם עוד רובד לראש הפירמידה. נתחיל מהראש, מהמותג הרודס מלונות יוקרה. ארמונות הרודס באילת הם שיצרו את המותג ואת המודעות, גם בארץ וגם בחו"ל, למוצר היוקרתי, שמשלב מבנה ארכיטקטוני ייחודי עם רמת שירות גבוהה במיוחד, גיוון מוצרי של שלושה סוגי מלונאות באתר אחד, גסטרונומיה ברמה מאוד גבוהה ומיקום בפריים לוקיישן סמוך לחוף הים. בסקרים שערכנו מאז 2010, אחרי שלקחנו לידנו את הניהול של הרודס וקנינו חלק מהבעלות עליו, נוכחנו לדעת שלמותג יש ערך נתפס מאוד גבוה והוא מתחבר היטב עם קהלי יעד ברמה גבוהה, ויכול להוות את חוד החנית ליצירה של קבוצת מלונות יוקרה ברחבי הארץ.

לפיכך, כשניגשנו לשפץ את לאונרדו פלאזה בתל אביב, בהשקעה של למעלה מ-80 מיליון שקלים, ראינו שהמיקום המעולה שלו, השיפוץ המאסיבי שייעדנו לו וקהל הייחודי שמתחבר אליו, כלומר אנשי עסקים, בעיקר מארה"ב, אנגליה, רוסיה, צרפת ואיטליה, לצד ישראלים מהעשירונים הגבוהים - כל אלה מתאימים למתג אותו כהרודס. מאוחר יותר, כשחשבנו על שיפוץ ושדרוג מלון לאונרדו פלאזה בים המלח, בהשקעה של 70 מיליון שקלים, זה כבר היה טבעי להמשיך עם המותג הרודס. לשמחתי, הוא זוכה לשבחים בלתי רגילים ולהצלחה גדולה בציבור. שני הנסיונות האלה מחזקים אותנו להמשיך ולהשלים את המהלך עם מלון הרודס בהרצליה פיתוח, שנבנה באי מול המרינה ושצפוי להיפתח בסוף 2014.

בנוסף, יש לנו כוונות להשלים את שדרוגו של לאונרדו פלאזה ירושלים במהלך 2014. ועם תום השיפוץ גם הוא יהפוך להרודס. וכך, הצפי הוא שתוך שנה וחצי, עד סוף 2014, יהיו לנו חמישה מלונות הרודס, מה שימשוך את כלל החברה ואת מיצובה כלפי מעלה. אם המותג הרודס הוא הקומה העליונה, המקבילה לחמישה כוכבים דלאקס, הקומות הנמוכות יותר מודרות על פי הדרגות השונות של לאונרדו: לאונרדו פלאזה, המקביל לחמישה כוכבים, לאונרדו רגיל שהוא ארבעה כוכבים, לאונרדו בוטיק השמור למלונות נישה ועסקים, לאונרדו קלאב שמייצג נופש הכל כלול, לאונרדו אין העממי ולאונרדו ריזורט - לנופש.

עד פסח 2014 אנחנו צפויים לפתוח את לאונרדו פלאזה נתניה, לשעבר מלון גולדאר, שעובר בימים אלה שיפוץ ושדרוג ברמה הגבוהה ביותר, בהשקעה של 70 מיליון שקלים.

 

 

03/09/2013