25.04.2024
 
מלון קיסר אילת: שידרוג ללא הפסקה

 

 

מאת גיורא נוימן

 

שדרוג מאסיבי עבר מלון קיסר פרמייר אילת בשנים האחרונות. בעלי המלון, משפחת אלה, מקפידים לשפץ מדי שנה 40 עד 50 חדרי אירוח מתוך 240 חדרי המלון, כך שסבב שלם מסתיים בתוך כחמש שש שנים, ובנוסף משקיעים כל הזמן בשדרוג, בשיפוץ ובמתיחת פנים של השטחים הציבוריים.

שמעון עמר, מנכ"ל המלון, מספר כי לפני חג הפסח האחרון שודרגו "אלמוג", חדר האוכל המרכזי של המלון (שבו הוחלף כל הריהוט, נוספו ספות ווילונות חדשים), "לגונה", חדר האוכל המשמש לארוחות בוקר וערב ולכנסים (הוחלפו כל הריהוט, המזנון ורצפת הפרקט), אולם "מרינה" הצמוד (ריהוט חדש, רצפת פרקט חדשה), אולם הבידור "פאלאס" (כורסאות חדשות), מסעדת "גני קיסר" (סנקבר המגיש ארוחות בשריות קלות), הוחלפו הריפודים בלובי, נוספו שימשיות באזור הבריכה ועוד ועוד. בתחום השירות, שודרג הבידור ("בידור ללא הפסקה" אומר עמר), למלון הגיע שף חדש אשר שידרג את תחום המזון במגוון, שפע, טעם ומראה.

קיסר אילת הוא המלון הוותיק ביותר בעיר, אבל ההשקעה המתמשכת בשיפוצים ושידרוג מאפשרת לו להישאר מעודכן ועכשווי בתשתיות, בעיצוב ובתחזוקה.

על פי השיטה המוזרה הנהוגה בישראל, למלון עצמו אסור לנקוב בכוכבים או בדירוג כלשהו, אבל לסוכנים המשווקים אותו מותר. וכך, הוא מוגדר בשוק כמלון של ארבעה כוכבים.

מלון קיסר נהנה ממיקום מצויין: על שפת הלגונה, קרוב מאוד לחוף הים ובמרחק של הליכה של דקות ספורות מכל אזורי העניין המרכזיים באילת, כמו הטיילת והקניון.

אבל היתרון הגדול של המלון, לשיטתו של עמר, הוא השירות. "מה זה קיסר אילת? בראש וראשונה זו תודעת שירות גבוהה מאוד," הוא אומר. "היתרונות שלנו הם האווירה הביתית, היחס לאורח ושירותים מגוונים לכל המשפחה. אנחנו מלון ביתי, חמים, עם רמת שירות גבוהה במיוחד שגורמת לאורחים שלנו לחזור לכאן שוב ושוב. שיעור הלקוחות החוזרים שלנו גבוה במיוחד, מהגבוהים בעיר. אנשים אוהבים שהצוות זוכר אותם ויודע לקרוא להם בשמם. השיעור הגבוה של הלקוחות החוזרים הוא ההוכחה הטובה ביותר שאנחנו מצליחים לקלוע לטעם הקהל ולהעניק סטנדרט אירוח גבוהה."

 

- בחודשי הקיץ היה אצלכם מלא, גם בחגים יהיה מלא. אז מה, אין תחרות באילת?

עמר: "בוודאי שיש. התחרות היא במחירים. אנחנו נלחמים מול הגדולים על כל לקוח, על כל חדר. שומרים על רמת מחיר סבירה ולא יורדים מתחת לקו אדום מסויים, אבל משתדלים להתמודד מול הגדולים.

"באופן כללי, רמת המחירים שלנו לא נחשבת יקרה, ואם מצרפים את זה לרמת שביעות רצון גבוהה ושיעור גבוה של אורחים חוזרים, אז ברור שזה מביא תוצאות של אחוזי תפוסה גבוהים. אבל התחרות גדלה כל הזמן והלקוחות דורשים יותר. אז אנחנו מנסים להגיע ללבו של הלקוח על ידי שידרוג המוצר בכל מיני צורות, במבצעים מיוחדים ובתמריצים. מה שעוזר לנו בתחרות הוא גם הקשר הטוב שיש לנו עם הסוכנים. יש לנו הרבה סוכני בית שנאמנים לנו ועובדים איתנו שנים."

 

- אמרת שהתחרות גדלה כל הזמן?

"כן, בוודאי. השוק פתוח מאוד והפרשי המחירים בין מלונות שנחשבים ארבע כוכבים לחמישה כוכבים הולכים ומצטמצמים, לפעמים ממש נמחקים."

 

- מה מצב התיירות הנכנסת?

"בחורף הקודם היתה ירידה בעקבות מבצע עמוד ענן. החורף הקרוב לוט בערפל מבחינתנו. שום דבר עדיין לא סגור מבחינת מספר הטיסות, והרבה כמובן תלוי בהתפתחויות הפוליטיות ביטחוניות."

 

- עד לפני שנתיים המלונאים באילת הזהירו מפני עשרות אלפי חדרי מלון שנבנים לאורך מפרץ אילת ואשר בעתיד ישאבו אליהם את כל תיירות הנופש שמגיעה היום לאילת. בינתיים, נראה שהאביב הערבי הציל אתכם.

"כן, אבל בעתיד, אחרי שהמצב יתייצב, תהיה לנו בעיה רצינית. חשוב לזכור שהעלויות השכר שלנו הן פי ארבעה מאשר במצרים או ירדן. בנוסף, יש לנו עלויות שאין בשום מקום אחר בעולם, כמו כשרות ואבטחה. למזלנו, הממשלה ביטלה את החובה להחזיק מפעיל בחדר הכושר. זו אכן הקלה, אבל שולית בלבד."

עמר התמנה לתפקידו לפני כחמש שנים, אבל המלון הוותיק לא היה זר לו לפני כן. הוא הכיר היטב את קיסר כמלון שכן ומתחרה למלונות האחרים בהם עבד באילת. את דרכו במלונאות התחיל ב-1989, כפקיד קבלה וקונסיירז' במלון המלך שלמה. אחר כך התקדם ברשת פתאל וחזר לישרוטל, שבה עבד 14 שנים, שבע מתוכן כסמנכ"ל רויאל גארדן וריביירה קלאב. "עד שהגעתי לקיסר, בכל הקריירה שלי הייתי אחראי לתחום מסויים או מספר תחומים במלון. כאן, כמנכ"ל, יש לי מעורבות מלאה עד לפרט האחרון בכל התחומים, כולל תפעול, שיווק ותקציבים. ולכן גם יש סיפוק גדול כשרואים את התוצאות הטובות מאוד."

 

03/09/2013