26.04.2024
 
משרד התיירות אישר מענקים ב-200 מיליון שקל לבניית כאלף חדרי מלון

 

 

שירות חדשות תיירות

 

בחודש האחרון אישר מרכז ההשקעות במשרד התיירות מענקים לבנייתם של כ-994 חדרי מלון חדשים בהשקעה כוללת של כ-700 מיליון ש'.

המענקים בשנת 2013 מוקצים להקמה, הרחבה והסבה של 16 בתי מלון ברחבי הארץ, 12 מתוכם הם מלונות חדשים או כאלה שעברו הרחבה - והיתר מיועדים להסבה לבתי מלון. המלונות יוקמו בירושלים, בטבריה, בחיפה, באילת ועוד.

בירושלים זכאים היזמים למענק ייחודי בגובה של כ-28% מסך ההשקעה. בחודש שעבר אושר מענק להקמתם של שני בתי מלון חדשים בעיר ולהסבת מלון נוסף בהשקעה כוללת של כ-430 מיליון שקלים. בין המלונות שעבורם נתקבלו מענקים: מלון בן 400 חדרים שיזמה חברת נצבא, המתוכנן לקום באזור משרד החוץ לשעבר, בהשקעה של כ-325 מיליון שקלים. בנוסף אושרה הקמת מלון בן 100 חדרים במבנה לשימור ברחוב יפו בהשקעה של כ-100 מיליון שקלים. סך המענקים שאושרו בירושלים, במגוון המסלולים אותם מפרסם משרד התיירות, עומד על כ-120 מיליון שקלים, מתוך סך השקעה כוללת במלונות בירושלים השנה בסכום כאמור של כ-430 מיליון שקלים.

בטבריה אושר מענק להקמתם של שני מלונות חדשים בעיר ולהרחבת שלושה מלונות קיימים, בהשקעה כוללת של כ-156 מיליון שקלים. בין המלונות שקיבלו מענק: מלון בן 100 חדרים של חברת גני מנורה בהשקעה כוללת של כ-100 מיליון שקלים. בנוסף מתוכננת בניית מלונית במבנה לשימור בהשקעה של כ-15 מיליון שקלים, אשר תכלול 25 חדרים. כמו כן, שלושה בתי מלון הפועלים בהצלחה בעיר מתכננים הרחבה של 100 חדרים. בסך הכל מדובר על הרחבה ל-225 חדרים חדשים בבתי המלון בעיר.

מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, אמר כי "המשרד ממקד את תמיכתו במרכזי התיירות העיקריים בירושלים, בטבריה ובאילת, כדי להגדיל את ההיצע, ובתוך כך את התחרות. כמו כן מעודד המשרד בניית אתרי קמפינג, כדי לאפשר עלויות ביקור בישראל, הדומות לעלויות ביקור במדינות אחרות בעולם. באופן זה נוכל למצות באופן המיטבי את הפוטנציאל הגדול הגלום בתיירות בישראל, לטובת הכלכלה והמשק. בתוך כך אנחנו רואים גידול משמעותי בפניות יזמים למשרד ואנו נעשה כמיטב יכולתנו לקצר הליכים בירוקרטיים כדי להקל עליהם".

02/09/2013