23.04.2024
 
נתב"ג: שיא בתנועת הנוסעים בקיץ

 

 

שירות חדשות תיירות

 

במהלך יולי ואוגוסט עברו בנתב"ג 3.2 מיליון נוסעים - גידול של 9.5% לעומת השנה החולפת.

בימים שלפני ראש השנה תחל גם יציאתם המסורתית של חסידי ברסלב לאומן שבאוקראינה. כ-20,000 חסידים יעברו בנתב"ג בין התאריכים ה-1.9.2013 ועד 4.9.2013 ב-115 תנועות מטוסים.

בדיון סיכום ההערכות לחגי תשרי תשע"ד שנערך היום ציין מנהל נתב"ג שמואל זכאי כי "בקיץ 2013 נשברו כל שיאי תנועת הנוסעים ונמל התעופה בן גוריון עולה מדרגה מנמל תעופה בגודל בינוני , לנמל תעופה בסדרי גודל של מעל ל-15 מיליון נוסעים בשנה בטיסות בינלאומיות ופנים ארציות. תנועת הנוסעים המוגברת של הקיץ תמשך עד לסוף חודש ספטמבר וההיערכות המוקדמת ומאמצי העובדים במהלך תקופת הקיץ בו נשברו כל השיאים תמשך עד לאחר החגים, במטרה לשמור על רמת השירות גבוהה לנוסעים תוך התמקדות בחווית הנוסע ובלוחות זמנים מזורזים".

זכאי ציין והוסיף כי "בתחילת שנה הבאה יסתיים פרויקט שדרוג מערך המסלולים ונתב"ג יעבור לפעילות מקבילה ממסלולי המראה ונחיתה מופרדים. לנוכח הגידול בתנועת הנוסעים והגידול הצפוי בטיסות לואו-קוסט מנתב"ג, יפתח בראשון בנובמבר האולם המערבי בטרמינל 1 לטיסות לואו-קוסט והוא יופעל באופן רציף בהתאם למדיניות השמים הפתוחים.

התנועה הפנים ארצית בנתב"ג גדלה גם היא, כאשר מתחילת השנה חל גידול של 11% בתנועת הנוסעים וגידול של 7% בתנועת המטוסים בטיסות פנים ארציות.

המדינות המובילות במספר הנוסעים בחודשי יולי אוגוסט: יוון , טורקיה, ארה"ב, צרפת, ואיטליה.

26/08/2013