18.04.2024
 
ביהמ"ש חייב הידברות עם ועד עובדי ממ"ן

 

 

 

שירות חדשות תיירות

 

שופט ביהמ"ש המחוזי מרכז-לוד, אברהם טל, חייב בסוף השבוע את משרד התחבורה ואת רשות שדות התעופה (רש"ת) לקיים הידברות עם ועד העובדים של חברת ממ"ן המפעילה את מסוף המטען הכללי של נמל התעופה בן-גוריון. זאת לאחר שרש"ת פרסמה לפני מספר חודשים מכרז חדש, לקבלת שירותי הפעלת המסוף, מבלי לחייב את החברה שתזכה בו לשמור על זכויות עובדי ממ"ן ועל שכרם, כפי שאלה מעוגנים כיום בהסכם קיבוצי. המשמעות היא שללא תיקון המכרז עשויים מאות מ-490 עובדי החברה למצוא עצמם מוחלפים לאחר החגים בעובדי שכר מינימום, או נדרשים להפחתה בשכרם וזכויותיהם, הנמוכים ממילא.

יצוין כי עם פרסום המכרז פנו העובדים לרשות שדות התעופה, באמצעות משרד עו"ד שפורן והלפמן, בדרישה לתיקון המכרז, כך שיבטיח את זכויות העובדים. אולם הרשות השיבה להם כי אין בדעתה להתערב ביחסי העבודה בגופים השונים שנותנים שירותים לנתב"ג. העובדים אף פנו לשר התחבורה, ישראל כץ, ואף ליו"ר ועדת העבודה והרווחה של הכנסת, חיים כץ.

בעקבות הפניות התקיים לפני כחודש דיון בוועדת העבודה ביוזמת היו"ר, ח"כ חיים כץ. שר התחבורה הופיע בעצמו בדיון והדגיש את החובה של רשות שדות התעופה לדאוג לעובדים ולזכויותיהם. השר אף קרא לרשות לתקן את המכרז, אולם מאז לא עשתה הרשות דבר בנושא.

העובדים הגישו לביהמ"ש המחוזי עתירה, בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים. בסוף השבוע, כאמור, פסק ביהמ"ש, בעקבות דבריו של שר התחבורה בועדת העבודה, כי על משרדו ואף על רשות שדות התעופה להיכנס להידברות אינטנסיבית עם נציגי העובדים, וכל הצדדים האחרים המעורבים, כדי להגיע לפתרון מוסכם בסוגיית זכויות העובדים. השופט קבע דיון נוסף ב-9 לספטמבר.

ההחלטה ניתנה למורת רוחם של נציגי רש"ת, שהודיעו בדיון המשפטי כי הרשות אינה מסכימה לתקן את המכרז או לפתוח בהידברות עם העובדים על תנאיו, זאת מכיוון שאינה סבורה "שיש כאן בעייתיות לעובדים ואין שום זכות מוקנית לתעסוקה".

יו"ר ועד עובדי ממ"ן דודו הימלפרב אמר כי "מדובר בפסק דין משמעותי ביותר. ביהמ"ש העביר מסר ברור שאי אפשר להוציא מכרז תוך צפצוף ארוך על עובדים מבוגרים, בשכר נמוך, ולפגוע בהם כלאחר יד. אנחנו מצפים הן מרשות שדות התעופה והן ממשרד התחבורה לקיים את החלטת השופט".

25/08/2013