כך ישראל מפסידה את התיירות מהודו וסין - הדוגמה השווייצרית
מאת יוסי פישר
אמש חזרתי מטיול קצר בשווייץ. גמאנו כ-1,500 ק״מ, רובם במרכז המדינה - קנטון ברן. המעניין מבחינה תיירותית הוא שבכל אטרקציה תיירותית בה ביקרנו פגשנו קבוצות מודרכות של סינים והודים. ראיתי בנסיעה הזו לבדה אלפי תיירים סינים והודים. נשאלת השאלה, אם הם מגיעים לשווייץ (מה הקשר התיירותי תרבותי שלהם אליה, ומדוע לא לישראל שמבחינה היסטורית, תרבותית הרבה יותר מפורסמת משווייץ) האם לוצרן יותר אטרקטיבית מירושלים? האם אגם טון עדיף על ים המלח? התשובה, כרגיל, מתחלקת לארבעה מרכיבים עיקריים:
ואצלנו? קווי התעופה בין ישראל לסין והודו מופעלים רק על ידי אל על. אייר אינדיה ואייר צ׳ינה אינן טסות לישראל, וחתמו על הסכמי קוד-שייר עם אל על. לכן, גם אם התיירים היו רוצים להגיע בטיסות ישירות לארץ - ההיצע מוגבל והמחיר קשיח. אז הם טסים לשווייץ במקום לישראל ואוכלים רושטי במקום לנגב חומוס.
ועוד בעניין: כך מושכות רשויות התיירות בשווייץ את התיירים ההודים לערים הקטנות (מתוך העיתון היומי ההודי The Hindu).
וגם דוגמה לעלון תיירות שווייצרי המיועד לתיירים ההודים. 20/03/2013
|