19.04.2024
 
מנכ"ל קווי חופשה מרוצה מהגידול בהזמנות המוקדמות

 

 

מאת גיורא נוימן

בקווי חופשה מזהים המשך המגמה שהתחילה כבר לפני שנתיים של גידול משמעותי בהזמנות המוקדמות, או "פרה-בוקינג" בשפה הענפית.

"אנחנו מרגישים זאת בעיקר מצד משפחות, אבל לא רק. עד עכשיו זה קרה בהזמנות לכל היעדים ללא יוצא מהכלל," אומר עמי כהן מנכ"ל קווי חופשה בסיפוק, "ובימים אלה אנחנו רואים פרה-בוקינג לחגים. רק שימשיך ככה."

עמי כהן סבור שהקהל הישראלי התבגר והפנים שכדאי לתכנן את הנסיעות זמן סביר מראש, ולא משיקולי מחיר אלא כדי להבטיח את המוצר, היעד והחדר המועדף. "גם אנחנו כסיטונאים הפנמנו שעד חודשיים לפני מועד הנסיעה צריך להציג מחירים שפויים, כדי לעודד את התופעה," הוא אומר. "למזלנו, השנה גם מחירי הרגע האחרון הם בדרך כלל סבירים ולא היתה תופעה נרחבת של מחירי חיסול ברגע האחרון, וזה כמובן משרת היטב את האינטרסים של הענף ומעודד את המגמה הרצויה."

 

- יש יעדים חדשים המסתמנים כלהיטים של העונה?

"לא יעד חדש, אלא ותיק ומוכר, חוזר ומתייצב יפה על המפה - אנטליה. בשקט בשקט, בלי יותר מדי מאמצי שיווק, כבר הגענו באוגוסט לטיסה יומית במטוס עם 200 מושבים, ולקראת החגים נוסיף עוד טיסות.

"ככלל, כל היעדים שלנו באירופה נמכרים יפה וחזק. אנחנו מפעילים מספר רב של טיסות, בלי שותפים, בדרך כלל בביצוע סאן דור או אל על ליעדים המכונים אירופה הקלאסית: אמסטרדם, ברלין, מינכן, ורונה, רומא, ברצלונה, ציריך וניס, אם לא שכחתי עוד משהו."

בהזדמנות זו מבקש עמי כהן לפנות לסוכני הנסיעות ולבקש מהם לעשות את ההזמנות במערכות ההפצה. "כל המוצרים שלנו מופיעים באלפ, קומפס וסייבר, והניסיון מלמד שהזמנה בג'י-די-אס אמינה יותר, מהירה יותר, יש בה פחות טעויות ובעיקר - חוסכת זמן גם לנו וגם לסוכן. בעונות השיא העומס על המוקדים שלנו גדול, הסוכנים המטלפנים מחכים על הקו זמן רב, וכל זה ללא שום יתרון."

 

 

 

 

07/08/2013