20.04.2024
 
השיבה ליוון של ברוריה חן

 

 

מאת גיורא נוימן

 

ברוריה חן מזוהה בענף קודם כל עם נופש יוקרתי ביוון. לפני 20 שנה היא נכנסה ליעד כשהקימה את טיילת בע"מ ואת המותג "המרכז לתיירות בינלאומית", או בשמו המקוצר WTC.

בשנת 2010 מכרה את חלקה במותג לארקיע, ועוד המשיכה לנהל אותו עד מאי 2011. מאז, במשך שנתיים, התמקדה בתיירות למזרח הרחוק ובתיירות נכנסת. במחצית חודש מאי השנה הסתיימה תקופת אי התחרות שלה התחייבה, וברוריה חן חזרה לפעול בתיירות ליוון.

בימים אלה עוברת מקדמת המכירות של טיולי טיילת במשרדי הנסיעות ומפיצה בהם את החוברת המפוארת בת 68 עמודים שיצאה זה עתה לאור.

מבין יעדי הנופש של קיץ 2013 יוון מסתמנת כלהיט הגדול. איך זה קרה ולמה? ברוריה חן, כמומחית ותיקה בתיירות לארץ האיים, היא הכתובת הטבעית לשאלה זו.

- איך קרה שיוון מנצחת השנה את כל היעדים האחרים?

מצד אחד, אחרי מספר שנים של משבר העניינים ביוון קצת נרגעו. הספקים הורידו מחירים והם משתדלים ומתאמצים לבוא לקראת הלקוח. מצד שני, המחירים בטורקיה עלו בצורה משמעותית. לכן התוצאה היא אחת: האירופים נוהרים השנה לנופש ביוון, וכמוהם גם הישראלים.

 

- מהו לדעתך היעד המומלץ ביותר ביוון?

כרתים, ללא ספק, היה ונשאר האי הכי מעניין. וזאת גם בגלל גודלו והאפשרויות הרבות שהוא מציע למטייל, גם בגלל ההיצע הגדול של מלונות נופש ברמה הגבוהה ביותר. לזה הייתי מוסיפה את העובדה שבשנים האחרונות, בזמן המשבר, כאשר האירופים העדיפו יעדים אחרים, הישראלים המשיכו לשמור אמונים לכרתים. זה גרם לספקים המקומיים להעריך את התנועה מישראל ולבוא לקראתנו.

הדברים האלה מתבטאים יפה בלו"ז הטיסות של נתב"ג, כשהרקליון בירת כרתים, עם יותר מ-50 טיסות בשבוע, היא היעד מס' 1 מבין יעדי יוון ואחד היעדים המובילים בתנועה מישראל בכלל.

הדגש שלנו בכרתים הוא על מלונות יוקרה במפרץ אלונדה, בחאנייה ובהרסוניסוס. אנחנו מתמחים במלונות עם בריכה פרטית או בריכה משותפת לשניים שלושה חדרים, ועם פינוקים ברמה הגבוהה ביותר.

 

- מה יש לכם להציע בתקופת החגים?

אנחנו מכינים טיסות ספיישל למספר יעדים ביוון, שחלקם כבר מופיעים באלפ של אמדאוס ובסייבר.

 

- את הניסיון והמוניטין שלך ביוון בנית ב-WTC. בינתיים מכרת את חלקך שם לארקיע וחזרת לפעול תחת המותג טיילת. האם את ממשיכה לשווק את מוצרים שהיו לך בעבר?

אין לנו עניין לעשות מוצרים זהים. אנחנו מתחדשים כל הזמן ומחפשים מוצרים חדשים. יצאנו השנה עם חבילות פאזל לנוסע העצמאי למקומות שלא שיווקתי בעבר ואנחנו מוסיפים כל הזמן מלונות נופש חדשים.

הנה דוגמה למוצר חדש: מלבד נופש באיים, השנה אנחנו משווקים גם חופשות הרריות מקוריות במרכז יוון, במקומות עם הרבה יערות וירק. יש לנו חופשות בהרי הפרנסוס, פיליון ודרום הפלופונס. הכל ברמת חמישה כוכבים, כולל רכב שכור וקבלת פנים יפה בכל מקום אליו מגיעים. אפשר לשלב חופשות כאלה בחבילות פאזל בתוך יוון עצמה, או לשלב בין חופשה ביבשת לנופש באיים.

דוגמה אחרת למוצר ייחודי היא טיולי הנשים שלנו. זו הפעם הראשונה שמישהו מציע בישראל טיול ליוון לנשים בלבד. בטיולים אלה בנינו תמהיל מאוד עשיר של נופים, תרבות ואמנות, שמחת חיים, פעילויות מהנות וגסטרונומיה. התגובות שאנחנו מקבלים מהמטיילות הן מצויינות. כולן מדווחות שהרגישו בנוח בקבוצה של נשים, ורבות אפילו מתארות זאת כחוויה שלא חוו קודם לכן.

 

- אתם פעילים גם בתיירות למזרח הרחוק.

כן, פה אנחנו מציעים טיולים מיוחדים למשפחות ולזוגות בהדרכה אישית למי שאוהב לטייל באיכות הכי גבוהה. גם במזרח הרחוק פלח השוק שאנחנו פונים אליו הוא מהממוצע ומעלה.

 

- בחודש דצמבר ימלאו 20 שנה להקמת טיילת. איך אתם מתכוונים לציין זאת?

בתום העונה נערוך הגרלה גדולה עם פרסים משמעותיים לסוכנים המצטיינים של השנה.

 

 

07/08/2013