28.03.2024
 
מצפה רמון: גשם של כוכבים

 

 

שירות חדשות תיירות

 

ביום שני ה-12 באוגוסט 2013, יתקיים פסטיבל "גשם של כוכבים" במצפה רמון, עם שיאו של מטר המטאורים "הפרסאידים" השנתי, שיראה היטב בשמי הארץ בליל ה-12.8. במסגרת פסטיבל גשם של כוכבים 2013, בשיתוף עם בי"ס שדה הר הנגב, מכון דוידסון, מכון ויצמן והמועדון האסטרונומי של אוניברסיטת ת"א, תוחשך תאורת הרחוב במצפה רמון, והחוגגים ושוחרי האסטרונומיה יהנו מצפיה מיטבית במופע השמיימי

מטר המטאורים הפרסאידים, מתרחש כל שנה כאשר כדור הארץ חולף דרך שובל שרידי קרח ואבק שהותיר שביט סוויפט-טאטל, ושיאו צפוי בלילות של ה-12 וה-13 באוגוסט. מטר הפרסאידים נחשב למטר חזק במיוחד, כאשר השנה אנו צפויים לראות מטאורים בקצב של כ-100 מטאורים בשעה. המטאורים חודרים לאטמוספירה במהירות של כ-60 ק"מ לשניה (או 212 אלף קמ"ש) ונשרפים תוך שהם משאירים שובל של אור אותו ניתן לראות היטב, בעיקר באזורים בהם אין זיהום אור, כמו מצפה רמון ואזורים שאינם מיושבים.

השעות הטובות ביותר לצפיה במטר הפרסאידים יהיו בין 22:30 בערב ל-04:30 לפנות בוקר, כאשר קבוצת פרסאוס תהיה גבוה בשמים.

כזכור, מועצת מצפה רמון, נמצאת בתהליכי קבלת ההכרה מאונסק"ו כ"שמורת שמי לילה", היחידה במזרח התיכון. שמורת שמי לילה, היא תקן שהוגדר ע"י אונסק"ו שמגדיר איזור מסוים ככזה בו רמת זיהום האור היא נמוכה ומצומצמת במיוחד ולכן היא אופטימלית לצפייה בכוכבים.

במסגרת פסטיבל "גשם של כוכבים 2013" שמקיימת מועצת מצפה רמון, מעבר להחשכת תאורת הרחוב, יתקיימו מגוון ארועים באצטדיון הכדורגל של מצפה רמון, החל מהשעה 19:30: הרצאות לכל המשפחה, תצפיות שמיים מודרכות, תצפיות על כוכבי לכת וגרמי שמיים באמצעות טלסקופים, הרצאות מומחים פופולריות בנושא אסטרונומיה.

כניסה: תושבי מצפה רמון: כניסה חינם. אורחים: מבוגר - 20 ש"ח, ילד - 10 ש"ח.

מבקרים שירכשו ביום הארוע מוצרים תיירותיים במצפה רמון, יקבלו מהספק צמיד שיזכה אותם בכניסה חינם לארוע.

מומלץ להצטייד בלבוש חם, שמיכות או מחצלות לישיבה על הקרקע ופנס (רצוי עם כיסוי אדום כדי לא לפגוע בראיית לילה ובאפקט ההחשכה).

לדברי פלורה שושן, ראש מועצת מצפה רמון: "התחלנו מסורת של החשכת תאורת הרחוב בישוב שהיא חלק מאסטרטגיה כוללת שנועדה להעלות את מצפה רמון על מפת התיירות העולמית ולממש את הפוטנציאל התיירותי הייחודי של היישוב. מטר המטאורים הנוכחי מתרחש בתזמון טוב, כאשר החופש הגדול בעיצומו ולכן אנו מזמינים את הציבור ושוחרי המדע יחד עם ילדיהם להגיע לכאן ולהנות מחוויה מרגשת ויפיפיה בשילוב הרצאות מומחים ואפשרויות לינה מגוונות בישוב ובאזור."

 

לרשימת ההרצאות:

http://mitzpe-ramon.muni.il/meteors/articles/2906

 

 

 

06/08/2013