24.04.2024
 
האנטישמיות בהונגריה שוברת שיאים חדשים

 

 

מאת יוסי אמזלג

 

באחרונה משקיעה הונגריה בפרסום וקידום התיירות מישראל, והסטטיסטיקה אכן מוכיחה כי הישראלים נוהרים למדינה זו במספרים הולכים וגדלים ככל שמטבע הפורינט ההונגרי הולך ונחלש, מה שמוזיל את הביקור שם.

אולם ראוי להזכיר כי מדובר באחת המדינות האנטישמיות ביותר ביבשת אירופה. הישגיה בקלפי של מפלגת הימין הקיצוני האנטישמית "יוביק", שגרפה 16.67% מקולות הבוחרים והפכה למפלגה השלישית בגודלה בהונגריה, הם רק קצה הקרחון.

בסקר מקיף שערכה הליגה נגד השמצה האמריקאית בעשר מדינות באירופה בשנה שעברה, התגלה עומק העמדות האנטישמיות בציבור ההונגרי.

הונגריה, למעשה, הובילה את העמדות האנטישמיות בכל עשר המדינות.

עם המשפט "ליהודים יש יותר מדי כוח והשפעה בעולם העסקים" הסכימו 73% מהנשאלים בהונגריה (לעומת 67% בסקר קודם שנערך ב-2009). מדובר בשיעור הגבוה ביותר במדינות שנסקרו (בבריטניה, למשל הסכימו עם משפט זה 20%, בגרמניה 22% ובאיטליה 39%).

עם משפט דומה, "ליהודים יש יותר מדי כוח במוסדות הפיננסיים הבינלאומיים" הסכימו 75% (!) מההונגרים.

עם המשפט "היהודים מדברים יותר מדי על מה שקרה להם בשואה" הסכימו 63% מההונגרים.

 

הארגון העולמי למלחמה באנטישמיות (http://antisemitism.org.il/) הוציא באחרונה חוברת מיוחדת בעברית שכותרתה "אירועים אנטישמיים בהונגריה", בה מפורטות מאות תקריות אנטישמיות שאירעו בשנת 2012 ברחבי הונגריה:

(>>> להורדת החוברת המלאה (קובץ PDF)<<<)

סוכן נסיעות ישראלי ותיק, יליד הונגריה ובעל קשרים מקצועיים נרחבים בארץ זו, אמר לאחרונה בצער רב: "נדמה לי שכל ישראלי המתכנן נסיעה לביקור תיירותי בהונגריה צריך לעיין בחוברת הזאת ולבדוק אופציות נופש במדינות בהן שנאת היהודים אינה כה עמוקה."

31/07/2013