16.04.2024
 
נשיא קלאב מד מחפש אתר למועדון חדש בישראל

 

 

 אנרי ז'יסקר ד'אסטן (משמאל) וזאב דהן

 

 

מאת גיורא נוימן

 

נשיא רשת כפרי הנופש הצרפתית היוקרתית קלאב מד ("קלוב מדיטראנה"), אנרי ז'יסקר ד'אסטן, בילה את סוף השבוע האחרון בישראל, בסיור בין אתרים פוטנציאליים להקמתו של מועדון חדש של הרשת בישראל.

המיקום המבוקש, על פי ז'יסקר ד'אסטן, הוא "לאורך החוף בין תל אביב לחיפה". קיסריה היא בהחלט אחת האפשרויות, אמר, כמו אתרים נוספים בין נחל פולג ועד חוף דור.

ז'יסקר ד'אסטן, בנו של נשיא צרפת לשעבר, גילה במסיבת עיתונאים בתל אביב את דרישות המיקום והתנאים למועדון החדש: סמיכות לחוף הים, מרחק סביר מנתב"ג, רמת מלונאות בסטנדרט גבוה ואפשרות לקיים כנסים ופעילויות תמריץ למגזר העסקי בעונות השפל.

אזור מישור החוף מתאים לדרישות אלה. "חוף ים הוא סטנדרט בינלאומי במועדוני נופש שאינם מועדוני סקי," אמר נשיא קלאב מד, "נגישות סבירה מנמל תעופה בינלאומי חיונית לאורחים שיגיעו מחו"ל, במיוחד מיעדים רחוקים כמו סין, והקרבה לתשתיות ומרכזי העסקים בישראל מבטיחה את ניצול מתקני המועדון גם מחוץ לעונה."

כל התנאים האלה אינם מתקיימים באתר באכזיב, שבו פעל מועדון של קלאב מד מראשית שנות ה-60 עד שנת 2000, אתר עליו היא ויתרה סופית לפני שנתיים, וגם לא באילת. כזכור, לפני שנה בוטל הזיכיון של רשת מלונות פתאל להפעלת מועדון קלאב מד באילת, שהפך מאז למלון קוראל ביץ'.

ככלל, אמר ז'יסקר, הפעלת המועדונים לאורך כל השנה היא חיונית לרווחיותם. כאשר לא ניתן להבטיח זאת, מעדיפה הרשת לסגור מועדונים קיימים, ובוודאי לא לפתוח חדשים.

השטח הממוצע של מועדון קלאב מד הוא 150 דונם, פי שלושה משטחו הממוצע של מלון נופש בישראל. "אנחנו זקוקים לשטח נרחב כזה כדי לבנות בנייה בלתי רוויה, למנוע פגיעה בסביבה וליצור אווירה של סביבה טבעית," אמר.

ההשקעה הממוצעת במועדון נופש חדש של קלאב מד היא 65 מיליון דולר (במועדון סקי ההשקעה מגיעה ל-100 מיליון דולר). כמה תעלה ההשקעה במועדון בישראל? ז'יסקר: "מוקדם לדעת. עוד לא איתרנו מקום ועוד לא התקשרנו עם שותפים שיקימו את האתר ויהיו בעלי הנכס. בדרך כלל אנחנו פועלים עם שותפים מקומיים. אנחנו מתרכזים במומחיות שלנו, שהיא הפעלת כפרי נופש, ומשאירים לשותפים את העיסוק בנכסים, הקמתם והבעלות עליהם."

על פי זהות השותפים ובעצה אחת איתם יוחלט אם המועדון הישראלי יציע לאורחיו מטבח כשר.

באתרי החדשות הכלכליים הועלתה בסוף השבוע השערה כי קלאב מד מנהלת בימים אלה מו"מ עם כמה מושבים או קיבוצים באזור חוף השרון.

ישראל היא רק אחד היעדים החדשים באסטרטגיה העולמית של הרשת. נשיא קלאב מד סיפר במסיבת העיתונאים, שנערכה במלון רויאל ביץ' בתל אביב, כי הרשת מתכוונת לצמוח בשווקים חדשים, שהבולטים בהם הם סין וברזיל. "היום, מתוך כ-1.3 מיליון אורחים בשנה, כרבע הם משווקים כאלה. ולפי התכנון שלנו, עד שנת 2015 שליש מהאורחים שלנו יבוא משווקים חדשים."

מאמץ מיוחד משקיעה הרשת בימים אלה בסין. בנובמבר 2010 פתחה שם מועדון סקי ראשון, ובעוד מספר שבועות, בחודש ספטמבר, ייפתח בגווילין מועדון הנופש הראשון. השותפה המקומית במועדון בגווילין היא משפחת בעלי עסקים מטייוואן, שהקימה בלב השמורה המפורסמת של מחוז גואנשי, במרחק שעה טיסה מהונג קונג, פארק פסלים ומוזיאון פתוח לאמנות מודרנית. המועדון החדש שבו 330 חדרים נבנה בתוך הפארק והשמורה, על פני שטח של 470 דונאם.

לדברי נשיא קלאב מד, מועדוני הרשת כיום רחוקים מרחק רב מהקונצפט המקורי בעת הקמתה בשנת 1950. "ההתחלה היתה באוהלים ואחר כך עברנו לבקתות. העיקר היה להעניק לאורחים נופש, שמחה ואושר בתנאים פשוטים, קרוב לטבע. היום דרישות הקהל שונות, ומועדוני הרשת שינו את סגנונם בעקבות השינויים החברתיים." ואכן, בעשור האחרון עסוקה הרשת בשדרוג מועדוניה והבאתם לרמה של ארבעה וחמישה קלשונים (המקבילה של כוכבי המלונות). מאז 2004 הושקעו בפרוייקט השדרוג 1.5 מיליארד דולר. לדברי ז'יסקר, כחלק ממהלך זה החליטה הרשת לסגור 65 מועדונים, בהם כאמור שניים בישראל, כי לא עמדו בסטנדרטים הגבוהים החדשים. כיום נותרו לרשת 80 מועדונים, כשני שליש מהם כבר משודרגים לרמה הרצויה.

זאב דהן, מנכ"ל קלאב מד ישראל, מסר במסיבת העיתונאים כי לרשת יש בישראל קהל לקוחות יציב ונאמן של גולשי סקי - כ-50% מהסקיירים היוצאים לגלוש בעונת החורף בהרי האלפים עושים זאת במועדונים של קלאב מד. "תמיד היינו מנהיגי השוק בישראל בתחום הסקי," אמר דהן, "אבל מלבד זאת, בשנתיים האחרונות אנחנו עדים לצמיחה חזקה מאוד של 20%-30% בביקושים לנופש במועדוני קלאב מד גם בקיץ."

לדברי דהן, הגידול בביקושים לנופש בקלאב מד גם בקיץ נובע ממדיניות החברה בישראל להוסיף יעדים חדשים מדי שנה. "לפני חמש שנים יזמנו טיסות שכר לקלבריה, אחר כך הוספנו את סיציליה וקטניה, ובקיץ הנוכחי אנחנו מציעים חבילה של טיסה פלוס נופש במועדון קלאב מד בקורסיקה. ההיענות היא מצויינת. הישראלים הם מטיילים סקרנים שאוהבים יעדים חדשים. הם לא מסתגרים בקלאב אלא יוצאים לסייר בסביבה, ומסתבר שקורסיקה מהלכת עליהם קסם. עד כה, כ-70% מהיוצאים לקורסיקה הם לקוחות חדשים שלא היו לפני כן בקלאב מד."

במועדוני הסקי של הרשת, סיפר דהן, דואג קלאב מד להציב במידת האפשר אנשי צוות ("ג'י-או'ס") דוברי עברית, ובכל מקרה בבתי הספר לסקי לילדים מצטרף למדריכים מלווה ישראלי. בחגי ישראל משתדלים במועדונים לציין את המועד בצורה סמלית, כמו להגיש סופגניות בחנוכה, לחלק מסיכות בפורים או לארגן ערב בלבן בראש השנה.

בימים אלה מתחיל גם השיווק של המועדון החדש בגווילין שבסין. בתשובה לשאלה האם הוא צופה שישראלים יטוסו עד לסין רק כדי לבלות במועדון נופש, עונה דהן: "זו שאלה שנוגעת לא רק לישראלים. כדי לענות עליה בצורה טובה יזמנו קונצפט חדש בשם 'סיטי סטופ' - חבילה שתכלול נופש נטו בקלאב מד פלוס שהות בעיר מרכזית לשופינג או ביזנס." במקרה של גווילין, החבילה מישראל תכלול טיסה דרך הונג קונג ולינה של לילה אחד או יותר בעיר.

בחודשים האחרונים מתגבשת עיסקה למכירת רשת קלאב מד לקבוצה שבראשה קרן ההשקעות הסינית פוסון וקרן אקסא פרייבט הצרפתית, תמורת 540 מיליון אירו.

 

 

28/07/2013